Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppdatert terminliste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Audio-art View Post
    Jeg kan huske tilbake til 90 tallet, da jeg startet å konkurrere. Da kostet det akkurat like mye, men jeg var på ALLE konkurranser hvert år, tillogmed reiste jeg til sverige flere ganger for å få tilbakemelding på bilen. Og det er de man lærer av, tro meg
    Ikke meningen å tråkke noen på tærne her, men... på 90 tallet kostet vel en pc 25-50 tusen kroner også.. og hvor mange deltok på EMMA konkurranser? fler enn de 4 som stiller opp i dag. Etterspørsel har med pris på et produkt å gjøre uten at jeg kan alt om dette, men jeg ser jo at prisen burde vel heller gått ned enn opp. som på alt annet folk ikke kjøper lenger.

    Jeg gidder ikke ta diskusjonen her på et forum, men å legge noen fakta på bordet kan vel jeg også få gjøre.

    pris pr konk for meg er 500,-
    får å få kvalifisert meg til NM må jeg delta 2 ganger og betale et års gebyr på 500kr

    kval førstegang 500,-
    kval andregang 500,-
    årsgebyr 500,-
    finale 500,-

    GRAND TOTAL of 2000kr

    noe som er mer enn en hvilken som helst annen hobby og jeg har møtt folkene 3 ganger.. mens en annen hobby møtes man en gang i uka eller mer.

    Så hva med å betale denne summen, 2000kr som årsgebyr og få lov å delta så ofte man ønsker? Er i hvertfall med min økonomi umulig å være med på noe utover de 2000kronene så om noen på 90tallet brukte 10 000vis av kroner for å få tilbake meldinger både her og der er faktisk noe jeg bare kan drømme om
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #17
      Originally posted by Erik André View Post
      Ikke meningen å tråkke noen på tærne her, men... på 90 tallet kostet vel en pc 25-50 tusen kroner også.. og hvor mange deltok på EMMA konkurranser? fler enn de 4 som stiller opp i dag. Etterspørsel har med pris på et produkt å gjøre uten at jeg kan alt om dette, men jeg ser jo at prisen burde vel heller gått ned enn opp. som på alt annet folk ikke kjøper lenger.

      Jeg gidder ikke ta diskusjonen her på et forum, men å legge noen fakta på bordet kan vel jeg også få gjøre.

      pris pr konk for meg er 500,-
      får å få kvalifisert meg til NM må jeg delta 2 ganger og betale et års gebyr på 500kr

      kval førstegang 500,-
      kval andregang 500,-
      årsgebyr 500,-
      finale 500,-

      GRAND TOTAL of 2000kr

      noe som er mer enn en hvilken som helst annen hobby og jeg har møtt folkene 3 ganger.. mens en annen hobby møtes man en gang i uka eller mer.

      Så hva med å betale denne summen, 2000kr som årsgebyr og få lov å delta så ofte man ønsker? Er i hvertfall med min økonomi umulig å være med på noe utover de 2000kronene så om noen på 90tallet brukte 10 000vis av kroner for å få tilbake meldinger både her og der er faktisk noe jeg bare kan drømme om
      En liten ting som kanskje du som dommer burde vite er at når du dømmer, koster det deg vel fint lite å være med..
      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

      Comment


      • #18
        Det vet jeg, men sett en dommerpris da vel? halvparten mot at man dømmer minst 2 ganger. For mitt vedkommende har det vært dømming fordi jeg ikke har råd til noe annet. Kunne vært deilig å slippe å dømme hver gang.

        Og du vet jeg er ikke vond å be om du virkelig skulle trenge hjelp. Har vel stilt opp mer enn de fleste, men jeg ser jo hva folk skriver og jeg hører hva folk mener.

        Tanken her er jo å få med flere biler på hver konk, jeg vil tro du ville likt det like mye som sponsorer ville likt det. ALLE kan ikke være dommere!
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #19
          Har bare en liten kommentar til dette. Er vel ikke utenkelig at folk er med på bare de 2 konk. man må for å være med i NM p.g.a pris. Hvis det kostet f.eks halvparten kunne det være folk var med på fler konkuranser og det ble generelt høyere oppslutning. bare noe som slo meg i forbifarten her....
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #20
            Originally posted by biffen071278 View Post
            Har bare en liten kommentar til dette. Er vel ikke utenkelig at folk er med på bare de 2 konk. man må for å være med i NM p.g.a pris. Hvis det kostet f.eks halvparten kunne det være folk var med på fler konkuranser og det ble generelt høyere oppslutning. bare noe som slo meg i forbifarten her....
            Tar det dere skriver her til etterretning..
            Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
            Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
            post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

            Comment


            • #21
              Dette med kostnad er jo relativt, og for de som bor i "smørøyet" for å si det slik, som gjerne bor maks et par timers kjøretur fra de fleste konkurransene, er gjerne 500kr for deltakelse en stor del av utgiftene totalt sett, for de som faktisk må reise 50-70-90 mil hver vei og overnatte på hytte/hotell etc for å kunne delta, er 500kr kanskje en tidel av budsjettet på turen, og om det så hadde kostet bare en hundrelapp å delta, så hadde det ikke spilt noen reell rolle totalt sett. Synes ikke 500kr er noen upris i forhold til hva en sitter igjen med av tilbakemeldinger og eventuell premie om en er flink nok til å ha fortjent en i forhold til konkurrentene.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #22
                Originally posted by Haakon O View Post
                Dette med kostnad er jo relativt, og for de som bor i "smørøyet" for å si det slik, som gjerne bor maks et par timers kjøretur fra de fleste konkurransene, er gjerne 500kr for deltakelse en stor del av utgiftene totalt sett, for de som faktisk må reise 50-70-90 mil hver vei og overnatte på hytte/hotell etc for å kunne delta, er 500kr kanskje en tidel av budsjettet på turen, og om det så hadde kostet bare en hundrelapp å delta, så hadde det ikke spilt noen reell rolle totalt sett. Synes ikke 500kr er noen upris i forhold til hva en sitter igjen med av tilbakemeldinger og eventuell premie om en er flink nok til å ha fortjent en i forhold til konkurrentene.
                Helt enig. For mitt vedkommende så er det et treff som er nært der jeg bor, neste er ca 3 timers kjøretur (dersom det blir noe av). Ellers så må jeg ned til trøndelag for å delta. Er ikke noe rart at det bare er 2-3 nord for trøndelag som er aktive deltagere.

