Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vifte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Typhon View Post
    Forsterkere SKAL bli varme Da låter de best også. De skal såklart ikke være så varme at de smelter seg ut av bilen og forsvinner, men litt må man da tåle
    Forskjell på steike egg varme å fin arbeidstemperatur
    Men ser du skjønte hva jeg og vi mente uansett

    Har selv merka A/B forsterkere kan fort bli litt varme enn en kjølig å nullstress monoblokk
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #17
      Også må dere huske på at JEG bare TEGNET noe ALA en løsning, ingen som sa at Dessarun skulle ha det slik

      Selv ville jeg kjørt uten vifter først, er vel strengt talt bare når forsterkerne begynner å gå i protect på grunn av varme at man trenger vifter
      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

      Comment


      • #18
        Originally posted by Typhon View Post
        Forsterkere SKAL bli varme Da låter de best også. De skal såklart ikke være så varme at de smelter seg ut av bilen og forsvinner, men litt må man da tåle
        Joa du sier no der, men syns det blir i meste laget når en nesten brenner seg på dem, meen en skal vel ikke sitta i bagasjen å holde på dem når en speller musikk. hehe
        FOCAL- the spirit of sound!

        Comment


        • #19
          hehehe ja J.T kun ett forslag på løsningene han kunne gjøre
          om det er en hermetisk boks lignende han skal ha forsterke relativt tettsittende så ville jeg ha kjørt på med vifter.
          med termostat lignende sensor, som sier når de skal slåes på
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #20
            Originally posted by J.T. View Post
            Selv ville jeg kjørt uten vifter først, er vel strengt talt bare når forsterkerne begynner å gå i protect på grunn av varme at man trenger vifter
            Originally posted by dessarun View Post
            Joa du sier no der, men syns det blir i meste laget når en nesten brenner seg på dem, meen en skal vel ikke sitta i bagasjen å holde på dem når en speller musikk. hehe
            Så bra vi er enige da Jeg er ikke en motstander av vifter, for all del, men jeg er motstander av at folk tror de må ha vifter på forsterkere for at de ikke skal bli ødelagt. Hadde forsterkerne blitt ødelagt hadde de blitt utstyrt med vifter, og noen er faktisk det også! Et par av forsterkerne mine har utgang for å styre ei vifte selv - SMART!

            Mitt råd er å prøve uten vifter først. Skjærer det seg helt så kan du sette inn vifter, men trenger ikke ta helt av heller
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #21
              Originally posted by Typhon View Post
              Et par av forsterkerne mine har utgang for å styre ei vifte selv - SMART!
              Det har mine forsterkere også! Og jeg har gitt dem vifter fordi midbass-forsterkeren skrudde
              seg av pga. varme, men hadde ikke det skjedd så hadde jeg nok gjort som du sier å droppe det...

              Originally posted by R-SportRF View Post
              TTT = ting tar tid å alt koster desverre
              "Ting Tar Tid", så derfor sier jeg "Take The Time" (ta tiden til rådighet)!
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                Originally posted by Typhon View Post
                Så bra vi er enige da Jeg er ikke en motstander av vifter, for all del, men jeg er motstander av at folk tror de må ha vifter på forsterkere for at de ikke skal bli ødelagt. Hadde forsterkerne blitt ødelagt hadde de blitt utstyrt med vifter, og noen er faktisk det også! Et par av forsterkerne mine har utgang for å styre ei vifte selv - SMART!

                Mitt råd er å prøve uten vifter først. Skjærer det seg helt så kan du sette inn vifter, men trenger ikke ta helt av heller
                Ja det vil jeg tru er smart at en kan koble vifte på forsterker som den styrer sjøl
                Og ja, jeg prøver uten først så får vi se åssen det går

                Takker for svar folkens, veldig kjekt å få svar så fort
                FOCAL- the spirit of sound!

                Comment

                Working...
                X