Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tang Band en gang for alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Dag Johansen View Post


    Oooohhh som dette spiller.
    Med 2 x 12 watt spiller jeg så bildene rister på veggen, det er helt ufattelig.

    De har selvfølgelig optimal plassering for maks OOomph i bassen og øvre mellomtone og diskant har noen "peaks and dips", men for en dynamikk!

    Mvh
    Dag Johansen
    Det DER har eg lyst til å høre!
    ta med på rudskogen til neste år
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

    Comment


    • #62
      Jeg lurte på om de 6.5" subwooferne egner seg til horn-løsning?
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #63
        Ble litt overrasket tidligere idag da jeg fannt ut at jeg også hadd Tang Band høyttaler og har hatt det i flere år... uten å ane noe om det Sikkert gammelt nytt for mange, men det er faktisk TB som leverer elementa som står i de dyrere Logitech PC høyttalerne

        Hvorvidt det sier mest om kvalitet for Logitech å ha Tang Band eller for Tang Band å bli brukt i Logitech kan sikkert diskuteres

        Comment


        • #64
          Sett nå litt på TB for bruk i bilen, etter mye "hype"

          fant W6-1139 og W2-803SM her på forumet.

          Men så fått mail fra dynabel om nye produkter også.

          Tang Band W6-1936S og den er vel enklere å montere siden mindre monteringsdypde?

          Hva trur folket om den?

          evt. ta det helt ut med 12"sub også.

          Tang Band WQ- 1858 - 12" sub-bass.

          disse vil da erstatte hertz hx12" og mlk165.

          Comment


          • #65
            Hvorfor ikke bare bytte ut diskanten i MLK-settet? Midwooferen er jo helt rå i det settet!

            Om du deler passivt kan du hive på en 4-ohms diskant av god kvalitet, bare for å prøve. Evt. kan du dele aktivt om du har mulighet, og ha mye mer å velge i. Eller til og med utvide til treveis...?

            HX12 (300?) er nok ikke så vanskelig å finne en god erstatter til, men vet ikke om Tang Band sin hadde vært førstevalget der for min egen del. Er jo mye annet spennende blant subwoofere. Selv kunne jeg tenkt meg å prøve f.eks. B2 sin AC10/12.

            Comment


            • #66
              Originally posted by Miniboom View Post
              Hvorfor ikke bare bytte ut diskanten i MLK-settet? Midwooferen er jo helt rå i det settet!

              Om du deler passivt kan du hive på en 4-ohms diskant av god kvalitet, bare for å prøve. Evt. kan du dele aktivt om du har mulighet, og ha mye mer å velge i. Eller til og med utvide til treveis...?

              HX12 (300?) er nok ikke så vanskelig å finne en god erstatter til, men vet ikke om Tang Band sin hadde vært førstevalget der for min egen del. Er jo mye annet spennende blant subwoofere. Selv kunne jeg tenkt meg å prøve f.eks. B2 sin AC10/12.
              Takker for svar hx300d ja.. nei tenkte bare TB 12" siden billig.. Men setter subben på vent.

              Kjøper TB frontsettet som e på salg her på forumet, kan sette den til andre bilen (opel astra)

              Men tilbake til diskanten, har du noe forslag? bruker ikke delefilteret.

              utvide til treveis kunne vært spennende å prøve ut i fremtiden, noe forslag for resten der da?

              Comment


              • #67
                Støtter Miniboom, den Midwooferen i MLK165 er god. Selv i en ekstremt dårlig løsning i den forrige bilen min var den genial.

                Tweeteren i MLK settet likte jeg aldri.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #68
                  Siden dette er en TangBand tråd, kan jeg kanskje spørre her.
                  Er det noen som har testet W3-871 mot W3-1878?
                  Ser ut som det er en del forbedringer blant annet på frekvenskurven.
                  Har nå 871, og vurderer om det kan være verdt å bytte.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by KnutR View Post
                    Siden dette er en TangBand tråd, kan jeg kanskje spørre her.
                    Er det noen som har testet W3-871 mot W3-1878?
                    Ser ut som det er en del forbedringer blant annet på frekvenskurven.
                    Har nå 871, og vurderer om det kan være verdt å bytte.

