Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i russebil (VW Boble)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hentet fra forsterker-manualen.



    Comment


    • #47
      Hehe, mente et bilde av hvordan innstillingene står på din forsterker

      Comment


      • #48
        Tror vi har klart å finne ut av det! Gain på ch5 sto på 6V, så ved å skru den litt ned mot 0.2V kom wooferen sakte men sikkert.
        Last edited by Hesselberg; 23-04-2014, 07:16.

        Comment


        • #49
          Godt titegn

          Comment


          • #50
            forresten med litt modifikasjoner og annen dynamoreim så går det å montere en volvodynamo (100a) sammens med den orginale. da har dere skikkelig med strøm og en sånn får dere for 500kr på skroten.

            Comment


            • #51
              Det vil jeg gjerne se et bilde av, det må etter min erfaring mye modifikasjoner til for å gjøre noe som helst slags forandringer baki motorrommet på bobla.

              Det er jo nesten ingen ting å feste noe i, da stort sett alt du ser er kjøleblikk, som er tynt, blir varmt, vibrerer og er festet kun med noen få skruer her og der.

              Og jeg er ikke sikker på om en likestrøm og en vekselstrømsdynamo samarbeider særlig godt heller.

              Comment


              • #52
                må jo som sagt kjøre separat strømsystem på den dynamoen. har ikke bilder av dette, før tiden med mobiler som fungerte bedre som slagvåpen enn å ta bilder med, men skal se om jeg finner igjen motoren og festene. :=) tror den står på en låve enda.

                Comment


                • #53
                  Vil gjerne se bilder av dette ja, men uansett vil jeg heller anbefale folk å kjøpe en 75 eller 90A dynamo som passer rett inn der dynamoen skal være, får de for rundt en tusing på ebay.

                  Jeg sier ikke at det er umulig å få til, men jeg vil bare presisere at det kreves mye arbeid for å få det til.

                  Fester og strammemekanisme må lages nesten helt fra bunn, det må lages noe fester på motoren også, og det skal monteres uten at det tas hull i, eller påvirker kjølesystemet på noe vis, det må være solid, det må stå på linje, og det bør helst være mulig å lukke motorluka etterpå.

                  Kort fortalt - veldig mye arbeid for veldig lite gevinst.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Ricecooker View Post
                    Det vil jeg gjerne se et bilde av, det må etter min erfaring mye modifikasjoner til for å gjøre noe som helst slags forandringer baki motorrommet på bobla.

                    Det er jo nesten ingen ting å feste noe i, da stort sett alt du ser er kjøleblikk, som er tynt, blir varmt, vibrerer og er festet kun med noen få skruer her og der.

                    Og jeg er ikke sikker på om en likestrøm og en vekselstrømsdynamo samarbeider særlig godt heller.
                    Er det likestrøms generator (dynamo) i bobla? Jeg er mest kjent med at det brukes vekselstrøms motorer som generatorer i biler, mener jeg å huske.
                    ?

                    Comment


                    • #55
                      er likestrøm i eldre bobler ja, men nyere fikk vekselstrøms dynamo.

                      Comment

                      Working...
                      X