Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny forsterker, Hertz HP1D vs Dynabel BF7501

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Judys Bilstereo View Post
    Når jeg sa guff mente jeg effekt, mulig jeg formulerte meg feil der. Dette er vanvittig tungdrevne element. Nå skal ikke jeg diskutere merker men hertz EP1D er vel ikke mulig å få tak i ny i norge idag da det pr.idag ikke er noen importør. Derfor anbefalte jeg de andre. Men ikke noe grunn til å søple til tråden her med mer OT.
    Er ikke såååå fryktelig vanskelig og bruke eBay og bestille fra utlandet
    Eller bare dra over grensen, til Sverige. De har enda importør.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #17
      Originally posted by Crazytaxi View Post
      Jeg ville gått for dynabelen av de to. Men ellers i prisklassen 5-10000 så har du jo også alternativer innen Audio System og Ground Zero bl.a.
      Skal vi opp i den prisklassen, så kunne det jo kanskje vært interessant å velge klasse a/b med mye saft og kraft.
      Men nå er vi vel litt på alfarvei.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #18
        Jeg har nå èn igjen av LRx1.2k til tilbudsprisen 7.999,-. Veil på denne er 13.995,-. Ligger under tilbud i nettbutikken.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Nå skal ikke jeg "blande meg oppi ting jeg ikke har så mye peil på" ,MEN jeg har hatt(i Gamla sin Datsun 280C) Cadence FXA 1700(tror jeg det var) og den fungerte HELT greit til 2X12 MDS-billigserie.
          Kassa var forsåvidt "ønsket" sammen,men spilte over 140db i VolvoMarius sin V70(med andre elementer).

          Så min erfaring er at Cadence fungerer helt greit(så lenge den ikke blir utsatt for frostvæske,ikke sant Genexxa?) Solgte den til Nabo´n din
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #20
            Hva med en av disse, skal være litt ab klasse krefter her

            http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11041

            Comment


            • #21
              Hehe, ikke et dårlig bud der. S2 er lekker den.
              Men tror den møter sin verdige motstander i denne

              http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=4827


              ¨
              Sorry for mer OT.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #22
                Originally posted by B2 Audio View Post
                Hehe, ikke et dårlig bud der. S2 er lekker den.
                Men tror den møter sin verdige motstander i denne

                http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=4827


                ¨
                Sorry for mer OT.
                Når kommer den på markedet og (intro)pris?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #23
                  Er vel på markedet når jeg får lagd en tråd i kunngjøringer. Men faktisk er den på lager alt nå og pris kan du få ved PM inntil videre. Forter du deg, så kan du bli den første i verden til å motta en slik.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #24
                    Nysjerrig som jeg er, så spør jeg... Hva er fordelen med en klasse AB forsterker kontra klasse D? Utvikler ikke klasse D mindre varme og har generelt høyere virkningsgrad? (mindre tap)

                    Comment


                    • #25
                      Det er både fordeler og ulemper med Klass AB og Klasse D.

                      Nyere klasse D forsterkere med en fornuftig oppbygging og bra komponenter kan låte like bra eller bedre en noen klasse AB.
                      Men som du nevner så har du fordelen med at de har høyere virkningsgrad og ikke utvikler like mye varme.
                      Ulempene foruten at lydkarakteren (som igjen er personlig) kan være annerledes, er at de fleste klasse D har blitt såpass store og yter såpass mye effekt at de trekker like mye strøm eller mer, enn hva en klasse AB med moderat effekt (les: nok effekt til å drive det meste) gjør.

                      Men er du interessert i å få mye effekt til lite penger, da kan du velge og vrake blant x-antal klasse d av både ok og dårlig kvalitet.

                      Men husk at det finnes en god del klasse AB som ikke akkurat viser seg fra sin beste side heller.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #26
                        En litt snodig utarting av denne diskusjonen, men til dere basshuer der ute - har dere sett inni de forskjellige klasse d forsterkerne som er av ymse merker? At noen roper høyt om at den ene eller andre er så veldig mye bedre eller dårligere tror jeg ville stoppes en god del om de faktisk fikk sett seg litt rundt.

                        Ja - det finnes kjipe forsterkere (type soundmagus o.l.) og det finnes bra forsterkere av bedre konstruksjon. Greia er at så lenge vi snakker en god klasse d amp, så er de så og si helt like og kanskje også fra samme fabrikk? Har noen prototyper liggende på jobben som er identiske utseende som merker som påberoper seg både det ene og det andre...

                        Avslutter med et bra forslag til en klasse ab forsterker som virkelig har styr på bassene, Mosconi 300.2 er absolutt noe å se på!
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #27
                          Joakim, trodde du hadde mer peil enn å tro at de kan være fra samme fabrikk

                          Det finnes noen få bra fabrikker som tar seg godt betalt for de printene som de har utviklet. Men som deretter blir kopiert i hytt og pine av andre. Derfor kan flere forsterkere se ganske identiske ut, men bare med print som istedenfor å være 4 oz tykke, så kun er 2 oz og som bruker fets som ikke holder samme kvalitet eller speks. Men det er jo ikke såpass enkelt å se med det blotte øyet.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Joakim, trodde du hadde mer peil enn å tro at de kan være fra samme fabrikk

                            Det finnes noen få bra fabrikker som tar seg godt betalt for de printene som de har utviklet. Men som deretter blir kopiert i hytt og pine av andre. Derfor kan flere forsterkere se ganske identiske ut, men bare med print som istedenfor å være 4 oz tykke, så kun er 2 oz og som bruker fets som ikke holder samme kvalitet eller speks. Men det er jo ikke såpass enkelt å se med det blotte øyet.
                            Hehe. Nå har de blotta øynene mine vert inni flere av de forsterkerne jeg tenker på (passer seg ikke å nevne noen) på detaljert nivå og derfor må jeg flire litt når det flakser påstander om ditt og datt. Sier ikke at du har kommet med noe tull her bare så det er klart, men så veldig store forskjeller er det ikke. Selvfølgelig kan man, om man bestiller en serie av en viss størrelse, komme med egne spesifikasjoner, men det endrer ikke mye på grunnleggende spec.
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment

                            Working...
                            X