Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående aktiv deling av frontsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    men funker fjernkontrollen i menyen på denne?

    Comment


    • #17
      Det har jeg faktisk ikke prøvd. Hvordan det? Fjernkontrollen har jeg bare brukt til å bytte sang/volum når jeg er lengre unna.
      Jeg ga også 1700,- for min og da får du MYE for pengene. Husk at du kan selge den du har nå og få dekka det beløpet...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        Nei, det har vel litt med å gjøre at jeg liker innimellom å kunne gjøre noen justeringer mens jeg kjører, og med en fjernkontroll er det mulig å lære seg de trykka som skal til uten å lese på displayet. Det er så og si håpløst på ett touch panel.
        Samt jeg synnes det er mer behagelig å sitte med en fjernkontroll i hånda isteden for å fikle på spilleren

        Er vant til fra før at fjernkontroll kan brukes i menyen når jeg hadde pioneer.

        Angående spilleren jeg har, så får jeg alltids brukt den i vinterbilen, hadde uansett tenkt å kjøpe en ny spiller til den, men egentlig så var det tiltenkt en noe billigere spiller der :P

        Comment


        • #19
          Du burde uansett ikke justere annet enn volum og evt. bytte sang under kjøring da,
          men jeg kan teste for deg om fjernkontrollen funker i menyene også, hvis du vil?
          Uansett er ikke dette touch-panelet så håpløst når man har blitt vant til det.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            yes, klar over at man ikke bør justere når man kjører. Men innimellom så er det allright i det minste å kunne endre sub gain, men får ikke gjort det på jvc'n min via remote.

            Om du gidder å teste hadde det jo vært knall

            Mulig jeg skal vurdere denne spilleren da, men ett spørsmål til var jo om den hadde mulighet for tilkobling av usb disk, eller må man bruke ipod/iphone?

            Comment


            • #21
              Sub nivå er bare å trykke inn knappen og vri. Bare iPod/iPhone da. Personlig bruker jeg bare CD'er med ukomprimert musikk. Er litt sært kanskje men.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Sub nivå er bare å trykke inn knappen og vri. Bare iPod/iPhone da. Personlig bruker jeg bare CD'er med ukomprimert musikk. Er litt sært kanskje men.
                Ok, da er det nok litt greiere. På jvc'n er det ingen knapper, kun touch panel. Og man må inn i en meny via flere tastetrykk for å justere.



                Det tåplige er at fjernkontrollen faktisk har menyknapper osv, men dette er kun for navigasjon på dvd'r

                Jeg er nok desverre avhengig av å spille mp3. Etter jeg fikk meg USB tilkobling på spilleren har jeg ikke hatt en eneste plate i bilen. Er så minimal forskjell på kvalitet uansett så lenge man har en mp3 i høy bitrate. Mulig at iphone tilkobling kan være en god nok erstattning. Iallefall om den kan kontrolere spotify app'n. Men det tviler jeg vel egentlig litt på at funker.

                Comment


                • #23
                  Men tror nok Alpine-spilleren er bedre når det kommer til lyd også her...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har snust litt mer angående spiller nå. Vurderer å kjøpe 117Ri + PXA-H100

                    Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Det viktige er da aktivt crossover, parametric eq, og tidscomp. Og mulighet for å lagre presets på dette.

                    Er også avhengig av å ha en god USB avspiller. Noen som har erfaring på hvordan usb avspillingen på denne funker?

                    Comment


                    • #25
                      Har erfaring med USB på 104BTi, og det er enkelt og finne sanger når man blir vant med det systemet. Men syns personlig at Sony har den beste navigasjon på og finne sanger på USB penner/mp3 plater.

                      Tror den comboen blir bra.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #26
                        Hvordan er Sonys "filbrowsing" fra USB, egentlig?

                        Nå har jeg bare Pioneer AVH-P4000DVD som referanse akkurat her, men å surfe i MP3-filene er omtrent som å bruke MS Windows' explorer. Kunne vel ikke bli så mye enklere enn det, trodde jeg?

                        Har forstått at det ikke er like elegant på spillere med den eksterne USB-til-IPbus-enheten...

                        Comment


                        • #27
                          Noen som vet hvordan delefilter justeringen fungerer med pxa-h100 ? Og vil man da ha alle funksjonene som beskrevet helt uavhengig av HU (så lenge den støtter imprint da)

                          Fant dette i en post på nettet, noen som kan bekrefte at det stemmer?

                          •2.2 Channel:
                          ◦Tweeter/High Pass Filter: crossover from 1 kHz to 20 kHz in 1/3 octave steps with a slope of 6, 12, 18, or 24 dB/oct, additionally you can adjust the output level from -12 to 0 dB
                          ◦Midrange/Band Pass Filter: a band pass has both high pass and low pass filters; HPF 20 to 200 Hz in 1/3 octave steps with a slope of Flat, 6, 12, 18 or 24 dB/oct; LPF from 20 Hz to 20 kHz in 1/3 octave steps with a slope of Flat, 6, 12, 18 or 24 dB/oct, additionally you can adjust the output level from -12 to 0 dB
                          ◦Subwoofer/Low Pass Filter: the subwoofer output can be stereo or mono; crossover from 20 to 200 Hz in 1/3 octave steps with a slope of Flat, 6, 12, 18 or 24 dB/oct, additionally you can adjust the output level from -12 to 0 dB

                          Comment


                          • #28
                            Hvis man skal ha fireveis deling, hvilke alternativer har man da? Vurderer også litt å kjøre ett 3veis frontsett + sub.
                            Isåfall blir det med en en dynaudio 3" jeg har som skal deles på HPF 800hz og tweeter på 4500hz. Alternativt så går det vel an å kjøre disse to på samme kanal med passivt filter.

                            Comment

                            Working...
                            X