Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tang Band en gang for alle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tang Band en gang for alle.

    Dette er nå MINE synspunkt på dette.

    1: NEI, DET ER IKKE HIGH END.

    2: Tang Band er meget gode høytalere til prisen å være, og for 75% av forumet så hadde et TB oppsett vært det ultimate. Problemet er bare at det er løse komponenter. Du må enten bygge delefilter/få tak i et som passer selv eller dele aktivt, Poff så forsvant 60% til av forumet.

    3: Tang Band er ikke noe nytt. Jeg har kikka på Tang Band siden sikkert rundt 2002(og det var ikke nytt da heller) eller noe, da først i forbindelse med innehøytalere. At det er blitt populært nå er vel Pga gode resultater (som følge av en veldig kompetent mann bak spakene, en godt bygd bil av samme mann, og generelt sett high end elektronikk.), lav pris og nesten overdrevet mye "bang for the bucks" OG at det faktisk er MULIG å handle i Norge (all takk til Dynabel som tør satse!)

    Og sikkert mer og som jeg rett og slett har glemt nå.

    Men i bunn og grunn, Tang Band er knall om du ikke har så mye peng til overs. Og du KAN komme langt med Tang Band om du er flink til å justere / får hjelp til å justere. Men det er ikke magi, det er bare noen taiwanere som har klart å mekke gode høytalere til en lav penge.


    Så kan vi ikke legge av den evige TangBanginga, dette begynner å minne om Hertz. Bare se hvor populært Hertz er nå.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

  • #2
    Noen som husker Soundstream nå i dag da? Husker noen år siden all maset om det merket..
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hifonic View Post
      Noen som husker Soundstream nå i dag da? Husker noen år siden all maset om det merket..
      Jeg husker soundstream, og det er fremdeles noen ting der jeg kunne tenkt meg.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Jepp, men på den tiden det ble "hypa" så var vel ikke alt like bra som i gamle dager
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hifonic View Post
          Jepp, men på den tiden det ble "hypa" så var vel ikke alt like bra som i gamle dager
          Hehe, true that.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Ser ut til at vi har arvet "forum boner"-fenomenet fra DIYMA

            Comment


            • #7
              Så når noe blir hypet opp er det på tide å selge å komme seg ut ?
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                (...) "Men i bunn og grunn, Tang Band er knall om du ikke har så mye peng til overs. Og du KAN komme langt med Tang Band om du er flink til å justere / får hjelp til å justere. Men det er ikke magi, det er bare noen taiwanere som har klart å mekke gode høytalere til en lav penge." (...)

                Fint oppsummert, egentlig! Men skjønte ikke helt poenget med tråden...Ikke at det er noe nytt at jeg ikke skjønner noe! :P

                Jeg hadde Tang Band-midbasser i en Celica for rundt 5-6 år siden, og har vært fan siden dengang. Tror ikke noen sier at Tang Band er toppen av audiofil nytelse? Det med at justering og riktig montering er nødvendig, det gjelder jo alle høyttalere, inkludert de som selges komplett med et (masseprodusert, lite optimalisert) delefilter....

                Det er vel bare sånn at Tang Band er litt i vinden her for tida, helt til det dukker opp noe annet interessant. Vi er vel ikke noe mindre "moteslaver" i stereoverdenen, enn det andre er.

                Er jo fortsatt litt "på moten" å være old-school-fanboy også, og det er jo mye av det gamle "gode", som blekner litt mot nye kvalitetsvarer, selv om mange ikke kan eller vil innse det.

                Comment


                • #9
                  Uff så kjedelig det har blitt å lese om frontsett her inne, er kun tangband for enkelte.

                  Det med oldschool fools tror jeg også henger litt sammen med om du er glad i eldre biler, for det ville være utenkelig for meg å montere nye forsterkere i den gammle merca mi, hadde bare sett på trynet ut

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Miniboom View Post
                    Fint oppsummert, egentlig! Men skjønte ikke helt poenget med tråden...Ikke at det er noe nytt at jeg ikke skjønner noe! :P
                    Er egentlig bare for at folk skal holde seg til tang band i denne tråden.

