Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo i UTV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stereo i UTV

    Har en RZR 900 XP Walker Evans Edition som jeg vurderer og bygge noe lyd til.
    Ikke noe svære greiene, men håper og få det så kompakt som mulig.
    Trådløs streaming via bluetooth.

    Komponentene jeg tenkte og bruke som jeg har liggende:

    2-4 stk Rockford Fosgate Punch Pro 6,5" (PPS4-6)
    2 stk Rockford Fosgate Punch Pro 1,5" (PP4-T)
    2 stk Rockford Fosgate Punch Pro filtre (PP4-X)

    En liten forsterker
    Bluetooth modul

    Er litt i tvil om jeg skal bruke 2 eller 4 midder, tror det holder med 2.

    Løsningen blir en/2 kasse(r) med alt integrert som henger i taket.
    Det skal KUN være 2 ledninger til kassen, og det er 2 strømkabler fra batteri.

    Lager den nok i tynne kryssfinerplater.
    Det vil bli 1 bryter på kassen, som slår alt på. Og det blir som nevnt trådløs streaming fra telefon etc.

    Bilder av doningen








    Dette er fremdeles innenfor tenkeboksen, men det kommer nok til og bli utført.
    Er mest ute etter eventuelle forbedringer og tips.
    Attached Files
    Last edited by Larsi; 31-03-2015, 04:30.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    Syntes det så veldig stilig ut
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Fikk gjordt litt med denne også i dag.

      Bildene sier vel mer enn ord.
      Det spiller noe helt vilt, selv bare med en liten, ukjent forsterker med 20A sikring.

      Venter på Bluetooth enheten, så bruker AUX kabel midlertidig.

      Det er altså 2 kasser, en foran med elektronikk og en bak med høyttalere og delefiltre.


      Her er en liten video og: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...331_032303.mp4
      Attached Files
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

      Comment


      • #4
        Kul løsning! Det ser skikkelig moro ut.
        never enough!

        Comment


        • #5
          Var ikke morro og sitte inni med dette på samme volum som i filmen.. de horna gir lyd fra seg! Det er heldigvis justering på delefiltrene som kan dempe diskanten opptil 6db, så skal få justert litt. I tillegg til at høyttalerene er nye og trenger nok litt tid på å få mildere lyd.

          Er fornøyd med resultatet hvertfall. Men kunne tenkt meg plass til en midbass og 2 i senere tid.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment

          Working...
          X