Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydprosessor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lydprosessor

    Jeg er ute etter Lydprosessor å lurer på vilken jeg skal gå får. Har sed på noen.

    Rockford Fosgate 3Sixty.3 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...&katid=158&id=

    Audison BIT ONE.1 http://www.********.no/bilstereo/dsp...gitalinng.html

    Alpine PXA-H800 http://www.autodesign.no/dsp-prosess...0-lydprosessor

    Mosconi DSP - 6to8 http://www.autodesign.no/dsp-prosess...riation=354195
    Last edited by svane91; 08-08-2013, 15:01.
    MVH Mats S. Erdal

  • #2
    Les litt om JBL MS-8

    Om du trenger info om den kontakt meg
    Last edited by Defus; 08-08-2013, 15:57. Reason: Mer opplysninger
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      noen som vet om den kan måle seg med de andre??
      MVH Mats S. Erdal

      Comment


      • #4
        Låner tråden din litt om jeg får lov.
        Jeg kunne også tenkt meg en, men trenger jeg det?
        Hva kan en lydprosessor gjøre med mitt oppsett?
        Hovedenheten er en pioneer avh-8400bt
        Jeg skal ha 6,5" komponentsett på egen forsterker ganske snart.
        Også har jeg en 18" baki
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

        Comment


        • #5
          Bortsett fra det åpenbare som eq, tidskorrigering, bruker jeg den til å aktivt dele treveis settet mitt og subwoofer.

          Jbl ms-8 kan gjøre innstillingene for deg om du ikke ønsker å gjøre det selv.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Mosconi 6to8. Ferdig diskutert.
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tor Ølberg View Post
              Mosconi 6to8. Ferdig diskutert.
              Dette ga meg bare mer lyst til å diskutere

              Men Hva er det som gjør at du foretrekker den over de andre?
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tor Ølberg View Post
                Mosconi 6to8. Ferdig diskutert.
                Har du prøvd de andre?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Defus View Post
                  Jbl ms-8 kan gjøre innstillingene for deg om du ikke ønsker å gjøre det selv.
                  Skal du først legge kroner og tid i en DSP så bør du også bruke litt tid på å sette den opp manuelt.
                  Auto oppsett høres flott og fint ut, men per dags dato vet jeg ikke om en eneste slik auto kalibrering som -funker-
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ugn View Post
                    Skal du først legge kroner og tid i en DSP så bør du også bruke litt tid på å sette den opp manuelt.
                    Auto oppsett høres flott og fint ut, men per dags dato vet jeg ikke om en eneste slik auto kalibrering som -funker-
                    Også er det jo så kos å sitte å justere

                    Det er jo halve morroa.

                    Forøvrig så kan jeg også si at mosconi 6to8 har utrolig mange muligheter. Hvordan den er i forhold til de andre nevnte vet jeg ikke. Eneste andre dsp jeg har hatt tidligere er alpine h701. Mosconien er milevis bedre.

                    Comment


                    • #11
                      Mosconi 6to8 er rett og slett bedre. Derfor... men på den seriøse siden

                      RF 360 og JBL MS-8 blir automatisk diskvalifisert grunnet reklamering for auto innstillinger og slikt vas. Det funker ikke. Beste er å bruke øra. Nei jeg har ikke prøvd den bortsett fra og sett og tatt på den og konkludert med at det er like mye verdt som fyringsved.

                      Audison Bit one er en veldig god kandidat men jeg har selv opplevd og ha slitt med støy med denne. Muligens en barndomssykdom men alikevel.
                      Lydmessig sett så skal mosconien og bit oneen være veldig like grunnet at begge to er bygget på mindmap dspen.

                      Alpine sin H800/H701 mener jeg låter tamt og kjedelig. Mellomtone og diskant blir det fort grøt av med mindre du har stålkontroll over hva du driver med. Bass kan bli veldig bra men min generelle oppfattning er at det fort blir mye grøt i disse.

