Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av ny headunit. Trenger litt feedback før jeg bestemmer meg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Joakim View Post
    I EMMA kan man delta med iPod, som holdes av EMMA. Så det man trenger, om man ikke har cd-drev, er en aux inngang med minijack eller en iPod kontakt/docking for iPod nano.
    Og her står EQ-innstillingene på.....? Sorry OT

    Jeg liker amp´ene dine. NAIS Forresten,her er mitt forslag til "carputer". http://store.apple.com/no/configure/...co=MTM4MjkwMDg
    Last edited by Bassoflove; 30-05-2010, 17:40.
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #17
      Jepp, fine de forsterkene. Tror nok det blir en windowsmaskin jeg satser på da det er det jeg er vant til å jobbe med. ( nei, har ikke lyst til å begi meg ut på en mac vs pc diskusjon )

      Comment


      • #18
        er ikke noe problem å bruke et cd drev da på pc'en. Jeg selv kommer til å ordne med carputer med P88RSII til lydbehandling. Så da kan jeg bruke P88RSII på emma / db drag.

        men angående cd drev, så finnes det slimline drev som ikke har en skuff men som er sånn som på cd spillere i bil, som f.eks: "Sony Optiarc SATA Slotload Slimline DVD±RW Drive" som du finner på denne siden: http://www.mini-itx.com/store/?c=5
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Jeg har kjøpt en Alpine 9855r som jeg skal bruke til lydbehandling. Så kommer ikke til å ha noe cd-drev på pc'n

          Kan jo da bruke den spilleren om jeg eventuellt skal være med på noe.


          Problemet er bare at det er noe støyproblemer på spilleren. (omtalt her: http://bilstereoforumet.no/showthrea...t=10629&page=2 )

          Comment


          • #20
            Originally posted by trustno1 View Post
            Jepp, fine de forsterkene. Tror nok det blir en windowsmaskin jeg satser på da det er det jeg er vant til å jobbe med. ( nei, har ikke lyst til å begi meg ut på en mac vs pc diskusjon )
            Hørte du ikke hva jeg sa??? Jeg liker forsterkerne dine... FÅ DE

            Skal ikke legge ut i det vide&brede om hva som er "best" av Mac vs PC,men tenkte litt på en slags compact-data da jeg ser at den Mr2´en ikke har all verdens plass. Da har du lissom "alt-i-ett-datamaskin,og det går an å bruke Windows operativsystem på den(faktisk bedre med windows på en Mac enn på windows-basert pc. Raskere bl.a) Så kunne du ha supplemert opp med en touch-screen og bruke ICE/mobilt bredbånd. Og det blåtann-tastaturet til Apple er jo SEXY hvis du ikke skal ha noe touch-skjærm.
            Men jeg liker valget ditt uansett. Alpine er spillere en får PEN lyd fra(og heller ikke noe ønske om å starte diskusjon om hva som er best lyd av Alpine,Pioneer eller andre merker) Det er DU som bruker som skal bli fornøyd.
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #21
              Blir nok ett standard lite itx kort med mest mulig integrert. Er ikke god plass nei, men det skal
              jeg klare å plassere

              Har ett par små bluetooth tastatur liggende også som er små nok til å smette under setet som jeg kan ta frem med behov

              Comment


              • #22
                Pga feil på Alpine spilleren jeg kjøpte (signalutgangen) , samt at jeg oppdaget at den bare hadde 4V preout utganger så vurderer jeg å kjøpe en ny spiller isteden.

                Blir sannsynligvis P88RSII da den har 5V. Fant ut at servo støyen min blir litt for høy ved 4V (desverre lite å få gjort med denne støyen)

                Er det andre alternativer om man skal ha 5V og 3-way active? Har fortsatt planer om en carputer, er det noen alternative spillere som har skjerm eventuellt? Eller koster det isåfall mer enn hva det smaker da, bedre å kjøpe vanlig skjerm?

                Comment


                • #23
                  vedder mye på at du ikke merker noe forskjell på 4v og 5v utganger.

                  Comment


                  • #24
                    Ja, det med 4 eller 5V er nok ikke så betydlig her du...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by kimmen View Post
                      vedder mye på at du ikke merker noe forskjell på 4v og 5v utganger.
                      JVC'n min er 5V og jeg merker rimelig godt forskjell når jeg bytter mellom den og Alpine spilleren iallefall. Må skru opp gain en del på forsterkeren med Alpine (4V)

                      Comment


                      • #26
                        Det er nok noe feil med alpine spilleren, jeg merket nesten null forskjell mellom en P88RSII og en P690UB spiller. Der er det 3/4V vs 5V.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #27
                          Jeg hadde en med 2v en gang, merka ikke forskjell på 2 vs 4 heller. Skal du ikke prøve å få fiksa spilleren din da? Som sagt er James en hyggelig fyr med peil.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #28
                            Godt mulig det er pga det er noe feil med alpine spilleren, men tolmodigheten min med spilleren har nettop gått fra meg.

                            Har brukt minst 16 timer nå på kable om signalkabler, ut og inn med spillere, teste jordinger etc.

                            JVC'n funger helt fint, alpine spilleren blir det støy med. Jeg har fått redusert det en god del med å jorde signalutgangen, men fortsatt ikke like bra som JVC spilleren.

                            Den kan sikkert fikses, men aner ikke hvor mye det vil koste, og hvor lang tid det vil ta.

                            Er mest fristet bare til å kjøpe noe nytt for å slippe unna trøbbel nå. Bruker heller litt ekstra kroner isteden for å kaste bort masse tid

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Jeg hadde en med 2v en gang, merka ikke forskjell på 2 vs 4 heller. Skal du ikke prøve å få fiksa spilleren din da? Som sagt er James en hyggelig fyr med peil.

                              Har enda ikke fått svar på PM'n jeg sendte han på lørdag.

                              Comment


                              • #30
                                16 timer sier du? Man, that's rough. Forstår det, er kjipt med sånne problemer som tar tid.
                                Minner meg om Alpine-monoblokka mi. Sendte den til James for en god stund sia. Får den snart igjen.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X