Announcement

Collapse
No announcement yet.

"JALLA" 3-veis i BMW e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "JALLA" 3-veis i BMW e36

    Hei.
    Har en BMW e36
    Denne, bare for moro skyld.


    Uansett da... Jeg har montert et Soundstream TRC6.N fremme. Det var litt av et herk å få det til, men det gikk da på et vis.
    Saken er den at jeg klart merker et savn etter mellomtone som kan flytte lydbildet litt høyere i bilen og få litt mer fullverdig lyd oppe ved ørene, da midbassene står langt fremme helt nede ved fotstøttene..

    Jeg har en Alpine MRV-F407 der jeg bruker 2 av kanalene til å drive frontsettet. I dørene er det plass midt på sånn ca til 2,5" høyttalere, men jeg får garantert tilpasset det slik at det rommer 2" eller kanskje 3" (som hadde vært det beste). Tenkte å bare la dem spille på forsterkerens HPF og satse på å finne elementer som spiller relativt fulltone...

    Hva tenker dere om feks disse?
    Eller Peerless P830985 2,5" fulltone?


    Jeg vil jo stå fritt til å justere nedre deling på elementet samt volum da de vil få dedikerte kanaler. Har litt troa på det... Hva tror du?
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

  • #2
    www.madisound.com har en del av det du ser etter.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Thanks! Masse flott der.

      Er det noen vits å gjøre dette da? =)
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment


      • #4
        OK! Tok meg en prat med kara på Dynabel.. Et lite sammendrag av hva de sa:

        De mener at 2,5" er for lite for å fylle lydbildet tilstrekkelig. De mener det er elementer som vil kunne kompensere bedre dersom jeg føler at jeg har for lite diskant enn midbass. 4" er en mulighet, men da må jeg nok modifisere dørtrekkene. Det har jeg INGEN betenkeligheter med å gjøre, men da må jeg være sikker på at det er en løsning som fungrer.

        Er det noen som har konkrete ideer til hvordan jeg kan gå frem mtp oppkopling her?

        Har jo delefilteret som fulgte med Soundstream'ene, kan det brukes på 4" og evt kjøre 6,5" rett på forsterkeren kun med HPF fra Alpine-forsterkeren?
        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

        Comment


        • #5
          Og tok meg en prat med Pål Bryng...
          Han ga samme råd som Dynabel... Ser ut for at jeg må finne ut hvor mye plass det er i dørene for 4" i kveld da =)
          Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

          Comment


          • #6
            Hvorfor ikke bare kjøpe det ferdig laget? http://transmedia.mystore.no/index.p...43_400_430_749

            Comment


            • #7
              El så har jo DLS mellomtoner som funker. Er 2.5" og 3"....
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Hvorfor ikke bare kjøpe det ferdig laget? http://transmedia.mystore.no/index.p...43_400_430_749
                Ja, hvorfor gjør jeg ikke det?! Herregud, det er vel ingen forskjell på 4000 kr og 400 kr? Eller?
                Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                  El så har jo DLS mellomtoner som funker. Er 2.5" og 3"....
                  Har du noen erfaringer med dem? tenker at 2,5" blir litt puslete.. Vil jo faktisk ha litt lyd av dem og de må henge med.
                  Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har DLS Scandinavia 3" mellomtoner i golfen. Disse sammen med resten av scandinavia serien vant vel EISA awards 2009-2010. Vil dog ikke si det er lite lyd i dem akkurat og lyden som kommer er på toppen av det hele veldig bra
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment


                    • #11
                      Yeah! Da har jeg bestilt høyttalere, og er veldig spent på hvordan det blir!

                      TB W3-871SC

                      Jeg kobler så disse rett på delefilteret som er tilkoplet diskanten også kobler jeg 6,5" direkte på forsterkerene og bruker delefilteret i forsterkeren på dem
                      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                      Comment


                      • #12
                        Fornuftig valg, tror jeg. Prisen er i alle fall upåklagelig.

                        Ang. at DLS'ene vant EISA, så betyr jo ikke det en dritt. Den fins en bunch med produkter som har EISA-stempelet, mesteparten av det ville jeg ikke brukt om det ble hevet etter meg...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Miniboom View Post
                          Fornuftig valg, tror jeg. Prisen er i alle fall upåklagelig.

                          Ang. at DLS'ene vant EISA, så betyr jo ikke det en dritt. Den fins en bunch med produkter som har EISA-stempelet, mesteparten av det ville jeg ikke brukt om det ble hevet etter meg...
                          Begynte å skrive en kommentar til "EISA-award" og hvor lite, om overhodet noe som helst, det betyr noe. (for meg i hvertfall)
                          Men droppa det, hadde skrevet nok negativt for en dag (Så bra du kom med det!)

                          Originally posted by nicoloco View Post
                          Yeah! Da har jeg bestilt høyttalere, og er veldig spent på hvordan det blir!

                          TB W3-871SC

                          Jeg kobler så disse rett på delefilteret som er tilkoplet diskanten også kobler jeg 6,5" direkte på forsterkerene og bruker delefilteret i forsterkeren på dem
                          Spent på de elementene der, spesielt hvor langt ned det er fornuftig å dele de.. gi lyd fra deg når de gir lyd til deg
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ugn View Post
                            Begynte å skrive en kommentar til "EISA-award" og hvor lite, om overhodet noe som helst, det betyr noe. (for meg i hvertfall)
                            Men droppa det, hadde skrevet nok negativt for en dag (Så bra du kom med det!)



                            Spent på de elementene der, spesielt hvor langt ned det er fornuftig å dele de.. gi lyd fra deg når de gir lyd til deg
                            Yeah. Will do... Dessverre kjører jeg dem på delefilteret som følger med Soundstream-frontsettet, så jeg får liten eller ingen pekepinn på hvor lavt de går. Jeg kommer med tilbakemelding uavhengig av dette. Bare håper jeg klarer å "presse" dem inn der 2,5" står originalt i døra.. De er jo ganske pene, så det gjør jo egentlig ingenting om de blir synlige
                            Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                            Comment


                            • #15
                              Ser den med Eisa var litt unødvendig(selv om det profileres mye med det), men er dog ikke til å komme unna at DLS gjør det ganske så bra i EM og er vel de største der ved siden av Pioneer. Men spent på valget her ja. Kommer til å følge med
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                              Comment

                              Working...
                              X