                Har vært med på NM 2 ganger og hver gang har jeg kjørt i 2 dager hver vei for å komme meg nedover. Syns det blir smålig å krangle om det koster 200 eller 500,-!
                Mvh Morten
                - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                Bad Sound Kills Good Music!

                Comment


                • #23
                  Nå er det ikke en eller to konkurranser som blir dyrt da. I 2007 (tror jeg) var jeg med på nesten alt som var og jeg kjørte herfra til Bodø i nord til Sandnes i sydvest.. og ja det kosta penger å kjøre.. men dette var ikke 2-3 konkuranser, men 12-14.. Jeg var så heldig å dømme hver eneste gang så det kostet ikke noe for meg å delta. Skulle jeg betalt ville det kostet 6-7000kr i tillegg til de kronene jeg brukte på bensin og forsikring.. kjørte vel 50 000 det året.. husker det pga regreimbytte som er hver 60 000km på bilen min

                  Hvis dette er ubetydelig for en hobby i en bil som allerede koster skjorta å kjøre med på norske veier så kan du godt dele litt av overfloden din med meg

                  Er EMMA Norge som bestemmer priser og hvordan dette gjøres, men totalt sett blir det litt sossesport i mine øyne.. noe det ikke bør være!

                  Er selv trygdet pga ben amputasjon og er igrunn drittlei å fly etter ESPL biler og dømme de for å kunne delta gratis!
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #24
                    er vel ingen som krangler men må vel være ett mål å få flere til å konkurere? Er ikke noe gøy å være på en konkuranse med 4-5 deltagere...hvorav man kanskje er 1-2 i hver klasse. Så kan man heller ha en diskusjon om hva som kan/bør gjøres for å øke antall deltagende Hva det skyldes vet ikke jeg, men er da plenty med biler i norge som kunne vært med å konkurert så da er det bare hvordan man skal få lokket dem med...
                    Last edited by biffen071278; 20-04-2010, 21:21.
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #25
                      Sporty gjort å delta på så mange konkurranser Erik Andre!

                      Håper du og flere tar turen til Bodø, hadde vært artig. Kan prøve og fikse godpris på hotellrom til de som kommer
                      Mvh Morten
                      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                      Bad Sound Kills Good Music!

                      Comment


                      • #26
                        En ting som hadde gjort ting bedre er jo å sendt ut årskontigent avgiften straks etter jul,så hadde man iallefall sluppet å betalt den sammen med start kontigenten på første konkuranse. La oss si att første konuranse til vedkommende blir på våler,500 for å komme inn på området,500 for årskontigent og 500 for startkontigent,for VELDIG mange i dett miljøet er 1500kr MYE penger å ut med på en gang + att man skal tilbringe hele helga på våler. Med kjøring,opphold og start gebyrer så er man vel snart oppe i 4000kr + tipper jeg,og det er iallefall JÆVLIG mye potetgull og brus.
                        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                        Comment


                        • #27
                          Hvis vi betaler så mye i innmelding og kontingent kan dere i EMMA prøve å fikse gratis inngang med bilene våre på Gatebil treffene...
                          SQ Saab 9-3
                          Team dynaBel

                          Comment


                          • #28
                            Nå vet jeg ikke hvordan det var ifjor men året før på rudskogen kom emma deltagere gratis inn. Men kan nok være det burde være en åpen diskusjon om hva som kan gjøres for å rekruttere flere deltagere.
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                            Comment


                            • #29
                              Er relativt ny her angående EMMA, og jeg tenker slik at det er helt greit og betale dette for om man ser på de div. arrangementene som er i regi EMMA så ser man at det er verdt pengene
                              |HonkyTonky
                              |Pioneer||Rockford-Fosgate
                              |Rockford-Wall in Progress

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by honkytonky View Post
                                Er relativt ny her angående EMMA, og jeg tenker slik at det er helt greit og betale dette for om man ser på de div. arrangementene som er i regi EMMA så ser man at det er verdt pengene
                                Jeg er enig i dette. Selve prisen for konk. er grei. Litt dyrt er det i henhold til min økonomi, men det går. Planlegger ikke og delta på mange konkurranser i år akkurat.
                                Det som er synd er alt rundt som blir dyrt, om det er litt avstand til konkurransen(e). (Drivstoff,mat + evnt. overnatting)
                                Dette kan jo såklart ikke EMMA noe for. Jeg vet ikke om EMMA har avtaler/kan få til avtaler med hoteller e.l (overnattingssteder generelt) om det blir langt for folk og reise?
                                Har vi mulighet til og få en god pris på dette ink. et måltid så kan jo prisen bli mer akseptabel for totalen.
                                VW Corrado - Prosjekt bil
                                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                                Comment

                                Working...
                                X