                    Diskuter det opp og i mente, men ikke begyn med de evige Penis-krigene IALLE trådene.
                    Greit tang band er kult til prisen, jeg har det selv, men man må jo se begresningen i det.
                    Det er ikke ALLE det funker for.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Endelig en tråd om emnet, prøvde å foreslå det på irc når diskusjonen starta i den Pengesparings-tråden men...

                      Uansett synes jeg Tang Band er genialt, bra fulltoner og gode små subber på 6"
                      Jeg har ikke all verdens av penger om dagen, så for meg er TB genialt pga prisen.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Endelig en tråd om emnet, prøvde å foreslå det på irc når diskusjonen starta i den Pengesparings-tråden men...

                        Uansett synes jeg Tang Band er genialt, bra fulltoner og gode små subber på 6"
                        Jeg har ikke all verdens av penger om dagen, så for meg er TB genialt pga prisen.
                        hehe, mye annet som er billigt og greit.
                        Elemental Designs har 6.5" subber til en liten pengesum.
                        HiVi har mye rart, minner meg litt om TB av en eller annen rar grunn.


                        Jeg har Tang Band 3", kun testa free air på "test benken". OK lyd, men de låter bedre montert.
                        Får snart TB 6.5" midder, blir spennede.
                        Tror ikke at de 3" blir og havne i bilen. A-Stolpen vil bli ganske stor da :P Har igrunn ikke annen mulighet, om jeg skal vinkle de som jeg tenker.

                        Min intensjon, er ikke og har vinner lyd i bilen, for det er ikke jeg kompetent til og ordne selv. Er ute etter grei lyd.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #13
                          Siden både jeg og "hype" er nevnt til det kjedsommelige i det siste, såeh.....

                          For det første så skjønner jeg ikke at det er et "problem" at noe billig spiller bra, og at folk derfor synes bra om det. At ikke alle får det til å spille bra, er ikke elementenes skyld iallefall..
                          Montering og justering har mye å si seff...

                          Når det er sagt, så er det like "lett", om ikke lettere å få ODR eller noe annet grisedyrt til å spille sjit, om man bare slenger det inn i en dårlig montering og med ræva justering..

                          Jeg har ikke og prøver heller ikke å påstå at TB spiller bedre enn ODR eller noe annet i samme prisklasse om begge får bra montering og skikkelig justering, men det er jaggu ikke langt unna! I reservebilen min har jeg et TB frontsett til den nette sum av 2000 kr. I den andre bilen et ODR frontsett til 57000 kr... Seff spiller den andre bilen bedre, men ikke 55000kr bedre!!

                          En påstand jeg gjerne vil komme med, som jeg står for helt til noen kommer å motbeviser det:
                          Vis meg et hvilket som helst frontsett til kr 2000 av hvilket som helst merke som spiller bedre enn et par W4-1320 og et par W6-1139 og jeg skal gjerne være med på å bli overbevist. (Jeg er på ingen måte låst til å "like" kun det som selges hos dynaBel)
                          Er gjerne med på en test jeg!
                          Men overbevis meg gjerne om du har noe som spiller fletta av dette "hypa" greiene her - i samme prisklasse...
                          Frem til det - stop whining!

                          Nei som sagt det er ikke highend, det er ikke dyrt, det er ikke lett for "alle" å få det til å funke perfekt, men det er det jammen ikke med noe annet heller. Et "vanlig" frontsett til samme pris vil ikke låte bedre eller funke bedre i sammenlignbar montering, dersom ikke man gjør noe med justeringer eller vet hva man holder på med!
                          Joakim Skovlund
                          dynaBel Tønsberg
                          Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                          www.dynabel.no -
                          dynaBel Tønsberg på Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Haleluja for den. Men nå skal jeg tørre og påstå at hvis det får en "joakim approval" så skal du ikke se bort i fra at det er maaaange andre som henger seg på den. Du er trossalt lydguruen her i landet.

                            Hadde du sagt at Fence låt bra så tror jeg dæven meg at folk hadde tømt netthandelen for fence...
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Fence får man jo tilogmed på Torshov om dagen så ikke diss det da
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                              Comment

                              Working...
                              X