Announcement

Collapse
No announcement yet.

MaxPower og Emma i Oslo 23 juni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nå er vel ikke akkurat EM det jeg ville brukt som referanse, for makan til bingo skal du lete lenge etter!! Vi hadde noen svenske dommere her i 2003 og 2004, og det var igrunn veldig greit! To dommere jeg kjenner i Danmark hadde veldig lyst til å komme hit å dømme på finalen ifjor, men det ble ikke fulgt opp... Litt synd igrunn, siden det var tidenes EMMA arrangement her i Norge!
    Last edited by InstallBay Hamar; 29-06-2007, 08:52.

    Comment


    • #17
      Originally posted by InstallBay Hamar View Post
      Gratulerer!! Det er nettopp derfor jeg har ytret ønske om f.eks svenske, og nøytrale dommere på finalene de siste par årene! Det som er et lite problem er at dette miljøet er en smule lite, slik at alle kjenner alle, og da er det gjerne noen som gjør noen jobber på mange biler! Har selv hatt det "problemet" at jeg har dømt biler jeg selv har bygget litt i, og det er ikke like enkelt hele tiden... Og det samme gjelder på lyd-delen, hvor enkelte med ører av gull, har justert litt og senere må dømme de samme bilene...

      Nå har jeg ikke vært plaget med "kompis-dømming" sjøl, eller at jeg har gitt biler jeg har vært med å bygget bedre poengsummer enn andre, men på f.eks en finale så er det greit å slippe sånn tull!
      Dette er riktig Kenneth, jeg har heller ikke opplevd kompis dømming, jeg synes at det har vært rimelig fair hele veien selv, klart har hatt en litt merklig opplevelse en gang, da det var et stort skille mellom to dommere men klart dette kommer vel litt an på lista de legger inv.

      Når det gjelder lyd dømming, så er det vel litt av det samma, alle frykter lydøregutta som justere for flere, og dermed så er de nødt til og ha superbiler, men en bil er jo bare så god som den er bygget, og dessuten vis en konkurerende kjører med la oss nå kalle det, Johnny eller ketil instilling til eks. så dersom en av disse dømmer bilene og kjenner igjen sin justering så vil jo det bare bety at lista kansje ligger litt høyere derfor for dem da kjenner bilen og vet om hullene i lyden.

      Originally posted by Jonny.B View Post
      hele miljøet er innavel for å si det enkelt
      å for de som tror det er en fordel å bli en dømt av en dommer som har justert bilen,så er det helt feil,snarere tvert imot.
      Helt enig med deg også forsovidt Johnny men vit at det er noen av oss som prøver selv da med mer eller mindre hell også da

      Klart skal innrømme at jeg har hatt litt hjelp på veien selv også, men faktisk har jeg justert meg dit jeg er pr. i dag selv, hadde litt hjelp på grunn instillinger første året, men vidreutviklingen sto jeg for selv.

      det som jeg tror er viktig at folk kansje burde sette seg ned og lytte prøve seg fram, også heller spørre de som har vært i gamet en stund og er enten mer begavet eller kall det erfaren med lyd om dette og det samma med installasjon, det er det eneste man lærer av, samt det og høre en del forskjellige biler.

      Og ikke minst spørr på bedømmingen når dommeren går igjenom den, og finn ut hvorfor og evnt. hva han ville ha prøvd for og rette på det som trakk ned, så prøver du dette kansje blir det bedre kansje blir det værre, kansje det er en kobinasjon av din tanke og dommerens løsning som er saken.

      Originally posted by Erik André View Post
      Selvfølgelig vet han det, men makan til juks beskyldning kanskje?
      hvis Ketil justerer en bil blir det feil om han dømmer den etterpå?

      derfor liker jeg ikke slike beskyldninger. Men glem det, de det gjelder vet vel hvem de selv er.

      Men uansett bortsett fra dette treffet i oslo har virkelig EMMA/MaxPower treffa vært meget bra, spessielt Kr.sand og Molde Stå på EMMA/MaxPower
      Jeg synes ikke at de som justerer biler for andre burde dømme, ikke fordi dem gjør en dårlig jobb, men snarere tvert imot, dem kjenner lyden i bilen kjenner hullenne og trekker for det, konkurrerende blir sure og kaster dritt, slikt skjer og for og beholde dommere etc. så børr unngå og sette disse bilene og dommerene i sammen, fordi det er et ordntli bullshit all denna peppern etterpå dersom ting går galt.

      Originally posted by InstallBay Hamar View Post
      Nå er vel ikke akkurat EM det jeg ville brukt som referanse, for makan til bingo skal du lete lenge etter!! Vi hadde noen svenske dommere her i 2003 og 2004, og det var igrunn veldig greit! To dommere jeg kjenner i Danmark hadde veldig lyst til å komme hit å dømme på finalen ifjor, men det ble ikke fulgt opp... Litt synd igrunn, siden det var tidenes EMMA arrangement her i Norge!
      Hørtes ut som om det kan være bingo til tider ja, vel helt enig i at på finalen burde vi ha andre dommere en de som dømmer til vanlig, og gjerne utelandske, tror det ville være possitivt for oss som gjerne vil ha frisk mening om ting

      Samt det ville jo hjelpe litt da om de som dømte lyd dømte lyd og de som dømte install dømte install, sier ikke alle er slik, som det som følger her nå, men har jo snakka med flere i miljøet så lenge jeg har holdt på , og det jeg synes er litt dumt og faktisk en mer riktig ting og ta opp er den dømminga av biler fremfor lyd, i enkelte tilfeller så er jo en bil nødt til og låte dårlig fordi det er den bilen det er, så den trynefaktor dømminga børr ikke være der, men klart nå har ikke jeg vært med på et år og vel så det så det kan jo hende det er bedre seg
      Hugo
      WWW.HUGOH.NO
      Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
      Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

      Comment

      Working...
      X