                    Har akkurat holdt på med å teste disse elementene nuh...

                    De spiller veldig likt!

                    Forskjellene er:
                    W3-1878 spiller med litt mere kraft i midbassen (om man kan kalle det kraft fra en 3") grunnet endel lengre slaglengde enn W3-871. Den er også litt "rundere" i toppen, men ikke sånn at den spiller mindre topp, bare litt bedre sammenheng i frekvensgangen.
                    W3-871 føles litt "brightere" og det virker som om denne tåler litt mere enn W3-1878, men det kan bero på at den passer bedre til kasse og tuning.
                    Kassen er en liten reflekskasse på 3,2liter.
                    Joakim Skovlund
                    dynaBel Tønsberg
                    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                    www.dynabel.no -
                    dynaBel Tønsberg på Facebook

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by GENEXXA View Post
                      Jeg lurte på om de 6.5" subwooferne egner seg til horn-løsning?
                      Kan vri litt på spørsmålet, hvilken parametre avgjør at et element passer i horn, og ikke.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Joakim View Post
                        Det er helt korrekt!

                        Tror ikke denne vil være så morsom med andre - mere lettdrevne elementer. Denne bassen er noe helt for seg selv. Har aldri hørt maken noensinne!

                        Klart man kan bruke en AS2.100digital. Man får bare litt mindre effekt..

                        Passivt funker dårlig med såpass lav deling som det brukes her. Da forsvinner liksom hele vitsen med dette konseptet. Klart man kan konstruere en annen type høyttaler med samme elementer, men da må man tenke i litt andre baner.

                        Revetalgodkjenningen henger høyt!
                        Siden du har mye erfaring med disse elementene, kan jeg snike inn et spørsmål?

                        Planlegger to stk lukkede subber for innebruk, en TB W6 i hver. Er de kresene på volum? winISD anbefaler meg 5,5L, men jeg vet at du har brukt litt mer..
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • #72
                          To lukkede subber? Men 5,5 liter er ikke akkurat mye da, har du så dårlig plass i heimen? Jeg har ca. 20 liter, og det er bare til en W6-sub.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #73
                            kjører på med ca 15-18liter pr W6.
                            Og dette trykker godt i garasjen på 40kvm
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              To lukkede subber? Men 5,5 liter er ikke akkurat mye da, har du så dårlig plass i heimen? Jeg har ca. 20 liter, og det er bare til en W6-sub.
                              Stemmer, stereo sub Plass er et tema ja, hvis ikke hadde jeg nok ikke brukt W6 overhodet. 5,5L var det forøvrig winISD som anbefalte meg. To kasser på 15-20L går nok fint.

                              En 20L kasse resulterer i en qtc på 0,5. Litt lavt, men kanskje ikke så mye å si?
                              Bmw e34 520:
                              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by tofter View Post
                                Stemmer, stereo sub Plass er et tema ja, hvis ikke hadde jeg nok ikke brukt W6 overhodet. 5,5L var det forøvrig winISD som anbefalte meg. To kasser på 15-20L går nok fint.

                                En 20L kasse resulterer i en qtc på 0,5. Litt lavt, men kanskje ikke så mye å si?
                                Fungerer helt utmerket enten du bruker 15 eller 20 liter.

                                Har brukt 2 sånne i 50liter lukket og det var vel "litt" i største laget, men ikke noe problem. 4stk. i samme 50liter kasse fungerer veldig bra!
                                Joakim Skovlund
                                dynaBel Tønsberg
                                Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                                www.dynabel.no -
                                dynaBel Tønsberg på Facebook

                                Comment

                                Working...
                                X