Announcement

Collapse
No announcement yet.

21" til 4000,- hos AVshop.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    SQ-ranten min var ikke mynta på deg personlig Dammed, anledningen bød seg bare til å si noe om litt gruff som har plaget meg litt i det siste. Jeg vet nok hva de fleste mener når de sier "SQ", problemet ligger i at de som ikke har vært spesielt lenge i miljøet blir forvirra og adopterer stygge uvaner. Slik det er per idag virker det som om alle verdens elementer kan deles i enten "SQ", "SQL" eller "SPL". Og det er jo i beste fall en grov undervurdering.

    Dag: 280 liter var da ikke ille. Faktisk bare 50 liter mer enn "stuebordet" mitt. Hmm...

    Comment


    • #17
      Originally posted by epifant View Post
      There's no replacement for displacement. Disse krever vel ganske digre kasser, men lyden fra digre kasser er pokkers til moro!

      Dammed: "Åssen SQ er det fra disse" blir litt som å spørre "hvor mange km/t er det i denna bilen a?". Jeg gjør meg selvsagt litt ekstra kverulant nå, men jeg synes det er en helt håpløs samlebetegnelse, ettersom "SQ" verken kan måles, kvantifiseres eller betyr det samme for noen. "SQ" for meg kan være grusomt for deg, og omvendt. Skulle gjerne fjernet det fra samtlige innlegg her inne, men det har tydeligvis fått litt for godt feste...

      /end grumpy old man mode
      This grumpy old man agree's. very much so.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #18
        jeg brukte SQ som et akronym for sound quality, tenkte ikke på SQ som i SQ, SQL, SPL etc.

        Men ja, gretne gamle gubber må jo ha noe å være gretne over da.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dammed View Post
          jeg brukte SQ som et akronym for sound quality, tenkte ikke på SQ som i SQ, SQL, SPL etc.

          Men ja, gretne gamle gubber må jo ha noe å være gretne over da.
          Men hva mente du egentlig? Hva er 'sound quality' for deg?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #20
            Bunn og grunn lurer han på om disse låter bra, eller ei!
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #21
              Da er det MYE enklere om han forklarer hva han er ute etter.
              BRA kan være alt mulig, fra romlebass rundt 100hz eller 4 stk i et dbdrag-oppsett.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #22
                Her er iallfall en som har brukt de i en innehøyttaler, i en dipolløsning.



                http://www.diyaudio.com/forums/multi...-150-a-11.html
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #23
                  Originally posted by GENEXXA View Post
                  Bunn og grunn lurer han på om disse låter bra, eller ei!
                  Han kan helt sikkert svare for seg selv når han først får sett spørsmålet? Trenger ikke putte ord i munnen på folk før de selv får sjansen til å svare vel?
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Haakon O View Post
                    Han kan helt sikkert svare for seg selv når han først får sett spørsmålet? Trenger ikke putte ord i munnen på folk før de selv får sjansen til å svare vel?
                    Klart skal han det. Men syns bare han har fått litt nok pepper :P

                    Shall not happen again, and Im sorry.

                    Men nå har vi sporet nok av. La det prates om Beyma 21" fra nå av da
                    Det andre får dere ta på PM eller IRC
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by ugn View Post
                      Men hva mente du egentlig? Hva er 'sound quality' for deg?
                      Originally posted by Dammed View Post
                      ...På godt norsk: lager de fin lyd eller er det bare skvip? (forutsetter selvsagt en bra forsterker og en kasse ment for subben)...
                      Men ja, kjekt å ha det inn med te skje.

                      Men i linken til håkon så lå svaret:

                      ""And yes - the 21" woofer is awesome! Exceptional sound quality, and it can produce lots of bass without problems. The low B of a 5-string bass guitar (29 Hz) is reproduced cleanly even at high listening levels. The speaker can play VERY VERY loud, much louder than the last prototype with the 18" woofer.""

                      Takk for linken.

                      Helt rått at det blir nesten 3 sider med svada pga av et enkelt spm.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Dammed View Post
                        Men ja, kjekt å ha det inn med te skje.

                        Men i linken til håkon så lå svaret:

                        ""And yes - the 21" woofer is awesome! Exceptional sound quality, and it can produce lots of bass without problems. The low B of a 5-string bass guitar (29 Hz) is reproduced cleanly even at high listening levels. The speaker can play VERY VERY loud, much louder than the last prototype with the 18" woofer.""

                        Takk for linken.

                        Helt rått at det blir nesten 3 sider med svada pga av et enkelt spm.
                        Hihi, lykke til!
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #27
                          med hva da?
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Dammed View Post
                            med hva da?
                            Ja det var det jeg prøvde å få ut av deg, hva som var målet.
                            Men det var visst SQ, som du oversatt til Sound Quality og Lydkvalitet leste jeg i en annen tråd.
                            Virket som du ble fornøyd når det ble linket til en som bruker de i IB-oppsett hjemme i stua, men da erre jo greit!

                            Men nå erre natta for meg og jeg skal la denne tråden være i fred, kommer ingen vei.
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Haakon O View Post
                              Her er iallfall en som har brukt de i en innehøyttaler, i en dipolløsning.



                              http://www.diyaudio.com/forums/multi...-150-a-11.html

                              Hohohoho Bizzare greier!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by ugn View Post
                                Ja det var det jeg prøvde å få ut av deg, hva som var målet.
                                Men det var visst SQ, som du oversatt til Sound Quality og Lydkvalitet leste jeg i en annen tråd.
                                Virket som du ble fornøyd når det ble linket til en som bruker de i IB-oppsett hjemme i stua, men da erre jo greit!

                                Men nå erre natta for meg og jeg skal la denne tråden være i fred, kommer ingen vei.
                                Hehe, målet mitt var bare å vite om denne subben kunne bli brukt til å lage fin lyd. Rett og slett om 21" elementet var bare en gimmick eller om det er faktisk brukenes.

                                Jeg spurte istedenfor å søke for jeg regna med at mange kjente til den for Beyma er ikke akkurat et ukjent merke og for å starte en diskusjon rundt subben. Men dette spora jo ganske bra av.

                                Jeg vet at hvis subbene mine ryker, så kommer jeg nok til å prøve noe ala 18" versjonen av denne i bilen. 1600W rms med en 98DB følsomhet må være helt vanvittig.
                                Mvh. Damir

                                Comment

                                Working...
                                X