Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelle oppfatninger av diverse uttrykk. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er vel ofte ganske gjennomgående at "spl" folk ikke kan delta i EMMA pga utstyret, og "sq" folk ikke kan delta i dB-drag pga anlegget, og dette er jo helt FEIL!

    Er ikke noe problem å delta i begge deler for den saks skyld, men folk blir stappa i bås utifra hvilket utstyr de har, når man med en enkel investering eller bare en liten justering kan delta i litt av hvert


    Men at det er mye fokus på kun bass i bil er det vel ingen tvil om, og her tror jeg bilstereonorge som miljø kunne gjort en mye bedre jobb, Norge er for lite til at butikkene klarer dette selv, mange butikker har ikke engang kunnskap om hvilke muligheter som ligger for begge målgrupper, basshuer og sq folk

    Og dB-drag folk kunne vært mye flinkere til å vise frem litt hemmeligheter for å dra flere folk med på moroa, på samme måte som EMMA kunne vært flinkere til å gi en demo av bilstereoanleggene til nyskjerrige for å trekke inn flere deltakere.

    Så egentlig burde man holdt en LiB-tour, men på ett annet nivå, hvor det er kundene som står for treffet og leverandørene som får være med å vise litt utstyr, istedet for omvendt.
    En leverandør og butikks beste reklame er jo nettopp de fornøyde kundene de har, og kommer noen med en rå bil som viser frem ett bilstereomerke så er dette superbra reklame for leverandørene og butikkene, og gir nye kunder en mulighet til å faktisk høre ting selv, istedet for å få presset på seg en mening fra andre... (Og meningene om bilstereomerker i norge er litt sånn "en fjær blir til 3000 høns")

    Comment


    • #17
      [QUOTE=Dammed;136874]

      SQ er vel i bunn og grunn, helt riktig lydbilde. Og alt det innebærer. Dvs bassen kan ikke være høyere enn det den skal være.

      Viktig å spesifisere her at bassen gjerne må være vesentlig høyere enn et spik rett hifi anlegg som belager seg på komprimert cd lyd. ønsker man seg ekte konsert lyd i bilen hvor bassen spiller 15 db mer enn mellomtone , så er det SQ.

      Comment


      • #18
        er vel greit å bruke sq og spl for å gi en pekepinn i hvilken retning man ønsker å gå?
        ser ikke at det burde være et problem, det som virkelig er problemet er at folk tror elementene har mer å si enn f.eks kasser og kvalitet på forsterkerkretser og signal, og at det bare er å putte dyre frontsett rett i dørene å ha perfekt lyd.

        er ikke noe ekspert på området selv og er her for å lære, kan vel si at jeg har begynt å skrape i overflaten.
        men å gå så langt å kalle det for en egotripp vil jeg ikke, altså i så tilfelle kan vi jo påstå at alle som går skole er på en egotripp?

        er meget takknemlig for at dette forumet finnes og at hjelpsomme sjeler er interessert i å dele av sin kunnskap med oss som vil lære.
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

        Comment


        • #19
          tror de fleste som begynner med bilstereo og ikke har så mye kroner og spons legger seg på den SQL lista.. det har jeg alltid gjort og jeg syntes det funker bra for meg.. jeg bygger anlegg og kjøper produkter etter sånn JEG vil ha lyden.. i begynnelsen jeg begynte med anlegg så var det jo mest mulig bass som gjaldt for meg, men det begynner å bli over 10 år siden, så utviklinga har endra seg, men regner med at mange bare slenger inn i ei ferdig kasse og kjører med det siden det er enkelt å få bass.. jeg vil gjerne ha litt god lyd foran også pluss tilstrekelig med bass, så jeg havner nok på sql.. der fikk jeg skrevet det også.. :P
          "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

          Comment

          Working...
          X