Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kraftig bass med 50 Watt/skal- skal ikke.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kraftig bass med 50 Watt/skal- skal ikke.

    Jeg har 2 gøyale 12 tommere og en forsterker på 2 x 25 watt i kjelleren som...... vel, bare ligger der.
    Skal jeg bygge en kasse og vise folk at man kan få skikkelig bass med 50 watt?

    SKAL - SKAL IKKE!

    Mvh
    Dag Johansen
    68
    Skal
    100.00%
    68
    Skal ikke
    0.00%
    0

    The poll is expired.

    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

  • #2
    Jeg bomma på knappen og endte opp med "skal" Hvorfor prøve på det umulige lissom????
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Kan jeg fikse på denne dag?
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Kan donere ei ferdigkasse til 2x12" så du slipper sånne skjeive lekke kasser.. :P
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Jeg kan helt sikkert kjøre en test på TermLab, men mest av alt vil jeg vise verden at _enkelte_ ting var bedre den gang bestemor og jeg var gutt!

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Kan du ikke sette kassa i kjerra til Jokke?
            Så alle kan bytte mening om watt
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              klart du skal!!
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dag Johansen View Post
                at _enkelte_ ting var bedre den gang bestemor og jeg var gutt!

                Mvh
                Dag Johansen
                Denne må du forklare nærmere, medmindre det finnes andronogyne gener i familien
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

                Comment


                • #9
                  Originally posted by B2 Audio View Post
                  Denne må du forklare nærmere, medmindre det finnes andronogyne gener i familien
                  Meheh

                  Men ja, DO IT!
                  Kjapt spm.. litt dumt kanskje men pytt pytt; det er en bilforsterker på 2x25w det er snakk om? For hvis det er en "inne-stereo" på 2x25 så blir jeg ikke kjempeimponert om du klarer å få litt trøkk ut av den
                  Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                  Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                  Comment


                  • #10
                    Den har du bare med å forklare nærmere Gandulf!
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hifonic View Post
                      Den har du bare med å forklare nærmere Gandulf!
                      Nå vet jo ikke jeg hvilke elementer det er snakk om, men om forsterkeren er av skikkelig kaliber og leverer 2x25 "ekte" watt, så bør det vel være mulig å få høvelig grei sub av dette?
                      Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                      Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                      Comment


                      • #12
                        Så en bilforsterker kan ikke levere 55w ekte watt?
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Alt tilbehøret spones herfra, om du trenger noe
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Hifonic View Post
                            Så en bilforsterker kan ikke levere 55w ekte watt?
                            Selvfølgelig kan den det. Jeg tenkte som så at en "inne"-forsterker på 2x25w høres helt OK ut, mens en bilstereoforsterker med samme effekt ikke er så mye å rope hurra for. Nå tenkte jo ikke jeg på at de fleste bilstereoforsterkerne oppgir uteeffekt i 4 ohm, mens mange forsterkere beregenet på 230v ofte oppgir effekt i 8 ohm. Anyway, når jeg tenker meg om så burde den vel egentlig være mer kapabel til å drive disse basselementene enn en inneforsteker vil være

                            Nuff said, orker ikke begi meg ut på en diskusjon om dette emnet da jeg tydelig ikke har så veldig stor peiling
                            Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                            Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                            Comment


                            • #15
                              Dette går ikke!
                              Du må ha minst 2000 watt rms og 30000watt Max får å få bass.
                              Og basserne må være over 3000 wattere. Vis ikke blir cd-spilleren ødelagt pga oversatt eller reservewatt som det heter.
                              Jeg har nemlig 4x65 watt på cd-spillern min. Det er ikke nokk til 2 10" som tar tjappbassen og 12" som tar tregbassen
                              Mvh Even S. Jensen
                              Tlf 41091189
                              Digital Designs, nothing is even close!

                              Comment

                              Working...
                              X