Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny forsterker, Hertz HP1D vs Dynabel BF7501

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny forsterker, Hertz HP1D vs Dynabel BF7501

    Hei!

    Driver å kikker etter ny forsterker til bass-elementene mine, Soundstream Reference R1 12", 2 stk

    Har siklet lenge etter Hertz HP1D, men samtidig så yter ( ut ifra hva jeg skjønner) Dynabel BF7501 omtrent det samme til en rimligere pris..

    Er noe av dette verdt å satse på? evt andre?

    Har nå en Hertz EP1D, men den er litt vel pinglete....
    Har ikke all verden med kunnskap innenfor dette, så all hjelp tas i mot med stor takk =)

  • #2
    Gå for BF7501 du, brukte en sånn før og den syntes jeg var bra!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      dette er vanvittig tungdrevne elementer så du bør ha noe guff å gi dem ja Dynabelen er bra ja, CADENCE ZRS C1 er og en god kandidat
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Grrrr, kan jeg bare si.
        Helt ok at brukere som har egne erfaringer med produkter deler av sine erfaringer.
        Men at forhandlere kommer med "noe guff må du gi dem" og på en slik måte snakker nedsettende (kanskje ubevisst) om et produkt som er like bra eller bedre enn noe en selv selger er ikke holdbart i 2010.

        Hertz HP1D er en knall forsterker, kanskje litt dyrere, men har også en varmere lydkarakter enn et av de forslagene som kom frem her. Om det er verdt det er opp til deg selv å avgjøre. Men hadde jeg siklet lenge etter en Golf GTi, så hadde jeg liksom ikke kjøpt en Skoda Octavia RS, selvom prestasjonene er de samme.

        Ha en fortsatt fin søndag.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          B2 audio, mulig du leser litt av hvert ut av svarene her, men trådstarter sier at den EP1Den han har er litt pinglete til disse subbene, og så svarer noen at de subbene trenger litt krefter? Har hatt EP1D selv, og den oser ikke av kraftoverskudd på et par tungdrevne 12 tommere. Ingen som har sagt et spøtt om HP1D, bare at Soundstreamene trenger litt power.

          Egentlig er det du som drar paraleller til at Hertz er som VW og dynabel/cadence er som Skoda, men det er vel greit siden du ikke selger noen av dem?
          Last edited by Haakon O; 01-08-2010, 14:31.
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Ikke for å komme på tvers av noen her. Men kan jo være at jeg misforstår. Trådstarter sier han har lyst på HP1D og spørr da om hvordan denne er i forhold til DynaBel. Så i mine øyne er det vel den forsterkeren som er emnet her. EP1D har trådstarter jo selv sagt er pinglete, så hvorfor i det hele tatt sammenlikne med den.

            At jeg drar paraleller er kun ment som et eksempel. Noen foretrekker det ene og noen foretrekker det andre. Kunne like gjerne vært MB og Audi.

            Men da likheten er større på Octavia RS og Golf GTI valgte jeg å bruke den.

            Utover det, så kunne jeg like gjerne nevt at han skulle kjøpe vår "Mono", men da det ikke er det trådstarter spørr om, så velger jeg å la være.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Nå spør vel strent tatt trådstarter om noen av de forsterkerene som er nevnt er noe å satse på, evt andre?

              Så ingen grunn å hoppe i strupen på de som anbefaler andre alternativer til å drive disse to subbene. Og ja, du kan vel anbefale det du selv selger om du synes det er et bruktbart alternativ.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Litt enig med B2 her, synes det er veldig mange 'selgere' her inne som anbefaller både det ene og det andre i hytt og gevær.
                Tips kan ofte være bra, men dessverre synes jeg de tipper kun om egne produkter for kun å selge, da synes jeg det blir for teit.

                Nå er dette ikke direkte kritikk til Judys Bilstereo altså, men generelt til de det gjelder.


                Tilbake til trådstarter:
                Har du kjøpt basselementene enda? Isåfall vil det kanskje bli billigere å kjøpe noen som er litt enklere å drive, hvis det Judys Bilstereo sier stemmer. Tunge elementer må ha mer forsterkerkraft for å spille like høyt som noen som er mer lettdrevne.

                Hva mer skal du i bilen da?
                Last edited by ugn; 01-08-2010, 15:48.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Basselementene ble kjøpt for et par år siden (Engen Audio hadde super tilbud), og var montert i 1/2 års tid i min forrige bil sammen med EP1D forsterkeren. Så ble den bilen solgt, og siden har elementene stått der. Driver å funderer på å bytte ut bose anlegget i A6'n jeg har kjøpt meg. Og da må jeg gjøre litt research på div komponenter Er fullt klar over at disse elementene er tungdrevne, og at det trengs en ganske stor forsterker for å drive dem. Derfor jeg spør her om tips =)

                  Så for å starte, så tenkte jeg å begynne med å finne en forsterker til elementene jeg allerede har, igså får jeg ta det videre etterhvert.
                  Last edited by Krissit; 01-08-2010, 16:35.

                  Comment


                  • #10
                    Har selv hatt EP1D, og var kjempefornøyd med den.
                    Hadde den på HX380D en stund. Og syns den drev elementet veldig bra. Men ikke helt optimalt.
                    Siden HX380D er mer lettdrevet, vil jeg tro du må litt opp i forsterker kraft på R1.
                    Men ikke gå for Cadence, 2 kompisser av meg har hatt Cadence, og begge røyk etter litt over 1år.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Cadence forsterkere du snakker om?

                      Comment


                      • #12
                        Når jeg sa guff mente jeg effekt, mulig jeg formulerte meg feil der. Dette er vanvittig tungdrevne element. Nå skal ikke jeg diskutere merker men hertz EP1D er vel ikke mulig å få tak i ny i norge idag da det pr.idag ikke er noen importør. Derfor anbefalte jeg de andre. Men ikke noe grunn til å søple til tråden her med mer OT.
                        Last edited by Judys Bilstereo; 01-08-2010, 19:36.
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stianuno View Post
                          Cadence forsterkere du snakker om?
                          Ja.
                          Var to forskjellige fra ZRS serien, eller hva den serien het igjen.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by GENEXXA View Post
                            Ja.
                            Var to forskjellige fra ZRS serien, eller hva den serien het igjen.
                            Hehe... broren min hadde en ZRS10 som røk, det samme skjedde med en demobil Bass Brothers hadde. Tror de knerta flere slike, faktisk. Imponerende når den kostet "alt for mye" den gang...

                            Høyttalerne til Cadence har jeg gode erfaringer med, men det er jo ikke det tråden omhandler.

                            Uansett. HP1D er ganske sprek, og låter bra. Ser unektelig bedre ut enn dynaBel'en og yter sikkert ca. det samme, så... smak og behag, og så videre.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg ville gått for dynabelen av de to. Men ellers i prisklassen 5-10000 så har du jo også alternativer innen Audio System og Ground Zero bl.a.
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment

                              Working...
                              X