                      Pioneer sine dsper er noe av det bedre på markedet lydmessig og justeringsmessig. Du får ikke like mange muligheter som med mosconien men til gjengjeld er denne noe simplere å bruke. Kan nevnes at ODR dspen har fasekoreksjon på EQ sia.

                      Diskuter gjerne videre.
                      Tor Martin Ølberg
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Ikke for å være kranglete, du sier ikke hva det er med Mosconi som er bedre enn de andre.

                        Og han burde ikke se på JBL og Rockford fordi de har en Auto funksjon? De kan jo fortsatt stilles inn etter ørene. (I hvertfall JBL.)

                        (Skriver ikke dette for å forsvare JBL siden jeg har det, for den er nødvendigvis ikke bedre enn de andre, kanskje den er dårligst. Er bare så lei av folk som sier dette er bedre enn alle andre, uten å gi noen grunner til hva som er så bra med den, og bare ramser opp hva de andre ikke kan.)
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • #13
                          Hvis du ser på spesifikasjoner så er RF360, Bitone og mosconi veldig like. Jeg mistenker at RF360 er bygget på samme dspen som bit1 og mosconi. JBL og RF har aldri vært noe tema for meg grunnet at det jeg har hørt av rf og jbl har ikke imponert meg, og når det reklameres med autofunksjoner som et hovedtema så sier det meg at de ikke har noe annet bra og reklamere med, men for all del jeg har tatt feil mange ganger før.

                          Mosconi dspen ser jeg på som best grunnet lite med barndomssykdommer (støy o.l). Derimot har de sine flauser de og. Dårlig rekkevidde på AMAS funksjonen (funker i bil men kan dessværre ikke stå spesielt langt unna).
                          Lydmessig så gjør dspen akkurat det den skal. Drar du oppp 20hz så gjør den akkurat det, hverken mer eller mindre.

                          Men i og med at du liker å kverulere, hvorfor er jbl sin "best"?
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg burde kansje ikke komme og forsvare jbl som noen kronet konge, men ms-8 har faktisk den beste auto setup funksjonen som er per i dag.

                            Å nå skal jeg gjøre noe som kommer til å fyre opp de høye herrer!
                            Er du over gjennomsnitt interessert i lyd i bil så er ikke ms-8 produktet for deg.
                            På den veien du har startet å gå nå så blir det bare mer å mer interessant å tukle selv, å selv om du har noen muligheter med
                            ms-8 så har du langt ifra nok.

                            ms ble heller ikke laget for folk som bygger sine egne dører, støper å styrer å fikler mye med løs elementer.
                            Derav de svært begrensede mulighetene.
                            Den gjør jobben sin godt, og kan gjøre det samme på 5min som du antageligvis blir å bruke måneder med en hvilken som
                            helst annen dsp på.
                            Den har også muligheter for reproduksjon du kan drømme om med andres produkter.

                            Så om JEG skulle anbefalt deg noe, så ville det vært å tenke mellom hvor langt du har tenkt å gå?
                            hvor interessert er du?
                            Er sikkert noen her som er villige til og gi demo av utstyr om de er i nærheten. Er du ilfeldigvis i vestfold skal du gjærne få se Å høre hva ms-8 kan gjøre selv i et rimelig modifisert lydmiljø.

                            Diskvalifisert for hva da? For og ha et system som fungerer? som allerede har vært i mange pris bellønte biler?
                            Du har ikke engang hørt et system med en ms å bedømmer det uansett sønder å nedenom?
                            Hadde du å kommet med noen profesjonelle grunner annet en .. Fordi den er bedre. Så hadde det nok vært lettere å ta deg serriøst.

                            Comment


                            • #15
                              Sa aldri at JBL er best, har ikke utforsket den nok til å gi et svar på om den suger eller er god, så det kan hende den er helt ubrukelig for alt jeg vet, bare nevnte JBL slik at han skulle vite at den også fantes. Zapco har vel også en DSP..

                              Var bare et svar som dette jeg var på jakt etter, nå skjønner jeg hvorfor du sa det du sa, og det er en post som trådstarter har bruk for.
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X