Announcement

Collapse
No announcement yet.

"JALLA" 3-veis i BMW e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    OK, folkens! Nå trenger jeg eksperthjelp!

    Tenker å kjøre LPF via forsterkeren på de 2 kanalene som driver 6,5". Jeg tenker å stille det til rundt 400hz slik at midbassen kommer igjennom, har vanskelig for å forestille meg at midbassen ligger over det sjiktet, correct me if I'm wrong..

    Problemet her er at jeg ikke har subsonicfilter i forsterkeren, kan man bygge det selv?
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

    Comment


    • #17
      Om du skal gjøre som du sier, kan du enten kjøpe et ferdig aktivt delefilter, eller bruke høypassfilteret i spilleren. Om midbassene er gode nok, kan du komme unna med å la dem spille helt ned også. Kommer an på hvor høyt du vil spille.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Miniboom View Post
        Om du skal gjøre som du sier, kan du enten kjøpe et ferdig aktivt delefilter, eller bruke høypassfilteret i spilleren. Om midbassene er gode nok, kan du komme unna med å la dem spille helt ned også. Kommer an på hvor høyt du vil spille.
        Hei. Takk for tilbakameldingen.
        Vi satt på IRC'en her om dagen og diskuterte og ble enige om at jeg skal prøve på følgende løsning.

        Koble 3" og diskant på delefilteret som fulgte med soundstream-settet. Koble disse på 2 kanaler på forsterkeren og kjøre et HPF med 1,6khz deling.

        Koble 6,5" direkte på forsterkerens siste kanaler og aktivere både LPF og HPF på disse kanalene. Stille LPF til 50 hz og HPF til 400 hz.

        Tror dette skal la seg gjøre ganske fint, egentlig... Vi får se.. Om ikke annet så må jeg gå for en ekstern aktiv løsning, men stoler på at de aktive i forsterkeren (Alpine MRV-F407 V12) gjør jobben.
        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

        Comment


        • #19
          Det var en litt rar løsning, vel? :P

          Ville definitivt byttet om så det ble 50hz HPF og 400hz LPF til 6,5". Om du mente begge delefrekvenser til midbasselementene, altså.

          Og har du ikke mulighet for 400hz"-ish" HPF i forsterker, til 3" + diskant? I såfall kan du jo droppe 1,6kHz i spilleren, mener jeg...

          Holder på en måte på med det samme selv om dagen, men har da treveis passivt filter mellom 6,5" + 3" + diskant, som skal få 100hz (eller noe) og opp via HPF i forsterker, og et par 6,5" som skal spille 50-100hz eller noe slikt, via LPF i forsterker. Og så slår jeg på 50hz HPF i spilleren om nødvendig. Skal bruke samme TangBand-elementer som deg. De har lenger slaglengde enn Hertz HV165L som jeg har nå, og de spiller helt ned i dag... Ser ikke hvorfor du ikke skal kunne gjøre det på samme måte uten å måtte ha 1,6kHz på 3" og diskant?

          Comment

          Working...
          X