Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydprosessor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vurdert Pioneer P99RS? KNALLspiller med kjempegode prosesseringsmuligheter. Bedre pakkeløsning tror jeg ikke finnes på markedet Du får alt i en enhet, 4-veis aktiv deiling, venstre/høyre-EQ samt tidskorrigering. Støtter iPod og iPhone rett ut av esken også.

    Hvis du hører rundt får du sikkert en god pris på denne vil jeg tro.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #32
      Interessant at alle fraråder kjøp av Bit one. Har selv denne og er kjempefornøyd!

      Aldri vært borte i noen barnesykdomer som noen skriver her. Antar dette muligens var på første versjonen, som var på markedet for flere år siden.. Noen her sier man kan løse problemene til mosconi med softwareupdate, mens bit one's problemer tydeligvis er uløselig 4 år (?) etter den kom i produksjon. Støy har jeg heller aldri hatt på den..

      Ale her anbefaler Mosconi, selv om det er opplagt at det er flere som ikke har testet den. Ser man på spesifikasjonene mellom Mosconi og bit one så har jo bit one faktisk bedre specs på mange områder selv om det er et 4 år gamlere produkt (!!)

      Bit one har et enkelt og oversiktlig grafisk grensesnitt, kjenner meg ikke igjen i det som Ronny-Andre sier her. Men selv om Mosconien som ser ut som den er fra 90-tallet er han likevel fornøyd...

      Måtte installere windows 8 her en dag, og fant nye drivere med en gang på hjemmesiden hos leverandøren.

      Bit one har også de-equalization, som gjør at den utligner signaler fra orginal headunit som ofte farger lyden. I tillegg til dette, har bit one markedets beste og eneste (?)skikelige auto tuning i bit tune. Har ikke testet denne selv, men har sett diverse videoer på youtube og jeg finner stort sett bare skryt av den. Her får du sikkert hjelp hos en forhandler, så du slipper å kjøpe enheten som er ganske dyr.

      Hc_tk har likevel den mest interessante kommentaren, som nekter å kjøpe audison-produkter fordi han har kjøpt en fake vare i utlandet. Det er vel serienummer på den, og er den fake så er den vel fake. Kjøpte min bit one hos en forhandler på nettet og har fått svar på alt jeg har lurt på.

      Comment


      • #33
        Originally posted by FullFart View Post
        Hc_tk har likevel den mest interessante kommentaren, som nekter å kjøpe audison-produkter fordi han har kjøpt en fake vare i utlandet. Det er vel serienummer på den, og er den fake så er den vel fake. Kjøpte min bit one hos en forhandler på nettet og har fått svar på alt jeg har lurt på.
        Den jeg kjøpte var IKKE fake, men ble møtt av en meget useriøs og barnslig kundebehandling.
        De mente jeg hadde forfalsket faktura og masse rart, men denne ble kjøpt gjennom importør i UK som også måtte få denne fikset.
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #34
          Tar opp denne tråden igjen jeg :P
          Hvis man for eks. har en 6to8 mosconi dsp og vil ha blåtann styring. Vil man ikke kunne streame fra telefonen til spilleren uten den tilleggs adapter for dsp'en selv om spilleren din har blåtann integrert?
          ?

          Comment


          • #35
            Originally posted by Question mark View Post
            Tar opp denne tråden igjen jeg :P
            Hvis man for eks. har en 6to8 mosconi dsp og vil ha blåtann styring. Vil man ikke kunne streame fra telefonen til spilleren uten den tilleggs adapter for dsp'en selv om spilleren din har blåtann integrert?
            Dersom spiller og DSP er koblet sammen med kabel så vil det fungere sånn ja
            Men å kalle det for "styring" først der var veldig missvisende.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #36
              Jeg vil også anbefale Mosconi 6to8, i forhold til pris leverer den bra!

              At brukergrensesnittet i softwaren ser gammeldags må da være noe av det som betyr minst på en DSP?

              Problemene med tilkobling til PC har jeg ikke opplevd og heller ingen andre klikkelyder (bortsett fra aller første versjon av SW når boksen kom på markedet noen år siden).

              Rekkevidden på AMAS er ganske laber, og om man ønsker å bruke BT til å streame lyd over lengre avstander ville jeg brukt evt spiller med BT. Men lydkvaliteten med AMAS er i mine ører meget bra.

              Har man ikke behov for fire kanaler finnes også 4to6 som et rimeligere alternativ. Denne har jeg ikke personlig testet enda, men skal ta en slik i bruk i stua snart. Så kan da komme med tilbakemelding på hvordan den fungerer.
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #37
                Jeg har planer om å benytte meg av aktiv deling når våren kommer. Jeg har en spiller som har dab+ og vil egentlig gjerne beholde dette. Så jeg tenkte, for å slippe å bytte ut spilleren ville jeg kunne ha aktiv deling og EQ med en prosessor istedenfor en ny spiller. Da vil jeg vel ha alt jeg trenger? Prosjektet til våren vil jo bare bli seks kanaler, men da vil jeg jo ha muligheten til åtte ved senere anledning med for eks 6to8.
                ?

                Comment


                • #38
                  Hvordan dkal man hå frem for å stille volum spiller, volum lydprosessor og gain?
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Question mark View Post
                    Jeg har planer om å benytte meg av aktiv deling når våren kommer. Jeg har en spiller som har dab+ og vil egentlig gjerne beholde dette. Så jeg tenkte, for å slippe å bytte ut spilleren ville jeg kunne ha aktiv deling og EQ med en prosessor istedenfor en ny spiller. Da vil jeg vel ha alt jeg trenger? Prosjektet til våren vil jo bare bli seks kanaler, men da vil jeg jo ha muligheten til åtte ved senere anledning med for eks 6to8.
                    Regner ikke med at spilleren er original? Er bare å koble sammen spiller og DSP med signalkabel, så gjør du alle de lydmessige innstillingene i DSP
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Defus View Post
                      Hvordan dkal man hå frem for å stille volum spiller, volum lydprosessor og gain?
                      Denne har mosconi på siden til software downloaden sin i alle fall
                      mail
                      skype
                      pm

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Tony View Post
                        Regner ikke med at spilleren er original? Er bare å koble sammen spiller og DSP med signalkabel, så gjør du alle de lydmessige innstillingene i DSP
                        Takk for svar, var akkurat dette jeg ville høre nå gikk jeg glipp av tufte sin 4to6 også :S så den ikke før i går kveld
                        edit: har ikke original spiller nei.
                        ?

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Lopas1 View Post
                          Denne har mosconi på siden til software downloaden sin i alle fall
                          Var noe slikt jeg var på jakt etter
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment

                          Working...
                          X