Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMMA-folk og justeringshuer: Hvordan har dere setet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dette er et IKKE-problem i EMMA-sammenheng, og ser ikke helt hvorfor vi må diskutere akkurat det
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tony View Post
      Dette er et IKKE-problem i EMMA-sammenheng, og ser ikke helt hvorfor vi må diskutere akkurat det
      hva er det som ikke er ett problem?
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

      Comment


      • #18
        All den gnålinga om seteposisjon Ser jo ut som folk er redde for oss strenge EMMA-dommere jo
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          Originally posted by Tony View Post
          All den gnålinga om seteposisjon Ser jo ut som folk er redde for oss strenge EMMA-dommere jo
          Det er jo så,men uansett så er det noen dommere på EM som er nøye på akkurat det,og de har vel retten på sin side vil jeg tro? Er vel sån att reglene skal være de samme på en Norsk finale som en Europa finale?
          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

          Comment


          • #20
            Kan vel ikke stemme at reglene er at du ikke kan bøye deg fremover for å nå spilleren? Da sliter så og si alle på den delen!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #21
              Sjimpanser i Minier stiller jo sterkt da! Lange armer og liten bil!

              Hmm. Enda en grunn til å melde meg på...!

              Comment


              • #22
                hadde ikke noe problem når jeg deltok og jeg sitter omtrent med setet i baksetet + en del lent nedover... Dette er pga lengden min men om dommeren skulle være usikker på om du faktisk kjører slik så er det opp til deg som deltaker å bevise at du faktisk kan kjøre slik over lengre tider

                slik har jeg tolka regelen..
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #23
                  Med andre ord har ikke samer sjangs i EMMA... rasistsport!
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jonny.B View Post
                    Det er jo så,men uansett så er det noen dommere på EM som er nøye på akkurat det,og de har vel retten på sin side vil jeg tro? Er vel sån att reglene skal være de samme på en Norsk finale som en Europa finale?
                    Vettu hva? Finner ingenting i regelboka som tilsier at hovedenhet MÅ betjenes uten fjernkontroll fra lytteposisjon jeg

                    Derimot står det at man ikke skal sitte i en posisjon som er til ulempe for lyden i bilen. Dette ser ikke jeg på som noe issue da man uansett har gjort seg opp en mening av det man har hørt før man skal til å skippe til neste spor (eller hva man skal gjøre) og så lytte videre i lytteposisjon.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #25
                      Samer er jo så flinke til så mye annet, noe må disse langbeinte søringene få ha for seg selv! :P

                      Når Emma er så petimeter på alle mulige ting, er det jo nesten litt rart at man ikke har et nazi-krav til at f.eks. toppen av seteryggen skal ha en standardavstand fra toppen av frontruta ved bedømming. Sånn for å dra alt så langt som overhodet mulig, mener jeg...

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Samer er jo så flinke til så mye annet, noe må disse langbeinte søringene få ha for seg selv! :P

                        Når Emma er så petimeter på alle mulige ting, er det jo nesten litt rart at man ikke har et nazi-krav til at f.eks. toppen av seteryggen skal ha en standardavstand fra toppen av frontruta ved bedømming. Sånn for å dra alt så langt som overhodet mulig, mener jeg...
                        Kan du være så snill og komme med HVA som er så petimeterish fra EMMA sin side? Er tross alt snakk om å skille en dritgod bil fra en annen dritgod bil dette her, så man må faktisk stille krav. Og da kommer jeg til et annet poeng som folk liker å glemme: det finnes jaggu flere klasser å velge i! Alt fra Entry-klassen hvor selv bestemora di kan være med, og hele veien opp til Expert Unlimited-klassen hvor det stilles VELDIG høye krav for å få full uttelling på dommerskjemaet I mellom der finnes det noe for enhver smak, og alle her inne på dette forumet er kvalifisert til å delta - faktisk!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Tony View Post
                          Vettu hva? Finner ingenting i regelboka som tilsier at hovedenhet MÅ betjenes uten fjernkontroll fra lytteposisjon jeg

                          Derimot står det at man ikke skal sitte i en posisjon som er til ulempe for lyden i bilen. Dette ser ikke jeg på som noe issue da man uansett har gjort seg opp en mening av det man har hørt før man skal til å skippe til neste spor (eller hva man skal gjøre) og så lytte videre i lytteposisjon.
                          Norbert Tyka var iallefall meget klar i sin tale på det området til meg,jeg MÅTTE klare å betjen HU uten fjernkontrol fra lytteposisjon
                          Uansett ikke ett problem for meg,sete,ratt,pedaler og HU er flyttet imot meg,så jeg rekker akkurat frem til alt...
                          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Jonny.B View Post
                            Norbert Tyka var iallefall meget klar i sin tale på det området til meg,jeg MÅTTE klare å betjen HU uten fjernkontrol fra lytteposisjon
                            Uansett ikke ett problem for meg,sete,ratt,pedaler og HU er flyttet imot meg,så jeg rekker akkurat frem til alt...
                            Ja "klare å betjene" men ikke som i at man ikke kan flytte skuldrene fra setet liksom... Hadde du hatt HU i hanskerommet så ville det jo være litt kjelkete.. :P

                            Det er ikke noe sted det bedømmes "ergonomi" annet enn i master og expert.

                            Hva sies da om mitt oppsett? Min HU har ingen knapper og må derfor betenes fra fjernisen...
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Joakim View Post
                              Ja "klare å betjene" men ikke som i at man ikke kan flytte skuldrene fra setet liksom... Hadde du hatt HU i hanskerommet så ville det jo være litt kjelkete.. :P

                              Det er ikke noe sted det bedømmes "ergonomi" annet enn i master og expert.

                              Hva sies da om mitt oppsett? Min HU har ingen knapper og må derfor betenes fra fjernisen...
                              måtte BEVISE det jeg iallefall,men Norbert hadde sikkert slurvet med EMMA boken.
                              Hva det sies om ditt oppsett vet jeg ikke,du må nesten spørre en EMMA dommer
                              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Jonny.B View Post
                                måtte BEVISE det jeg iallefall,men Norbert hadde sikkert slurvet med EMMA boken.
                                Hva det sies om ditt oppsett vet jeg ikke,du må nesten spørre en EMMA dommer
                                Hehe, de svarer så snodig disse dommerne... :P
                                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X