Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noe spess man må huske på v/ bytting av batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er vel ikke så mye som funker med lav spenning igrunn
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

    Comment


    • #17
      Har du startkabler?

      Bruk det gamle batteriet som start batteri, så kjører du deg en lang tur. Så er det greit ladet om du skal finne på og kjøre inatt. Men og lade det over natta er og foretrekke.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #18
        Skal la det stå og lade i natt jeg, så er jeg sikker. Har ikke behov for å kjøre rundt omkring inatt heller, for en gangs skyld.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Og nei jeg har ikke startkabler desverre, tenkte tanken selv - men så fikk jeg jo lader. Hvis det ikke er godt over 12V imorra får jeg nytt av Joakim.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            i tilleg om du har alarma i bilen med start sperrer vil sjelden også starte med dårlig strøm årsaken kan jeg forklare det seinere face to face - MEN de fleste biler med innsprøyting vil gå noe dårlig etter batteri bytte -gjerne de første 10-15 min vil gå stabil/jevnt på tomgang og en 20-30min kjøring vil motoren gå bedre da processoren må lære seg kjøremønstre vanlige biler med forgasser har ikke dette problemet
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #21
              Takk for svar, James. Min bil er forholdsvis 'ny' da så jeg har startsperre osv.
              Men er det sånn at jeg burde la bilen stå på tomgang i 10-15 min. med det nye
              batteriet før jeg kjører? Slik at bilen "lærer seg tomgang" med det nye batt.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                Gi gass!
                Stram waier!
                Tut&kjør!
                Shit fiske!
                Break a leg!

                And so on...
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Greit det Tony. Var ute og målte spenninga nå, og den lå rundt 13.25 -
                  men sank med ca 0.01 for hver gang jeg målte med multimeteret. Normalt?




                  Siste gangen jeg målte var spenninga på 13.20
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #24
                    Er vell normalt på en DMM fra Biltema :P
                    De er ikke værdens beste, skal ikke stole 100% på de.

                    De helt korrekte koster en del mer enn hva Biltema sine koster :P
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #25
                      At den synker litt etter å ha koblet fra lader er helt normalt.

                      Hvis du ikke har større bekymringer i livet ditt en ting som dette så tror jeg du kommer til å leve lenge jeg Ikke tenk noe mer på batterispenningen din du nå.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Typhon View Post
                        At den synker litt etter å ha koblet fra lader er helt normalt.

                        Hvis du ikke har større bekymringer i livet ditt en ting som dette så tror jeg du kommer til å leve lenge jeg Ikke tenk noe mer på batterispenningen din du nå.
                        10hi, Tony. Jeg tenkte å foreslå det motsatte. Det sies vel at de som bekymrer seg for alt mulig, lever kortere?

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Miniboom View Post
                          10hi, Tony. Jeg tenkte å foreslå det motsatte. Det sies vel at de som bekymrer seg for alt mulig, lever kortere?
                          Jepp, men på en annen side så er det veldig små bekymringer han har da Men kanskje du har rett
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Typhon View Post
                            At den synker litt etter å ha koblet fra lader er helt normalt.

                            Hvis du ikke har større bekymringer i livet ditt en ting som dette så tror jeg du kommer til å leve lenge jeg Ikke tenk noe mer på batterispenningen din du nå.
                            Kjørte meg en liten tur nå, bare for å "teste" batteriet (+ å poste en forsterker). Spenning på tomgang lå godt over 14.00

                            Ja skal la det ligge jeg. Bilen er meg så kjær, så derfor bekymrer jeg meg veldig fort når noe i forbindelse med
                            bilen eller bilstereo virker mistenkelig. Ellers har jeg lite til ingen bekymring for andre ting, så det går bra.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Målte spenninga mi nå. Joakim har gitt meg ett batteri med spenning på 10.16
                              Hehe, tenkte at du ikke hadde godt av for mye spenning,(http://www.trommelyd.no) så da passet jeg på å tappe det litt... :P

                              Godt det ordna seg da.. Er det noe så vet du hvor du henvender deg.
                              Joakim Skovlund
                              dynaBel Tønsberg
                              Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                              www.dynabel.no -
                              dynaBel Tønsberg på Facebook

                              Comment


                              • #30
                                Tjihi ja det vet jeg vettu. Sorry maset mitt Joakim
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X