Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine Iva-D106r Vs Pioneer DEH-P88RS II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine Iva-D106r Vs Pioneer DEH-P88RS II

    hei sitter å funderer på å enten bytte ut spilleren min (Alpine Iva-D 106r) med en Pioneer DEH-P88RS II
    eller få disse til å fungere sammen. (eller rett og slett kjøpe Pioneeren og ha som reserve)
    hvilken av disse er best? lyd, instillinger, menyer etc..

    takker for all hjelp
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

  • #2
    ville gått for dinna Pioneer spelern jah, he lest berre positive ting om den, og veldig klar lyd skal det ver av dei (:

    Dei he den til halv pris på bilradiospesialisten no

    Comment


    • #3
      Justeringsmessig er Pioneeren et hav bedre en Alpine, uansett modell nærmest Pioneeren har mer logisk tidskorrigering, bedre menyer, bedre EQ og mer fleksible delefilter.

      En bedre lyd-spiller, men om den låter bedre rett ut av esken aner jeg ikke. Det bryr jeg meg pent lite om også siden dette tross alt skal i en bil
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        har faktisk hatt motsatt erfaring ang. menyene på de Pioneerene jeg har testet på.
        de har jeg oppfattet som dårligere/vanskligere enn tilsvarende på Alpine Cda105ri og Alpine iva-d 106r

        må nesten vurdere dette nøye da
        men mister jo da skjermen og slikt dersom jeg bytter.
        kan også nevne at sammen med Alpine Iva-D 106r har jeg PXA-H100(imprint)
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment


        • #5
          kan også nevne at jeg har (heldigvis) godt med plass i midtkonsollen til en spiller til.
          men er det noen som har prøvd disse opp mot hverandre.
          altså Alpine Iva-D 106r med Pxa-H100 (imprint)
          mot Pioneer DEH-P88RS II
          vill tro man har litt mer muligheter med imprint på Alpinen vs uten.
          ihvertfall tidskorigering.
          må også nevne at jeg allerede har Alpine spilleren dersom noen ikke har fått med seg dette enda.

          ser også at noen sliter med hakking på Pioneeren med mye bass.
          har aldri opplevd dette på Alpinen.

          takker for all hjelp
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

          Comment


          • #6
            Tror faktisk P88RS er overlegen den Alpinen selv med Imprint jeg. Kan sjekke opp dette
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              takk ti tegn
              Mvh Tony Andrè
              Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
              Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

              Comment


              • #8
                Pioneer P88RSII er bedre enn alpine med imprint. I alle fall så er det det jeg har lest på andre forum bla DIYMA.

                Jeg hadde prøvd å koble dem sammen, aux utgang på Alpine på Aux inngangen til RSIIen. Så hadde jeg brukt Alpinen som signalkilde og pioneeren til signalbehandling. Da har du plutselig en DVD spiller med aktiv mulighet.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10664

                  Comment


                  • #10
                    har jo faktisk aktiv mulighet med Alpinen allerede.
                    3veis delig og greier

                    dette blir bare mer og mer interessant.
                    Last edited by Toby91; 04-06-2010, 04:27.
                    Mvh Tony Andrè
                    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Typhon View Post
                      Tror faktisk P88RS er overlegen den Alpinen selv med Imprint jeg. Kan sjekke opp dette
                      nøyaktig hva er det som gjør p88rs2 bedre enn alpine med imprint? du finner akkurat samme innholdet som er i 88'n i pioneers gamle spiller p8600mp som gikk ut av produksjon rundt 2004. så det er vel knapt noe nyskapende med det printkortet.

                      3-veis aktiv deling, tidskorrigering, absolutt alt bortsett fra utseende er kliss likt så langt jeg kan se det, eneste forskjellen jeg har funnet er at man på 88'n kan skru av displayet for å minske intern støy i spilleren.

                      hilsen en som har prøvd begge delene på samme oppsett og likte klangen i alpine 9886 med imprint bedre enn det 88'n leverte koblet opp på samme oppsettet. eneste som var å utsette på alpinen var at på test av auto-eq jazza den bassen litt mye opp kontra resten. men hvem faen bruker auto-eq?

                      kan vel også nevnes at jeg er fan av eldre pioneermodeller i det høyere skiktet og eier både 8500 og 8600 så taler ikke for alpine, bare lurer på hva som gjør deg så skråsikker i din sak?

                      det taler vel egentlig ikke for pioneer at de er kjent for problemer med jordingsbanen til signalutgangene når ingen går til innkjøp av en p88rs/2 for å ikke bruke signalutgangene.
                      Last edited by omegadti; 04-06-2010, 05:35.
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                      Comment


                      • #12
                        er det noen her forresten som har erfaring med skifting av cdspiller i en Volvo V50 2006 2.0D?
                        ser for meg at dette blir vanskelig da hele midtkonsollen er i ett stykke med spilleren.
                        kanskje denne spilleren kunne brukest der dersom jeg kjøper en?
                        takker for all hjelp.
                        Mvh Tony Andrè
                        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by omegadti View Post
                          det taler vel egentlig ikke for pioneer at de er kjent for problemer med jordingsbanen til signalutgangene når ingen går til innkjøp av en p88rs/2 for å ikke bruke signalutgangene.
                          Koker vi suppe på spiker her? Det blir som å si at en motor er dårlig, fordi den gikk i stykker da den ble kjørt tom for olje. Å kalle en feil som i 99% av tilfellene skyldes brukeren, for et "problem", er rett og slett en løgn.

                          At det er en "svakhet" som gjør spilleren ekstra sårbar for slurvete installasjon - ja. I praksis har dette, ved riktig installasjon, ingen betydning for spillerens funksjonalitet eller opplevde kvalitet for øvrig.

                          Har hatt flere 880PRS'er, og aldri røket en jordbane (unntatt på linjeutgangen da jeg fikk skjermen på RCA-kabelen borti plusspolen til batteriet... hehe). Ingen jeg kjenner som har hatt denne spilleren, har brent sine jordbaner. Så at det er et modellspesifikt problem har jeg ingen tro på.

                          Brukerfeil, I'm tellin' ya!

                          Comment


                          • #14
                            sitter å ser på ordrebekreftelsen nå og funderer sterkt på å bekrefte
                            vansklig å bestemme seg altså
                            Mvh Tony Andrè
                            Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                            Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                            Comment


                            • #15
                              oops fingern glapp visst
                              1stk Pioneer DEH-P88RS II bestillt
                              Mvh Tony Andrè
                              Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                              Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                              Comment

                              Working...
                              X