Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 veis deling tangband elementer; spørsmål angående delingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er ikke det midbass du har TTT?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #17
      Tror ikke størrelsen på elementet er sånn helt vesentlig for hvordan den gjengir diskantområdet. Ihvertfall med tanke på at den eneste fulltonen jeg har hørt som spiller skikkelig diskant var 8" stor..
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #18
        Originally posted by GENEXXA View Post
        Er ikke det midbass du har TTT?
        Både ja og nei, det er jo en midbass/mellomtone (kan spille veldig dypt,
        men blir litt sloppy under 40hz da, også funker best opp til maks 3khz e.m.m.)

        Originally posted by Legatia View Post
        Tror ikke størrelsen på elementet er sånn helt vesentlig for hvordan den gjengir diskantområdet. Ihvertfall med tanke på at den eneste fulltonen jeg har hørt som spiller skikkelig diskant var 8" stor..
        Okei da bare misforsto jeg det der litt. Det var vel bare det med spreding osv. så man må være mer on-axis på en 8"?
        Last edited by TakeTheTime; 20-06-2010, 23:29.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Ser ut som det blir deling på forsterker her da high delinga på spiller ikke går under 1.6 khz får eksperimentere litt å se om det er mulig å skru av delinga på high/topp.

          subkassebygging i glassfiber er godt påbegynt. og nedre dørsider er demontert og straks klar til støping av kasser til 1139si, kommer til å havne på ca. 10 liter kasse per dørside
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

          Comment


          • #20
            Originally posted by TakeTheTime View Post
            Okei da bare misforsto jeg det der litt. Det var vel bare det med spreding osv. så man må være mer on-axis på en 8"?
            Riktig. Beveger man seg litt off-axis på en 8" som spiller hele veien opp mister du veldig mye informasjon. Bevege hodet 10cm blir som å slå på et lavpassfilter liksom.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #21
              enda et lite nybegynnerspørsmål: hvis jeg finner det for godt å bestille v-line diskanter etterhvert, kan jeg da koble de på samme kanaler som 3" ved hjelp av et inlinefilter?

              tenker da på impedansen som forsterkeren ser, er en 4-kanaler som de andre to kanalene på skal drive midbassene
              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

              Comment


              • #22
                det går fint da forsterkeren som driver 3" eventuelt + diskant takler det helt fint, men jeg ville også satt en spole i serie med fulltonen -det blir en liten spole i tilfelle. Dynabel greier nok å regne ut det du trenger sikker og bruk en kondesator av kvalitet i serie med diskanten
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #23
                  takker for svar, dette er da den berømte "plan b" om ikke fulltonene er genial på diskant
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment

                  Working...
                  X