Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz Diskanter og div rundt SQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Eg har hertz sitt mlk165 sett.. og eg er missfornøyd med diskantene for de detter ut når man spiller høyt..
    hvis man skrur opp og hører diskanten faller vekk.. og så skrur ned.. så hører man ett "pop" i diskantene.. og så spiller de igjen.. har prøvd med både de små og de store diskanthusene som følger med.. og samme hver gang..
    virker som elemente bunner eller noe.. elller kanskje det er noe som beskytter de i delefilteret.. men tror mer på bunne teorien..

    Comment


    • #17
      Med andre ord, BRUKERFEIL.

      Comment


      • #18
        Låner denne tråden litt jeg, da den er inne på mye av det samme som jeg lurer på. Driver å samler opp til et sq-oppsett, og nå mangler jeg kun diskanter.

        Fra før har jeg:

        audison vrx 2.250 + hertz ml1600
        audison vrx 1.150 + ????????????

        Anbefalinger? Er ml280(/s) så "ræva" som dere gir uttrykk for her i tråden, eller er det kun det at peerless/scanspeak låter bedre PER krone, men ikke bedre når man ikke bruker prisen som en del av vurderingen?

        Comment


        • #19
          Originally posted by kongkebab View Post
          Låner denne tråden litt jeg, da den er inne på mye av det samme som jeg lurer på. Driver å samler opp til et sq-oppsett, og nå mangler jeg kun diskanter.

          Fra før har jeg:

          audison vrx 2.250 + hertz ml1600
          audison vrx 1.150 + ????????????

          Anbefalinger? Er ml280(/s) så "ræva" som dere gir uttrykk for her i tråden, eller er det kun det at peerless/scanspeak låter bedre PER krone, men ikke bedre når man ikke bruker prisen som en del av vurderingen?
          Jeg er jo en person som liker å være ærlig med folk, men samtidig prøver jeg å la vær å tråkke på noens tær. Men i dette tilfellet føler jeg at jeg er kun ærlig når jeg sier at Hertz sine ML280 diskanter er noen overprisa colakorker. Du får så mye annet som spiller bedre, og til en lavere pris.

          De Peerless-diskantene er veldig gode og låter mye bedre en de fra Hertz. Selv om det finnes diskanter som låter bedre en de fra Peerless så er det ingen som slår dem til den prisen. Selv om du går et stykke opp i pris også

          Hva er budsjettet ditt?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            Tæra mine behøver du ikke bekymre deg for =)

            Budsjett... Tja, jeg var jo ganske "satt" på at jeg skulle gå for ml280 (inntill jeg leste denne tråden ), og de ligger vel på 4k. Kan sikkert strekke meg litt lenger enn det også hvis det er noe å hente på det. Om jeg betaler 500.- eller 5000.- er meg egentlig helt revnende likegyldig. Så om ting er overpriset eller underpriset spiller liksom ingen trille. Jeg vil bare ha noen knallbra diskanter som går godt ihop med resten av det jeg har liggende.

            Comment


            • #21
              De Peerless-diskantene jeg har nevnt tidligere låter jo konge da, til under 500 kroner paret Et godt kjøp, så kan du kjøpe is nå i sommervarmen for kronasjene du får til overs
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #22
                Jepp. Lurer på om de går opp i pris etterhvert? De er jo sykt underprisa, e.m.m.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #23
                  Peerless v-line XT25SC30-04

                  vs.

                  Scan-Speak D3004/602000

                  ?

                  Comment


                  • #24
                    ikke at jeg har hørt de scan speakene, men vil tro de er bedre i nedre diskant mens de peerlessene er bedre i øvre diskant.
                    Har selv peerlessene og de er supre! Er helt sikker på at de Scanspeakene også er rå, så her er det kun snakk om smak.
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      Med andre ord, BRUKERFEIL.
                      Har du eller noen andre lyst å hjelpe meg å si hva eg gjør feil da??
                      Last edited by Jonnis; 20-07-2010, 01:19.

                      Comment

                      Working...
                      X