Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål i forbindelse med installasjon + bassløsning i W124

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tor Håkon View Post
    Hvem selger B2? Er det Svensk? Du har disse selv eller?
    Jeg har inntrykk av at elementer med en lett membran spiller best når det kommer til lydkvalitet. Synes veldig mange elementer i dag ser ut til å ha tunge, kraftige membraner. Membranen blir veldig stiv, og det er jo bra, men ofte ser det ut til at de har glemt å tenke på vekten?
    Hvordan er membranen på disse?

    Noen som har tanker om dette?
    B2 Audio er Dansk/Norsk (?) Værtfall Dansk :P
    Stianuno har 2 slike ja, men han venter på 2stk til. Da han var ganske fornøyd med de 2.

    Har selv 2 slike, men ikke fått tid til og bygge kasse og teste de. Men det oser kvalitet av de!
    Til en så god pris kontra DD, ville jeg har falt på B2.
    Snakk med B2 Audio her på forumet om en god pris. Han er veldig grei på gode priser.

    Men du kan jo se på Sundown SA-8. De ser enormt råe ut! Har steike lyst på et par av de selv. Ulempen er at man må bestille "over dammen".
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #17
      Originally posted by epifant View Post
      Haakon O: jeg har stussa på samme logikken ja, hehehe. Men man får velge å stole på tallene...



      Det er litt de samme grunnene som at noen biler har to seter mens andre har ni. Det handler rett og slett om forskjellige målsetninger og valgene man må ta og kompromissene man må inngå for å komme dit. En Lotus Elise er en knall sportsbil, men en ubrukelig minibuss. Akkurat som en VW Caravelle er en ypperlig minibuss, men en håpløs sportsbil.
      Jeg forstår det. Man må alltid inngå kompromiss og alt til sitt bruk. Men det virker å være en gjenganger med tunge og kraftige membraner i elementene. Slik var det ikke for 10 år siden.

      Men, jeg har sett litt på Morel sin Ultimo 8 evt Ultimate UW958. De virker nesten kompromissløse! Men, her begynner forsåvidt pris å bli et tema.
      Noen som har erfaring med disse eller?

      http://www.morelhifi.com/products/raw_subwoofers.html
      http://www.morelhifi.com/products/mo...rs_ultimo.html

      Last edited by Tor Håkon; 06-05-2010, 22:47.
      Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tor Håkon View Post
        Hvem selger B2? Er det Svensk? Du har disse selv eller?
        Jeg har inntrykk av at elementer med en lett membran spiller best når det kommer til lydkvalitet. Synes veldig mange elementer i dag ser ut til å ha tunge, kraftige membraner. Membranen blir veldig stiv, og det er jo bra, men ofte ser det ut til at de har glemt å tenke på vekten?
        Hvordan er membranen på disse?

        Noen som har tanker om dette?

        Ja jeg har disse selv, det er min som du såg på bildet.
        Er B2audio.no som selger disse, det er vel utviklet i skandinavia, produsert i korea (tror jeg) kvalitets kontrollert i skandinavia.

        B2 sier at es8 er en SQ sub med litt morrofaktor, og at membranen er designet for å låte bra.
        Subene er vertfall velbygde.
        Jeg har kun prøvd de i porta kasse, på en Audison Vrx 1.500 kobla opp i 4 ohm tuna til 35hz.
        Det funka utrolig bra, dette er suber jeg ble svært overasket over, de låter greit i den kassa, kunne sikker spilt penere i en annen kasse med lavere tuning.

        Comment


        • #19
          Ok. Ser veldig bra ut til prisen den B2 suben!

          Har sjekket en del nå, og lurer nok litt på om jeg skal gå for 2x Morel UW 958. De er dyre, men jeg tror de er veldig bra! Eneste ankepunktet er at de er ikke beregnet for bil. Hva har egentlig dette å si?
          Dette er elementet som er avbildet litt lenger opp.
          Last edited by Tor Håkon; 07-05-2010, 00:04.
          Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

          Comment


          • #20
            Ingen som kan svare på dette med bruk av hifi elementer i bilen?
            Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

            Comment


            • #21
              Det går aldeles fint, ingenting å lure på Spesielt elementer som skal stå i kasse, skjermet fra fukt og lignende.

              Forresten så har jeg noen elementer som kan passe din smak tror jeg, om du kan strekke deg til å bruke 11" elementer, har 2stk Focal Utopia 27WX som jeg ikke kommer til å bruke. SQ-elementer som kostet nye 5500kr stk, jeg selger dem om jeg får tilbake de 4000 jeg ga for dem på forumet her tidligere i år.

              Membranet (bevegelig masse) veier kun 79 gram, såvidt mindre enn halvparten av for eksempel SEAS Lotus SW250 10 tommer.



              http://www.focal-fr.com/professional...es/w-cone.html
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #22
                Takk så mye for ditt svar!

                Og du har helt rett! De elementene der er etter min smak! Dessværre får jeg ikke plass til de, ellers hadde jeg handlet!

                Morel har bevegelig masse på 65,5g og er 9". Skal gå akkurat på håret.
                Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

                Comment


                • #23
                  Når det kommer til problemområder for høyttalere i bil, så er vannlekkasjer/fuktighet i døra ikke bra for høyttalerene som står der, men det gjelder strengt tatt BÅDE bil og hus-elementer. For eksempel mellomtonene mine, som er laget som høyttalere til bil, har en kompositt/sandwich-membran (Focal audiom 6W) som ikke har noe beskyttende coating på baksiden, så montert i en fuktig dørside vil disse trekke fuktighet inn i membranet som er som porøst på baksiden. Men her snakker vi 6,6 gram bevegelig masse på en 6,5 tommer Så disse må enten stå i dashbord/sparkepanel inni bilen, eller i tett kasse i døra.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #24
                    Det er noe dritt det der. Jeg tok ut og sjekka mine midwoofere som står i dørene foran, og på den ene var det en del fukt bak på magneten. Det likte jeg IKKE! Heldigvis virka den tørr inni selve høyttaleren, og den andre var helt tørr, men allikevel... Jeg lagde tak over de med en gang jeg...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Det er noe dritt det der. Jeg tok ut og sjekka mine midwoofere som står i dørene foran, og på den ene var det en del fukt bak på magneten. Det likte jeg IKKE! Heldigvis virka den tørr inni selve høyttaleren, og den andre var helt tørr, men allikevel... Jeg lagde tak over de med en gang jeg...
                      Inni dørene på en bil er det jo fuktig uansett.. det renner inn vann imellom pakningene og ruta, nedover døra og ut dreneringene i bunn. ...så tror ikke du blir kvitt den funkta på magneten med det taket du laga.
                      Old school fool

                      Comment


                      • #26
                        Ja okei. Men tror det kan hindre direkte lokalbyger inni der da, også beskytte innsiden til høyttaleren. Men er det skadelig for magneten, anyone?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Ja okei. Men tror det kan hindre direkte lokalbyger inni der da, også beskytte innsiden til høyttaleren. Men er det skadelig for magneten, anyone?
                          Magneten er vel den du bør bekymre deg minst for
                          Om du har plastmembran på høytalerne er ikke dette noe å bry seg om... bortsett fra at metall muligens vil ruste litt over lang tid... no problemo
                          Old school fool

                          Comment

                          Working...
                          X