Announcement

Collapse
No announcement yet.

21" til 4000,- hos AVshop.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 21" til 4000,- hos AVshop.no

    For de som har lyst til svær subwoofer, ta en titt på AVshop nå...

    http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...09560;c:100179

    4000,- for 15mm XMAX og såpass med membranareale, er NICE PRICE.

  • #2
    syns 18" er stort jeg... Men ja 21" er større. ^^ Åssen SQ er det fra disse?
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      There's no replacement for displacement. Disse krever vel ganske digre kasser, men lyden fra digre kasser er pokkers til moro!

      Dammed: "Åssen SQ er det fra disse" blir litt som å spørre "hvor mange km/t er det i denna bilen a?". Jeg gjør meg selvsagt litt ekstra kverulant nå, men jeg synes det er en helt håpløs samlebetegnelse, ettersom "SQ" verken kan måles, kvantifiseres eller betyr det samme for noen. "SQ" for meg kan være grusomt for deg, og omvendt. Skulle gjerne fjernet det fra samtlige innlegg her inne, men det har tydeligvis fått litt for godt feste...

      /end grumpy old man mode

      Comment


      • #4
        Originally posted by epifant View Post
        There's no replacement for displacement. Disse krever vel ganske digre kasser, men lyden fra digre kasser er pokkers til moro!

        Dammed: "Åssen SQ er det fra disse" blir litt som å spørre "hvor mange km/t er det i denna bilen a?". Jeg gjør meg selvsagt litt ekstra kverulant nå, men jeg synes det er en helt håpløs samlebetegnelse, ettersom "SQ" verken kan måles, kvantifiseres eller betyr det samme for noen. "SQ" for meg kan være grusomt for deg, og omvendt. Skulle gjerne fjernet det fra samtlige innlegg her inne, men det har tydeligvis fått litt for godt feste...

        /end grumpy old man mode
        Med fare for å gå off-topic stiller jeg meg også bak denne uttalelsen Mange snakker om SQ her inne, men har ikke snøring på hva det egentlig innebærer. Om noen har "SQ" i bilene sine her inne så kan jeg kanskje telle de på en hånd, en litt storhånd om det er medvind

        Men Topic-ish:
        Hadde vært moro å prøvd ut en sånn jævel, men har ikke noe sted å ha den
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Har du ikke et stuebord du kan kjippe ut da?

          Comment


          • #6
            Hmm... Da blir nok jeg kjippet ut rett etterpå, så tviler
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tony View Post
              Hmm... Da blir nok jeg kjippet ut rett etterpå, så tviler
              Tøffel! Pingle!
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                Beyma er virkelig kremprodukt det, akkurat dette elementet det er snakk om her er ikke ment brukt i bil men til bruk i hjemmehøyttalere er dette virkelig råe greier, både med tanke på lydkvalitet og kvantitet.

                Comment


                • #9
                  Venninna mi spurte om hun kunne komme ei gang i uka for å sitte på "stuebordet" mitt når JBL-elementet hadde den jobben, så du skal ikke ta sorgene på forskudd

                  Comment


                  • #10
                    Høm høm! Godt argument det da :P
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by epifant View Post
                      There's no replacement for displacement. Disse krever vel ganske digre kasser, men lyden fra digre kasser er pokkers til moro!

                      Dammed: "Åssen SQ er det fra disse" blir litt som å spørre "hvor mange km/t er det i denna bilen a?". Jeg gjør meg selvsagt litt ekstra kverulant nå, men jeg synes det er en helt håpløs samlebetegnelse, ettersom "SQ" verken kan måles, kvantifiseres eller betyr det samme for noen. "SQ" for meg kan være grusomt for deg, og omvendt. Skulle gjerne fjernet det fra samtlige innlegg her inne, men det har tydeligvis fått litt for godt feste...

                      /end grumpy old man mode
                      Tror du skjønte veldig godt hva jeg mente, men hvis det absolutt må til. På godt norsk: lager de fin lyd eller er det bare skvip? (forutsetter selvsagt en bra forsterker og en kasse ment for subben).

                      Det er kun i bilstereo verden hvor man ikke kan spør om noen elementer lager fin lyd eller ikke, spør du HiFi folk om noen høyttalere lager fin lyd, så vil de fleste si ja / nei. Ikke at det er subjektivt. Noen vil selvsagt utdype, det videre, ok lyd, men skarp diskant etc.

                      km/t i en bil og lyd kvalitet fra en høyttalere er den verste analogien jeg har hørt på en stund. Jeg skrev kun SQ fordi jeg satt på jobben og hadde ca 5 sekunder å lage et svar på.
                      Last edited by Dammed; 01-07-2010, 00:18.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Nå er det mange ting som er "annerledes" innenfor bil og stue-FI.. tror jeg aldri har hørt om matching mellom elektronikk og høyttalere i bilverden, noe jeg synes er meget rart. Men men!

                        Man slipper i det minste kabeldebatten da!
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #13
                          Jepp, og hvilken vei strømkabelen skal stå i stikket for mest essque Har forresten en fin mix av Kimber og biltema kabler i bilen :P

                          Men denne 21" så spennende ut, noe bedre enn de P Audio 21" de solgte på Ljudia til 7000kr vil jeg tro?
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            For rett frekvensgang og optimal transientgjengivelse havner kassa på 280 liter.
                            Det spiller flatt ned til 30Hz i friluft, i bil; en god del lengre ned.

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dammed View Post
                              km/t i en bil og lyd kvalitet fra en høyttalere er den verste analogien jeg har hørt på en stund. Jeg skrev kun SQ fordi jeg satt på jobben og hadde ca 5 sekunder å lage et svar på.
                              Om du kun har 5 sekund på deg til å skrive noe, så trenger du IKKE nødvendigvis skrive noe Kan vente til du har bedre tid slik at innlegget blir litt mer fonuftig.
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X