Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundsteam vs Alpine vs Soundstream

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by gbraen View Post
    Xmax er vel ikke ett mål hvor bra ett element er? Mine 12" har xmax på 5,46 mm, og det trykker noe jævlig...
    med den ampen du bruker på subbene,så har de vel ikke noe annet valg enn å trykke noe jævlig
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #17
      Originally posted by Engen Audio View Post
      T5 synes jeg spiller vesentlig bedre enn SPLX på vanlig musikk. Den kan spille med stort trykk samtidig som den spiller pent.

      Alpine elementet har jeg ikke kjennskap til.
      du har dømt en orange golf noen ganger med ett sånt alpine ellement.
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

      Comment


      • #18
        Men når man skrur opp volumet.. så slår jo elementet lenger..

        burde ikke det si, at man kan spille høyere med en med mye slag enn en med lite?

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jonny.B View Post
          du har dømt en orange golf noen ganger med ett sånt alpine ellement.
          AHA ! Jeg kan jo ikke alle disse Apine forkortelsene.... Den bassen i bilen til Jan var alltid bra
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #20
            Originally posted by sqwannabe View Post
            ja, kan det stemme? jeg trodde jeg hadde relativt liten slaglengde på min sub.. den har en xmax på 32mm..
            Midbassene mine har 6mm...

            Hvilke elementer har du?
            Jeg kjører gamle JBL 1200 GTI, spiller meget detaljert men krever litt størrelse på kassen. Prøvde med test-toner, og dem spiller helt ned til 30 hz, og under det er det sjelden annet enn test-cd'er som lager lyd, helt enig med Dag Johansen der.

            Dette med slaglengde er jo moderne nå, men det er vel for å få dyp bass med trykk ut av relativt små kasser, meget bra for SPL. Dem som er interessert i SQ bruker vel elementer med mer normale oppheng på og lavere xmax for å få kontrollert, detaljert og stram bass uten for mye blaffring.

            Comment


            • #21
              føler at splx kommer til å trøkke mer.. og at t5 har bitte litt mer sq enn splx..

              Føler egentlig at eg liker trøkk.. men må jo høres normalt ut..

              noen flere innspill på T5 mot SPLX mottas med takk

              Comment


              • #22
                Hmmm.... hva skal man si...

                2 stk T5 i rett kasse vil spille mer enn kroppen din har godt av, hvis du kjøper 2 stk 12" T5 av meg så kan du få sende de fritt i retur hvis du med hånden på hjertet kan si at det ikke ble bra nok for deg. Forutsetter selvfølgelig at du bygger en solid god kasse etter anbefalingene.
                Mvh
                Lars Engen

                Comment


                • #23
                  jeg vet at de X ellementene til alpine krever MYE strøm og effekt for å drives bra. sånn mtp ekstra batteri osv?
                  Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                  Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                  Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                  Comment


                  • #24
                    har 2 ekstra store batterier..
                    men gidd ikke diskutere strøm her...


                    No står valget mellom SS subene..


                    Alt dette er faktisk pga at eg returnerte noen suber til en butikk som eg ikke var sælig fornøyd med.. (har tenkt å la være og henge de ut)

                    Har da tenkt å velge noen suber som ligger i den prisklassen som de skylder meg for.. og disse ligger i den prisklassen..

                    men er grådig usikker..har tenkt på det lenge.. men tror det blir t5.. kanskje splx.. hvis det ikke blir noe serlig dyrere..

                    men veldig lyst på innspill fra folk om hva folk mener.. men er vel ikke som mangen som har testet begge 2.. så blir vel vanskelig..

                    men har du noen å tilføye så si det

                    Comment

                    Working...
                    X