Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuning til Espl ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuning til Espl ?

    Hei

    Er det noen "fast" eller "beste" tuning som egner seg best når man skal delta i Espl konkurranse?
    Eller er det basert på 35 - 37 hz ?

    Virker som sangen man skal spille har ganske variabelt fra dypt til høye frekvenser. Sangen brukte værtfall mye strøm

  • #2
    De låtene som brukes til espl har mest høye basstoner, så om du skal gjøre det best mulig så bør du tune til bilens peakfrekvens nesten uansett bil. SIkkert ikke feil med over 50hz tuning.
    Egentlig litt sært at det skal lønnes å lage kasser som ikke spiller musikk når espl er en del av EMMA.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Akkurat det svaret jeg lurte på

      Ja det er litt sært at det er sånn. Får ikke visst hvor mange db anlegget virkelig er god for..

      På det gamle anlegget jeg hadde prøvde jeg med db port med 4 stk 8" B2 subber og det ble ikke noe bra resultat den gangen,for da var sangen for dyp fikk jeg intrykk av.
      Og et par uker senere på neste konkurranse brukte jeg musikkporten, og fikk mye bedre resultat, men det var sikkert peakfrekvensen i bilen som var problemet da

      Hvordan finner jeg ca riktig peakfrekvens da ?
      som du sikkert vet skal jeg teste 2 stk 18" i vegg, og må sikkert tune litt høyt da, og 5 hz under ønsket tuning ?
      Last edited by lyd; 11-09-2012, 22:30.

      Comment


      • #4
        imo burde det vært ett poeng system som ga mer poeng pr db på lavere frekvenser

        Comment

        Working...
        X