Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er pluss og minus i bmw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er pluss og minus i bmw?

    Fargene på høytalerene forran er grønne, begge har en strek. Forran er de blå, og har en rød strek. Den andre har en brun strek. Så altså blå med brun og rød strek.

    Bak er de blå og brune.

    Så hva er pluss, og hva er minus?


    Det er en e46 om det er viktig

  • #2
    Regner med at den røde er +
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

    Comment


    • #3
      Okei, sikker på det? Kjedelig å måtte gjøre alt om på nytt
      Og da blå/brun da? hva er + der?

      Comment


      • #4
        Sikker er jeg ikke, men det virker i mine øyne mest logisk..
        men lenge du holder deg til det over alt, så går det jo fint. om en høytaler er koblet feil er vær enn om 2 er det
        trenger du nødvendig vis ikke å oppdage heller :P
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

        Comment


        • #5
          Hæ? Jeg skjønner ikke hva du sier engang.

          Hvis jeg kobler feil, blir ikke det ødelagt da? Med tanke på at det er likespenning?

          Comment


          • #6
            rød er pluss foran, å blå er pluss bak var i allefall sånn i saaben min, men der var de hvit og rød og hvit og blå
            Lars Ole Spitalen
            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
            anlegg: DD, mtx, kenwood
            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

            Comment


            • #7
              membranen slår innover hvis du kobler feil, så bare prøv, du ser jo fort hvilken vei membranen slår.

              Comment


              • #8
                Se her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2545
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stianuno View Post
                  membranen slår innover hvis du kobler feil, så bare prøv, du ser jo fort hvilken vei membranen slår.
                  Slår innover? såvidt meg bekjent så slår høytalere både ut og inn samme hvilken vei du kobler

                  Om jeg ikke er helt på bærtur så er det bare fasen som endrer seg. Høytalersignal er vekselstrøm så du trenger ikke bekymre deg om å ødlegge noe annet enn lyden om du kobler feil.

                  Saken er den at dersom du kobler en høytaler feil så vil den gå i motfase i forhold til den andre. Dette vil føre til en utjevning av lydbølger som gjerne oppleves som at bassen forsvinner og du vil få en rar lyd.

                  Hold deg til lik kobling på alle høytalere så skal det ikke være noe problem.

                  Comment


                  • #10
                    Bruk hue ditt så skjønner du hva jeg mener! den slår innover når den skal slå utover, du får prøve sjøl å se hvis det er noe du tviler på.


                    Originally posted by trustno1 View Post

                    Hold deg til lik kobling på alle høytalere så skal det ikke være noe problem.
                    Vet du hva tidskomp er til? det er å justere alle elementer i riktig fase i forhold til lytteposisjon, når du justerer tidskomp vrir du fasen på elementene, så det er ikke bare å koble pluss på pluss og minus på minus for så å tro at alt spiller i riktig fase

                    Men det betyr jo seff ikke at du skal koble de opp i motfase heller da.
                    Last edited by Stianuno; 24-05-2010, 10:08.

                    Comment


                    • #11
                      Joda, vet vel såvidt hva det er. Bytte + og - betyr vel det samme som å bytte 180 grader fase. Justerbare tidskomp lar deg vel i praksis velge hvor mange grader fasen skal endres om jeg ikke tar feil.

                      Det jeg ikke forsto var bare hvordan du kan se på ett element at det er koblet opp i motfase. Greit nok at man hører det godt, men var kanskje det du mente.

                      Beklager om jeg missforsto

                      Comment

                      Working...
                      X