Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av kasse tilpasser volvo 850

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    skal gå for RE-subber jeg ja hertz frontsett må prøve det ja hehe
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #17
      okai.

      Æ skal jo bare ha dissa pioneer ei liten stund, så hvis æ får solgt de æ jeg kansje kjøpe hertz subb og frontsett ( mellomtone, diskant) og mellomtone/mellombass i hatte hylla. og hvis jeg tar helt av setter jeg inn noe i dørene bake å..

      Men dåkker gutta e jo ækspært på høytalera. og dåkker sir at 15" ikke e så bra før at de slår sakte. så kansje æ kjøpe 3 eller 4 12" hertz. de er jo jævlig bra. før de treng ikke så mye plass,
      mine pioneer med bass refleks er ca 46 L, anbefalt av pioneer
      og noen 12" hertz som æ har sett på e 15L bass refleks
      Det er jo helt kånge

      men jeg tror at d er best å kjøre på 4 ohm, men hva er egentlig forskjellen på 2 og 4 ohm. har d noe med lyden å gjøre.
      Volvo 850 GLT FTW
      Vidar Klavenes

      Comment


      • #18
        er INGEN her som prøver å påstå at 15" er tregere enn mindre elementer
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #19
          Det var bare en kar som nevne at 15" slår seinere, ikke meningen å fornerme noen, var ikke meningen at det skulle være slik

          sry m8
          Volvo 850 GLT FTW
          Vidar Klavenes

          Comment


          • #20
            jeg hadde problemer med at min dynabel 9815 var så helvettes trejg,.

            men jeg har mere tru på at det kansje var selve kassen sin skjyll...

            forskjellen på 2 å 4 ohm er motstanden på utstyret du vil kjøre.

            ved lavere motstand altså des mere du heller mot 1 eller mindre da, vil kontrollen over elementene bli dårligere.

            hvis man kjører på 4 ohm eller 8 for den sakt skjyll, får man opp spenningen ut fra forsterkeren og den vil da ha bedre kontroll åver elementene.

            sier ikke med dette at det dermed blir stygg lyd av mindre motstand..

            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #21
              Subb kassa med endelige mål inni. men må fortsatt regne ut hvordan målene blir uttanpå, skal bruke 22mm mdf. så hvis det er noen der ute som kjeder seg kan du få regne litt for meg, kan du trigonometri er d flott også. for jeg trenger å vite hva vinklene er slik at d blir perfekt på saga...
              Volvo 850 GLT FTW
              Vidar Klavenes

              Comment


              • #22
                Sorry OT: Men sitter du oppe på datan på julaften? oops. 1. juledag nå god jul Du veit, Volvo er tingen! V70 blir bil nr2

                Comment


                • #23
                  Ja. og det er vist fler som gjør d. måtte ta mæ en tur innom vettu. d a tok æ å Tegna kassa å viste dåkker endelige mål.

                  Så hvis d e noen som føre før å hjelpe, er d bare å heng i. blir stor fornøyd hvis jeg får litt hjelp
                  Volvo 850 GLT FTW
                  Vidar Klavenes

                  Comment


                  • #24
                    Pytagoras Setning! men tror du må ha høyden på den siste...?

                    -Kanskje i en rettvinklet trekant at det var noe med at hypotenusen er dobbelt så lang som den ene kateten ellernoe?-

                    EDIT: sorry det er i en 30, 60, 90 trekant det.. Men har du den siste høyden på den så er det lett...
                    Last edited by Øyvind; 26-12-2007, 02:03.
                    Øyvind Kalbækken

                    Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                    Comment


                    • #25
                      Har endelig fått regna ut målan, du e d bare å få lånt mæ ei festoo eller makita sirkelsag så går d dær superlett. Skulle jo ikke vær nå problem å få lånt ei sirkelsag. men æ får faktisk ikke lov å låne på jobb, d e helt sykt. folk som låne tore bort å da vil de jo selvfølgelig ikke låne meg.

                      Men men, har en kompis som har sann sag.

                      Æ har nu kjøpt mæ førsterker, en Soundstream pca2000D
                      Trur d e 25mm Strøm kabel æ treng til den, men så burde æ jo helt klart ha extra batteri, noen som har peiling på d?
                      Og, treng æ å trekke 25mm kabel fra batteriet fremme? eller er d nokk med 12-15mm? for d er jo extra batteriet bake som skal levere store menger strøm.

                      Godt nyttår alle sammen,
                      nu skal æ sove, sist æ sov va i fjor. hahaha
                      Volvo 850 GLT FTW
                      Vidar Klavenes

                      Comment


                      • #26
                        Så foreslår jeg at du jekker deg opp til ett normalt nivå når det gjelder rettskrivning og lignende..

                        Dette forumet er vel blandt de mer seriøse bilstereoforumene å finne på nett i Norge, og jeg tror både de som drifter forumet og de som bruker det hadde satt pris på å slippe fjortissalfabetet.

                        Comment


                        • #27
                          Dialekt på sms-språk er vanligvis noe vanskelig å lese.
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #28
                            Beklager det der, er fra narvik og ja. det er slik vi snakker her. lider sterkt av dysleksi så beklager så mye,

                            Edit:
                            Har endelig fått regna ut målan, nu er det bare å få lånt meg ei festoo eller makita sirkelsag så går det der superlett. Skulle jo ikke vær noe problem å få lånt ei sirkelsag. men æ får faktisk ikke lov å låne på jobb, d e helt sykt.

                            Men men, har en kompis som har sann sag.

                            Å så har jeg kjøpt meg forsterker, en Soundstream pca2000D
                            Trur det er 25mm Strøm kabel jeg treng til den, men så burde jeg jo helt klart ha extra batteri, noen som har peiling på d?
                            Og, treng jeg å trekke 25mm kabel fra batteriet fremme? eller er det nokk med 12-15mm? for det er jo extra batteriet bake som skal levere store menger strøm.

                            Godt nyttår alle sammen
                            Volvo 850 GLT FTW
                            Vidar Klavenes

                            Comment

                            Working...
                            X