Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er gale ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    har p88rs denne også, eller er det bare p88rsII?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #17
      Ingen verdens vits i å resette spilleren for dette..
      To tastetrykk så er det normalt igjen.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #18
        Originally posted by Legatia View Post
        Sett forsterkeren på pass, through eller whatever. Få HPF av.

        Hva står LPF på spilleren til nå?
        LPF står der 100 Hertz.. Finner ingen steder hvor det står HPF :-(

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dammed View Post
          enkleste er vel kanskje bare å resette cd spilleren hvis du ikke har masse innstillinger du har lyst å ta vare på?
          Skal prøve det :-))

          Comment


          • #20
            Tok du av HPF på forsterkeren?
            Hjalp det?
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #21
              Originally posted by Legatia View Post
              Tok du av HPF på forsterkeren?
              Hjalp det?
              Det har jeg ikke gjort da det er bilradiospesialisten som har montert. og slik jeg leste på bruksanvisning på forrige forsterker, så skulle den stå på HPF når man brukte sub .. Men er det slik at den skal være av ?? Hva skal den stå på da ? Der er 3 alternativer..husker ikke de andre

              Comment


              • #22
                Originally posted by Jan Erik View Post
                Det har jeg ikke gjort da det er bilradiospesialisten som har montert. og slik jeg leste på bruksanvisning på forrige forsterker, så skulle den stå på HPF når man brukte sub .. Men er det slik at den skal være av ?? Hva skal den stå på da ? Der er 3 alternativer..husker ikke de andre
                Du kan velge mellom HPF, LPF og pass eller through eller no slikt. Sett den på pass/through eller hva de kaller det - du skal foreta alle instillinger fra spilleren, ikke på forsterkeren.
                Den skal ikke stå på HPF på subben - da fjerner du frekvensene subben skal spille. Om HPF står på 80Hz f.eks. så fjerner du frekvenser under 80Hz, og det vil du ikke
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Legatia View Post
                  Du kan velge mellom HPF, LPF og pass eller through eller no slikt. Sett den på pass/through eller hva de kaller det - du skal foreta alle instillinger fra spilleren, ikke på forsterkeren.
                  Den skal ikke stå på HPF på subben - da fjerner du frekvensene subben skal spille. Om HPF står på 80Hz f.eks. så fjerner du frekvenser under 80Hz, og det vil du ikke
                  Men som sagt... finner ingen innstillinger hvor det står HPF på spiller Har gått gjennom menyen opp til flere ganger.. Tror jeg må ned i bilen å sjekke litt nå :-) Men det du sier er at på forsterker skal den ikke stå på HPF asså ???
                  Det er på LPF den står på 100 hertz :-)

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jan Erik View Post
                    Men som sagt... finner ingen innstillinger hvor det står HPF på spiller Har gått gjennom menyen opp til flere ganger.. Tror jeg må ned i bilen å sjekke litt nå :-) Men det du sier er at på forsterker skal den ikke stå på HPF asså ???
                    Det er på LPF den står på 100 hertz :-)
                    Gjør ikke noe at du ikke finner hpf på spilleren - du trenger det ikke til subben.
                    LPF på 100 høres litt høyt ut, men du har ihvertfall ikke fjernet bassen.
                    Forsterkeren skal ikke, jeg gjentar ikke stå på HPF
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #25
                      Med en PRS88, så har du mulighet til å styre alt fra radioen, såvidt jeg husker.
                      Da kan du sette på Hi pass for frontsettet, og Low pass for subben, men gjør dette fra spilleren.
                      Selve forsterken kan du sette på enten det som heter Full eller Pass through.

                      Her har du et lite uttrekk fra manualen

                      7 Push MULTI-CONTROL left or right to select the slope of the selected speaker unit (filter).
                      Each time MULTI-CONTROL is pushed left or right, slopes are selected in the following order:
                      Low LPF: –36— –30—–24— –18— –12 (dB/ oct.)
                      Mid HPF: –24— –18— –12— –6—Pass (0) (dB/oct.)
                      Mid LPF: –24— –18— –12—–6—Pass (0) (dB/oct.)
                      HighHPF: –24—–18— –12—–6 (dB/oct.)

                      8 Push MULTI-CONTROL up or down to switch the phase of the selected speaker unit (filter).
                      Push MULTI-CONTROL up selects normal phase and NOR appears in the display.
                      Push MULTI-CONTROL down selects reverse phase and REV appears in the display.

                      Håper dette hjelper da.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #26
                        Så ikke at Legatia hadde vært så snill å hjelpe før jeg rakk å poste.
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Legatia View Post
                          Gjør ikke noe at du ikke finner hpf på spilleren - du trenger det ikke til subben.
                          LPF på 100 høres litt høyt ut, men du har ihvertfall ikke fjernet bassen.
                          Forsterkeren skal ikke, jeg gjentar ikke stå på HPF
                          LPF front står på 100. Men lurer på når subben er koblet til rear utgangen.. Hva skal sånn ca LPF rear stå på da ?
                          Skal rett ned med en gang å switche over :-)))) Merkelig at de som har montert har sittet den på HPF mmm

                          Noe dritt å ikke ha peiling grrrr :-)

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Så ikke at Legatia hadde vært så snill å hjelpe før jeg rakk å poste.
                            Ja kjekt med folk som kan hjelpe :-))

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Jan Erik View Post
                              LPF front står på 100. Men lurer på når subben er koblet til rear utgangen.. Hva skal sånn ca LPF rear stå på da ?
                              Skal rett ned med en gang å switche over :-)))) Merkelig at de som har montert har sittet den på HPF mmm

                              Noe dritt å ikke ha peiling grrrr :-)
                              Hvorfor har du ikke koblet det til subutgangen?
                              Prøv deg frem med LPF, men rundt 80 burde vel være et ok sted å begynne.
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by B2 Audio View Post
                                Med en PRS88, så har du mulighet til å styre alt fra radioen, såvidt jeg husker.
                                Da kan du sette på Hi pass for frontsettet, og Low pass for subben, men gjør dette fra spilleren.
                                Selve forsterken kan du sette på enten det som heter Full eller Pass through.

                                Her har du et lite uttrekk fra manualen

                                7 Push MULTI-CONTROL left or right to select the slope of the selected speaker unit (filter).
                                Each time MULTI-CONTROL is pushed left or right, slopes are selected in the following order:
                                Low LPF: –36— –30—–24— –18— –12 (dB/ oct.)
                                Mid HPF: –24— –18— –12— –6—Pass (0) (dB/oct.)
                                Mid LPF: –24— –18— –12—–6—Pass (0) (dB/oct.)
                                HighHPF: –24—–18— –12—–6 (dB/oct.)

                                8 Push MULTI-CONTROL up or down to switch the phase of the selected speaker unit (filter).
                                Push MULTI-CONTROL up selects normal phase and NOR appears in the display.
                                Push MULTI-CONTROL down selects reverse phase and REV appears in the display.

                                Håper dette hjelper da.
                                Hadde jeg bare vist hva det skulle stå på så :-)) Finner diise fungsjonene..men ikke at der står low,mid eller high HPF/LPF... Får ta meg en tur å øke trykkefaktoren litt :-)

                                Comment

                                Working...
                                X