Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz Diskanter og div rundt SQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz Diskanter og div rundt SQ

    Holder på å "samle"litt greier til SQ-oppsett i Avis-bilen min,og har følgende ting jeg lurer på:

    Hvor mye er det i forskjell fra Hertz ML280 til 280s? Er det verdt de extra kronene. Skal prøve å få støypet de inn i A-stolpen hvis det har noe å si.

    Hva kan ML500(den bredbånds-greia) "brukes til". Altså for å forklare meg litt.... ML1600,ML500 og ML280(s) sammen.... Funker det? Har plass til 4" i dash´en eller mindre....(der jeg tenkte å sette ev ML500 off axis)

    Eller er det noen som har noe bedre forslag?
    No Windows-crap,just Mac Power

  • #2
    Hvis du skal ha diskanter hadde jeg sett på Peerless V-line XT25SC90-04 fra dynaBel til kun 246,- stykket. De låter så fantastisk mye bedre en de Hertz-diskantene du sikler på.

    ML 500 kan fint brukes som både mellomtone og diskant, dog ikke veldig lavt delt. 400hz med bratt deling var vel det Joakim hadde i Transporteren i sin tid. Denne spiller dessuten mye bedre diskant en de ML280'ene, så skjønner igrunn ikke hvorfor de diskantene er med i det 3-veis settet egentlig.

    Ta en titt i DENNE tråden for bilder av ML500 montert. Disse burde aldri stå i en tett kasse da membranet på elementene er utroli tynt og skjørt.

    Lykke til
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Tony, hvordan er Peerless v-line XT25SC30-04 i forhold til den du anbefaler? Den koster jo par lapper mer, men mye mindre enn Hertz diskantene.

      Btw, gleder meg til du begynner med SQ prosjektet for fullt Glenn.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Ikke testa i bil, men hørt de i hjemmehøyttaler-konfig og de låter kanon

        Grunnen til å velge de jeg kom med er utelukkende størrelsen. Er tross alt "samme" diskant.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Okei.

          Btw, var dårlig med bilder av ML500 i Joakims Transporter tråd. Kan hende bildene av de ikke ble loadet, men iallfall så jeg ikke bilder av de.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            tror jeg skal slå til på den Typhon anbefalt.
            bruke de i bruksisn, tror de fungerer bra på spiller typhon?


            Lurer på om det er greitt fro BOl å søle litt til i tråden hans..

            Hva med dette som en alternativt comp sett løsning 2veis.

            Peerless HDS PPB 134 - 830860 5,25" bassmellomtone
            Peerless v-line XT25SC90-04 1"dome, ringradiator - neodym

            Ved aktiv deling @ Harman KArdon CA470
            Hva tror folket?
            Last edited by Akilles; 10-06-2010, 20:31.
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Joda, de er der de Rett etter forsterkermonteringen.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Enig med Tony, Peerless V-line er flotte diskanter SQ messig.
                Ikke nok med at de låter utsøkt, men de er også lettdrevne
                og tåler ganske mye (er vel 50w rms de tåler av effekt).

                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Jeg har hatt mille diskanter og de er ikke verdt prisen. Kjøp heller Scanspeak eller pearless...
                  SQ Saab 9-3
                  Team dynaBel

                  Comment


                  • #10
                    disse fungerer godt...

                    http://www.scan-speak.dk/datasheet/d2004_602000.htm

                    www.dynabel.no selger disse for 948.- pr.stk
                    Mvh
                    Tufte's hotline

                    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                    Comment


                    • #11
                      Ja,det var sikkert gode forslag fra dere alle.... Har sikkert blitt fornøyd med de forslagene. Men de peerless-diskantene har jo ingen grill,og det "ser" ikke bra ut i mine øyne. Blir vel Scanspeak som Tufte anbefaler.... Hvem selger de? Link til side jeg kan bestille sånne....

                      Men hva kan jeg nå brukke "mellom" de ML1600 og de Scanspeak-diskantene? Sånn ca 4 tommere,eller kan jeg trygt kjøpe sånn ML500 og bruke det?

                      Edit: Dynabel som selger disse scanspeak også..... Nais
                      Last edited by Bassoflove; 14-06-2010, 09:54.
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #12
                        Du _må_ vel ikke ha noe mellom bassmellomtonen og diskanten? Og skal du kjøpe deg ML500 så vet jeg om et par til salgs så du slipper å punge ut en halv formue for noen nye (da slipper du i tillegg egne diskanter i bilen din!)
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Men kan/bør jeg/ikke ha de ML500 off axis? Da er det dette med plass igjen(huff). Kan ikke ha de ML500 andre plasser enn oppi orginalhullet til 4" på dash´en og la de spille opp i ruta. Og støpe de inn i A-stolpen blir vel å gå mye plass som jeg ikke har. Tenker på at jeg har 2 sett avis på dash´en(og 2 sett i pass-setet)....

                          Hva tror du han skal ha for de ML500 eventuelt?
                          No Windows-crap,just Mac Power

                          Comment


                          • #14
                            Sender deg PM ang de ML500

                            De må ikke sitte i kasse, som forklart lenger opp. Membranet er for skjørt til å kunne sitte i en lukket kasse. Det vil strekke seg og kanskje sprekke opp på grunn av overtrykk i kupeen når man lukker igjen døren.

                            Tok du en titt i tråden til Joakim som jeg linket til tidligere?
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har disse i bilen .

                              Originally posted by GENEXXA View Post
                              Tony, hvordan er Peerless v-line XT25SC30-04 i forhold til den du anbefaler? Den koster jo par lapper mer, men mye mindre enn Hertz diskantene.

                              Btw, gleder meg til du begynner med SQ prosjektet for fullt Glenn.
                              Disse sitter i norges største speihustrekant i min bil. De låter knall . jeg valgte dem fordi jeg ikke fant noen bildiskanter jeg likte til en billig penge. Jeg syntes dette er den beste diskanten som finnes (les: som jeg har prøvd) pr krone. Litt store men ser veldig kule ut når man får pakket de i en halvkilo sparkel og lær.

                              Comment

                              Working...
                              X