Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvorfor så få konkurerende?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by thomasekeli View Post
    Lofoten hørtes fett ut.. Hvis bare Polo'en holder så langt (...) hadde det vært vanvittig gøy å ta turen!!

    Ellers er det jo et par av oss i Team TTT som har bevist at man ikke trenger å ha ferdig bil for å stille på konk heller.. Man vinner ikke nødvendigvis, men man har i alle fall deltatt! Hehe
    Lofoten er en fin plass å legge ferieturen til, og samtidig konkurere litt


    Hadde et eksempel i Bodø at man ikke trenger å ha et ferdig bygg for å prøve seg. (ikke ta det ille opp Jan Arild, tøft at du stilte opp!! ) EMMA er også til for å få tips til å forbedre anlegget.
    Last edited by Morty00; 22-07-2008, 12:06.
    Mvh Morten
    - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
    Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
    Bad Sound Kills Good Music!

    Comment


    • #17
      Må jo starte en plass . Fikk med meg mange nyttige tips og, anlegget var jo bare raska sammen for å teste DB.
      Org (made in Mexico) Frontsett er ikke akkurat SQ

      Eneste jeg tar ille opp er at du skriver navnet mitt med bindestrek
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

      Kna Bodø Gatebil

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jan Arild View Post
        Må jo starte en plass . Fikk med meg mange nyttige tips og, anlegget var jo bare raska sammen for å teste DB.
        Org (made in Mexico) Frontsett er ikke akkurat SQ

        Eneste jeg tar ille opp er at du skriver navnet mitt med bindestrek
        woops....sorry, gammel vane. skal skjerpe meg
        Mvh Morten
        - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
        Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
        Bad Sound Kills Good Music!

        Comment


        • #19
          tenkte da jeg kunne dele min erfaring her da siden jeg nå har vært med i en konkuranse. ikke ment som kritikk men hva jeg erfarte den dagen.

          1. Sto ganske tydlig man skulle være der mellom 09.00 og 10.00 for 10.00 begynte det. Greit nok men det ble da ikke begynt med bedømmning før godt og vel halv elleve.

          2. Alle biler ferdig bedømt rett over tolv, men premieutdeling og resultater halv fem
          dette resulterte da i at folk låste bilene å gikk, til og med en som lå å sov i bilen det er jo ikke akkurat den reklamen man vil ha.... Vurderte selv å reise før premieutdelingen var...

          3. Man burde kanskje hatt noe form får stand el noe hvor folk kunne kommet å fått mere info å evnt, en prøvelytt i en av bilene, er ikke mange som kommer bort til en kar med en bil å spør om det....

          For all del var masse hyggelige mennesker og god lyd,takk til tony for lytten i bilen hans Viser at jeg har ett lite stykke vei igjen....
          Som svar får jeg sikkert at jeg er dårlig taper å alt dette siden jeg da kom på 4 plass men dette over har ingen ting med plasseringen å gjøre i det hele tatt. men min erfaring av det hele...
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #20
            Er helt enig i at disse dagene blir svært lange, ihvertfall for min del.

            Men en helt annen ting, er det slutt på å legge ut resultater for allmennheten? Ikke kommet ut noe siden juli bortsett fra at jeg får se resultater i konkuranser jeg har stilt i.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #21
              Enig med spade....Det er ikke KUN konkurrerende som er intressert i å lese resultatene i EMMA.

              Dette har faktisk irritert meg ei god stund nå men har glemt å spørre om det
              99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv

              Pioneer, Soundstream, JL Audio og Dynabel

              Comment


              • #22
                Originally posted by biffen071278 View Post
                tenkte da jeg kunne dele min erfaring her da siden jeg nå har vært med i en konkuranse. ikke ment som kritikk men hva jeg erfarte den dagen.

                1. Sto ganske tydlig man skulle være der mellom 09.00 og 10.00 for 10.00 begynte det. Greit nok men det ble da ikke begynt med bedømmning før godt og vel halv elleve.

                2. Alle biler ferdig bedømt rett over tolv, men premieutdeling og resultater halv fem
                dette resulterte da i at folk låste bilene å gikk, til og med en som lå å sov i bilen det er jo ikke akkurat den reklamen man vil ha.... Vurderte selv å reise før premieutdelingen var...

                3. Man burde kanskje hatt noe form får stand el noe hvor folk kunne kommet å fått mere info å evnt, en prøvelytt i en av bilene, er ikke mange som kommer bort til en kar med en bil å spør om det....

                For all del var masse hyggelige mennesker og god lyd,takk til tony for lytten i bilen hans Viser at jeg har ett lite stykke vei igjen....
                Som svar får jeg sikkert at jeg er dårlig taper å alt dette siden jeg da kom på 4 plass men dette over har ingen ting med plasseringen å gjøre i det hele tatt. men min erfaring av det hele...
                Hei!
                Hyggelig å møte deg og at du stilte med bilen din! Fikk gleden av å dømme bilen også.

                For å svare punktvis på innlegget ditt: (som jeg ikke tar som noe annet enn konstruktiv kritikk)

                1. En start tid må settes for å få alle til å være på plass innen man begynner. At ikke bedømmingen kom igang kl 10 presis, er vel noe fordi man prater med folk og "somler" litt.. Jeg synes det er velbrukt tid å prate litt "sjit" med folk som deltar istedet for å bare pløye gjennom bilene for å bli fortest mulig ferdig. Iallefall så lenge det ikke er så mange biler i hver klasse at det ikke er tid til sånt. Tror og håper folket setter pris på at det er tid til snakk, utenom bare å gjøre jobben.

