Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM finale 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NM finale 2010

    Årets NM finale er nå klar.

    Stedet er Broom festivalen, Exporama , Hellerudsletta 22-24 oktober.
    Broom festivalen er i regi av TV2, og vil garantert trekke masse folk.
    Vi skal der disponere Exporama salen, og deler av foajeen.
    Bedømmingen starter fredag den 22. oktober kl 13.00
    Messen er åpen for publikum lørdag og søndag.
    Dette medfører da at NM kommer etter EM, som er i Rotterdam den 6-10 oktober.
    Mere info vil komme etterhvert, men vile bare meddele den gode nyheten så fort som mulig.
    Til de av dere som trenger et sted å bo, vil Olavsgård være veldig i nærheten.
    Ketil Skjei
    Leder EmmaNorway
    www.emmaweb.no

  • #2
    Hey, det er like ved meg jo. I'LL BE THERE!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Ser ut som jeg bare rekker en konkurranse i år. Kan jeg fortsatt delta på NM?
      Mvh Morten
      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
      Bad Sound Kills Good Music!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Morty00 View Post
        Ser ut som jeg bare rekker en konkurranse i år. Kan jeg fortsatt delta på NM?
        Hm. Det må vel gå ann å få til 2 for deg også.. Hør med BI du..
        Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
        Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
        post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

        Comment


        • #5
          Planen var å delta på Sommertreff (selv med orginalt anlegg) og hos Lyd på Hjul. Tviler på at BI orker å arrangere 2 treff.
          Mvh Morten
          - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
          Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
          Bad Sound Kills Good Music!

          Comment


          • #6
            hvordan blir det med kvalifisering til em da?
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              Jeg stiller : D

              Men er litt spent på hvordan dere vil gjøre det med kval til EM da, Kunne jo ha hatt en konkurranse i forkant som ble en slags "finale" som kvalifiserer oss som vil dit..
              SQ Saab 9-3
              Team dynaBel

              Comment


              • #8
                Tipper nok at det er den som har mest poeng når alle konkuransene har vært, er den som er kvalifisert til Em. Om han med mest poeng ikke vil dra så kommer neste på lista osv..
                sound.vision.soul

                Type R

                Comment


                • #9
                  Dette vil også adressere et annet problem, nemlig følgende scenario:

                  (og dette er ikke et reelt tilfelle pr. i dag, men kun et tenkt tilfelle)

                  La oss tenke oss nå at man har 3 biler i Advanced Unlimited: Meg, Erik Andre og Joakim. Si at jeg har vært med på ALLE konkurranser og fått en haug med kval poeng, mens Erik og Joakim kun har vært med på en eller ingen konkurranser enda. I utgangspunktet ikke urettferdig tankegang, men hva om min bil låter BÆSJ og de to andre har helt super lyd? Da får man et issue. Man vil ikke sende en bil som låter helt på trynet ned til et EM, og la en verdig Europamester stå igjen på kaia. Det gir ingen mening.

                  Så dette må løses på et vis. Det er gjort før og det gjøres sikkert igjen. Først må man finne ut hvem i miljøet som har anledning til å dra, og som kommer til å dra om de får anledningen.

                  En ting kunne vært å sett på lydpoeng den enkelte har fått i konkurranser og gjort en sammenligning der, på en annen side ikke. Men pr. nå er det vel for tidlig å si hva som skjer
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Slik jeg ser det så er det ei klasse som vil/kan bli overlasset i forhold til at det kan bli sendt maks 2 deltakere fra Norge i hver klasse. Og det er Advance 7, her det kan fort bli en 3-5 biler som er meget bra og kan gjøre en god innsats i EM.

                    Samtidig så er det ei klasse som vi ikke bruker i Norge, og det er Advance pure sound.

                    Så da har de som ikke blir utplukket i en eller annen form for uttak, ha en mulighet til å være med i en sånn tilsvarende klasse som mulig.

                    Lik installasjon, lik lyd bedømning med unntak av Imaging - position & Imaging - focus ikke er med

                    Så da kan vi jammen ha med "alle" som vil da
                    Mvh
                    Tufte's hotline

                    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tufte View Post
                      Slik jeg ser det så er det ei klasse som vil/kan bli overlasset i forhold til at det kan bli sendt maks 2 deltakere fra Norge i hver klasse. Og det er Advance 7, her det kan fort bli en 3-5 biler som er meget bra og kan gjøre en god innsats i EM.

                      Samtidig så er det ei klasse som vi ikke bruker i Norge, og det er Advance pure sound.

                      Så da har de som ikke blir utplukket i en eller annen form for uttak, ha en mulighet til å være med i en sånn tilsvarende klasse som mulig.

                      Lik installasjon, lik lyd bedømning med unntak av Imaging - position & Imaging - focus ikke er med

                      Så da kan vi jammen ha med "alle" som vil da
                      Kanskje det medfører at noen tar det lille skrittet opp i master da..
                      Norge er har faktisk et luksusproblem, da det er mange likeverdige biler i advansed..
                      Det vil i hvertfall bli gitt beskjed om hva som skjer ganske snart.
                      Ketil Skjei
                      Leder EmmaNorway
                      www.emmaweb.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tufte View Post
                        Slik jeg ser det så er det ei klasse som vil/kan bli overlasset i forhold til at det kan bli sendt maks 2 deltakere fra Norge i hver klasse. Og det er Advance 7, her det kan fort bli en 3-5 biler som er meget bra og kan gjøre en god innsats i EM.

                        Samtidig så er det ei klasse som vi ikke bruker i Norge, og det er Advance pure sound.

                        Så da har de som ikke blir utplukket i en eller annen form for uttak, ha en mulighet til å være med i en sånn tilsvarende klasse som mulig.

                        Lik installasjon, lik lyd bedømning med unntak av Imaging - position & Imaging - focus ikke er med

                        Så da kan vi jammen ha med "alle" som vil da
                        Hadde det bare vært bedømmingen... man må også nulle ut tidskorrigeringen.. ja jeg veit det er noen som drar senter med tidskorr. Men det er ikke meg, tidskorrigeringen min bruker jeg til å få ting i rett tidsfase, innebærer en del med tanke på delefilter slopes og litt småtteri... så uten tidskorr låter i hvertfall bilen min søppel... Så jeg stiller ikke i noe pure sound.. ikke at det er aktuelt heller.

                        Det jeg mener er at det må da være et stort steg ned å stille i en sånn klasse hvis man har utstyr til å stille i noe annet..

                        Gleder meg i hvertfall til både NM og EM, genialt å få NM sammen med Broom Ketil, kred til deg!!
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=Erik André;134606]

                          Det jeg mener er at det må da være et stort steg ned å stille i en sånn klasse hvis man har utstyr til å stille i noe annet..

                          QUOTE]

                          Valger er jo å ikke få blitt med nedover, og det er det jeg mente med at det er en mulighet om man ikke kvaler seg til den klassen en har ment å stille i...
                          Mvh
                          Tufte's hotline

                          Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                          Comment

                          Working...
                          X