Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine Iva-D106r Vs Pioneer DEH-P88RS II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    litt rart at slike brukerfeil er kun på RSene. Det er et problem med modellen hvis brukerfeil skjer så lett med kun denne modellen.

    Grunnen til at P88RSII var bedre enn Alpine med imprint var det flere grunner til, er bare søke rundt så finner dere som lurer på det svar på det.

    Vurderte selv en Alpine spiller som støtter usb bra med imprint, men gikk vekk fra det når jeg leste omtalene. Det var færre justeringsmuligheter i forhold Pioneer RS.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #17
      Originally posted by omegadti View Post
      nøyaktig hva er det som gjør p88rs2 bedre enn alpine med imprint? du finner akkurat samme innholdet som er i 88'n i pioneers gamle spiller p8600mp som gikk ut av produksjon rundt 2004. så det er vel knapt noe nyskapende med det printkortet.

      3-veis aktiv deling, tidskorrigering, absolutt alt bortsett fra utseende er kliss likt så langt jeg kan se det, eneste forskjellen jeg har funnet er at man på 88'n kan skru av displayet for å minske intern støy i spilleren.

      hilsen en som har prøvd begge delene på samme oppsett og likte klangen i alpine 9886 med imprint bedre enn det 88'n leverte koblet opp på samme oppsettet. eneste som var å utsette på alpinen var at på test av auto-eq jazza den bassen litt mye opp kontra resten. men hvem faen bruker auto-eq?

      kan vel også nevnes at jeg er fan av eldre pioneermodeller i det høyere skiktet og eier både 8500 og 8600 så taler ikke for alpine, bare lurer på hva som gjør deg så skråsikker i din sak?

      det taler vel egentlig ikke for pioneer at de er kjent for problemer med jordingsbanen til signalutgangene når ingen går til innkjøp av en p88rs/2 for å ikke bruke signalutgangene.
      Nå har vel ingen påstått at det er noe nyskapende her, men P88RSII er uansett en forbedring fra tidligere modeller. Jeg er usikker på hvordan alle mulighetene for justeringer er på 8600, men vet at de er nogenlunde like. Om det f.eks er stereo-EQ på 8600, slik det er på P88RS, vet jeg ikke. Heller ingen som har påstått at Pioneer har funnet opp hjulet på nytt, kun forbedret det til å rulle bedre

      Du som har brukt Imprint, hvor mange bånd EQ har den? Og er den i stereo? Har den mulighet for å justere volum individuelt på hver kanal ut? Kritiske spørsmål om man vil hente ut det siste i lyden i bilen sin. Spørsmål jeg håper å finne ut av slik at jeg ikke tråkker i noens salat


      Originally posted by Miniboom View Post
      Koker vi suppe på spiker her? Det blir som å si at en motor er dårlig, fordi den gikk i stykker da den ble kjørt tom for olje. Å kalle en feil som i 99% av tilfellene skyldes brukeren, for et "problem", er rett og slett en løgn.

      At det er en "svakhet" som gjør spilleren ekstra sårbar for slurvete installasjon - ja. I praksis har dette, ved riktig installasjon, ingen betydning for spillerens funksjonalitet eller opplevde kvalitet for øvrig.

      Har hatt flere 880PRS'er, og aldri røket en jordbane (unntatt på linjeutgangen da jeg fikk skjermen på RCA-kabelen borti plusspolen til batteriet... hehe). Ingen jeg kjenner som har hatt denne spilleren, har brent sine jordbaner. Så at det er et modellspesifikt problem har jeg ingen tro på.

      Brukerfeil, I'm tellin' ya!
      Spot on. Fått høre om en som alltid klager på bilen sin, en BMW av no slag. "Jævla drittbil" kaller han den. Bare så synd han utelukkende kjøper deler og stæsj på Biltema. Biltema-delen feiler, mens bilen får skylda. Vel, tror neppe BMW godkjenner alt Biltema selger

      Feilen oppstår ikke om ting gjøres riktig, noe det uansett burde gjøres fra starten av. Man kjører ikke bilen tom for olje og skylder på at "jammen det har den jo klart før" eller "den burde jo tåle såppas, var en såppas dyr bil!".



      Noen andre en meg som føler at trådstarter river seg i håret når han leser alt dette?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #18
        hehe bare glad folk gidder å hjelpe jeg
        får vell satse på at spilleren er så bra som folk sier også blir den sikkert liggende en stund helt til jeg finner ut hva jeg skal bruke den til

        takker folkens for all hjelp
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment


        • #19
          neinei, jeg påsto aldri at jordingsbanene var modellspesifikt for p88'n bare skreiv at det er pioneers største problem/svakhet, for all del synes p88rs er en fantastisk spiller men lurte bare på hvorfor du var så skråsikker i din sak tony. om det var dobbelsidig eq husker jeg ikke dette var like før mo-treffet i fjor sommer så hodet visker ut enkelte detaljer etter som tida går.
          mener også personlig at alpine ikke skulle gått bort fra den forrige prossesoren til fordel for denne, men det er en personlig mening og ikke en fast påstand
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

          Comment


          • #20
            Selv om jeg er ihugga Alpine mann fra øre til øre og litt til, så må jeg nok erkjenne at Alpine sin IMPRINT ikke er noe highend prosessor, og er borte endel justerings muligheter på den kontra pxa-h700/701.

            Men å velge Pioneer fremfor Alpine sin ville jeg nok ikke gjort

            Er bare å trykke seg grønn noen måneder det så blir det nok greit for den som skal bruke det
            Mvh
            Tufte's hotline

            Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

            Comment

            Working...
            X