                2. Dette er fordi vi har erfaring med at folk pakker sakene sine og reiser hjem så fort de har fått pokalen i hånda. Dette har vi tatt konsekvensen av og kjører premieutdeling på slutten av treffet.
                Bilene ble vel lukket igjen pga regn eller prøvelytting, tror ikke det var noen som låste og forsvant.
                Var Tony som sov i bilen, dette var en bil som var der fordi det var meninga han skulle delta, men han var nødt til å dømme klassen han selv skulle ha stilt i. Han hadde skrudd hele natta for å komme seg til treffet og var vel litt trøtt. Er vel enig i at dette ikke burde ha skjedd.

                3. Det synes jeg er ett meget bra forslag! Skal ta det videre! Er jo litt av moroa å vise frem det man har brukt masse tid på å bygge! Samt god inspirasjon for mange.. Helt enig i at det hadde gjort det lettere for tilskuere å få en lytt. Her må vi gjøre en jobb!

                Vi har også vurdert å presentere en del biler som er med over speaker, men har sett problemet med at en del eiere ikke er veldig mikrofonvant, men hadde vært morsomt å få til.

                Takker for ett kostruktivt innlegg og håper vi sees på flere konkurranser!
                Last edited by Joakim; 08-09-2008, 00:50.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #23
                  Bra svart Joakim.

                  Når det gjelder pkt 3. så hadde vel dette vært glimrende å fått til i Lillestrøm under finalen.
                  Mvh Morten
                  - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                  Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                  Bad Sound Kills Good Music!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Morty00 View Post
                    Bra svart Joakim.

                    Når det gjelder pkt 3. så hadde vel dette vært glimrende å fått til i Lillestrøm under finalen.
                    Takker! Skal ta det med sjæfen når han kommer hjem fra japanturen! Dette må vi klare å få ett bra system på!
                    Last edited by Joakim; 08-09-2008, 00:51.
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Chris View Post
                      Enig med spade....Det er ikke KUN konkurrerende som er intressert i å lese resultatene i EMMA.

                      Dette har faktisk irritert meg ei god stund nå men har glemt å spørre om det
                      For å svare på denne - vi har ikke sluttet å legge ut resultatene åpent, men jeg skal innrømme at jeg har vært litt slapp med å legge ut de "åpne" resultatlistene i det siste på grunn av mye fokus på det nye EMMA Profil-systemet. Skal ta meg selv i nakken og få ut de resultatene som mangler i løpet av morgendagen.
                      Espen Skogen
                      espen@emmaweb.no
                      ---
                      Webmaster for www.emmaweb.no.

                      Comment


                      • #26
                        og sist men ikke minst burde den audiocom bilen vært plassert nede på gokart banen Men er vel lite trolig det lar seg gjøre.. hehe
                        Stiller gjerne ut bilen jeg selv om det bare er et simpelt bygg....
                        Last edited by biffen071278; 08-09-2008, 16:06.
                        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                        Comment


                        • #27
                          Audiocom ble spurt av meg om den bilen kunne være stille under dømming, dette var noe de respekterte, etter hva jeg fikk med meg. Audiocom er en av hoved sponsorene til EMMA og må få lov å selge utstyret sitt de også, så de kanskje kan sponse neste år også. Så sånt må du nok leve med

                          Jeg ble forstyrret av at pioneer cobran skulle stå å ruse bak bilen min under dømming av bilen min, men sånt skjer på et gatebil treff på rudskogen.. vi må nok bare leve med det.
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by biffen071278 View Post
                            har da enda ikke kommet meg på en konkuranse men ser her at det er jo ikke mange konkurerende. hva kommer dette av? Har dette tatt litt av å blitt for dyrt for den vanlige mann i gata`?
                            For min del har det aldri handlet om kun konkurransene - som mange andre her (som også bygger ganske store bygg) har konkurransene vært en morsom bi-effekt av å ha blitt bitt av basillen. Jeg er opptatt av god lyd (både hjemme og i bilen), ikke av at andre skal synes jeg har god lyd - det er DET som driver meg - ikke pokaler eller hva andre måtte komme med av ros/ris... Selvfølgelig er det moro å konkurrere, men jeg holder på med dette for min egen del og ikke for EMMA-dommernes skyld - å stå time etter time i garasjen og skape noe helt eget betyr mye mer enn akkurat det å vise frem tingene og kanskje få en pokal for det

                            Så enkelt forklart som man kan få det:
                            Jeg har en interesse for bilstereo (og diskusjonene på dette forumet) fordi jeg vil ha det jeg mener er god lyd i bilen min, ikke for å vinne pokaler
                            /////ALPINE Mobile media solutions
                            Lotus by seas
                            BR?X German car audio

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Erik André View Post
                              Audiocom ble spurt av meg om den bilen kunne være stille under dømming, dette var noe de respekterte, etter hva jeg fikk med meg. Audiocom er en av hoved sponsorene til EMMA og må få lov å selge utstyret sitt de også, så de kanskje kan sponse neste år også. Så sånt må du nok leve med

                              Jeg ble forstyrret av at pioneer cobran skulle stå å ruse bak bilen min under dømming av bilen min, men sånt skjer på et gatebil treff på rudskogen.. vi må nok bare leve med det.
                              regnet med det
                              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                              Comment

                              Working...
                              X