Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konkurransene på Gatebilmessen er avlyst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hva mener du? Inkassovarsel når man sier opp medlemskapet?
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #17
      NORSK MESTER SS 1-2 2008
      NORSK MESTER STREET MAX 2009

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
        Tidligere sesonger har dB Drag Racing og Bass Race blitt drevet av firmaer (AS'er) vi har tildels tapt masse penger år etter år (og vi er ikke den eneste bilstereoorganisasjonen i Norge som taper store penger), og blitt lovet opptil flere ganger av noen bilstereo leverandører "gull og grønne skoger", støtten har uteblitt og ingen ting har skjedd, bortsett fra unnskyldninger og forklaringer på at neste år skal alt bli bedre...
        Resten av innlegget skal få stå uten kommentarer fra meg, men fordi jeg antar at du sikter til EMMA her vil jeg gjerne presisere at vi ikke bruker penger vi ikke har - så vi taper slett ikke store penger. Ikke tjener vi store penger heller, men det er en annen sak!

        Og en ørliten kommentar til - foreninger og organisasjoner har faktisk ikke noe mer personlig ansvar enn aksjeselskaper - med mindre man bryter regler med overlegg, da er reglene omtrent de samme som i et NUF eller AS.
        Espen Skogen
        espen@emmaweb.no
        ---
        Webmaster for www.emmaweb.no.

        Comment


        • #19
          Originally posted by commen View Post
          merker de er desperate siden man får inkassovarsel, når man sagt opp medlemskapet...
          Vi er ikke "desperate", men vi har satt bort purringer og inkasso til ett eksternt firma, da dette ble for tidkrevende for oss...
          Det kan da skje feil, og det har det også gjort i noen tilfeller, men stort sett så fungerer det som det skal.
          Tor S Aamodt.

          Comment


          • #20
            Det å tape sponsorpenger er vel å tape penger imo, men om man går i minus er noe annet...
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Originally posted by espsko View Post
              Resten av innlegget skal få stå uten kommentarer fra meg, men fordi jeg antar at du sikter til EMMA her vil jeg gjerne presisere at vi ikke bruker penger vi ikke har - så vi taper slett ikke store penger. Ikke tjener vi store penger heller, men det er en annen sak!

              Og en ørliten kommentar til - foreninger og organisasjoner har faktisk ikke noe mer personlig ansvar enn aksjeselskaper - med mindre man bryter regler med overlegg, da er reglene omtrent de samme som i et NUF eller AS.
              Nå har det seg vel sånn at vi kan diskutere i timesvis om EMMA eller dB Drag Racing drives på rett vis - i etterpåklokskapens navn så har vi gjort endel "teite" ting og det samme har EMMA gjort, en ting som er sikkert er at INGEN av disse organisasjonene vil tjene massevis av penger i dagens bilstereomarked, det er realiteten...

              Du bør sjekke det en gang til ang foreninger og organisasjoner... I en forening så har "daglig leder" de samme forpliktelser/ansvar som en daglig leder i ett enkelpersonforetak... Det er noe helt annet enn i ett NUF/AS...
              Tor S Aamodt.

              Comment


              • #22
                Hadde man vært mindre flink til å sløse penger på tull og heller brukt de på nyttige ting, så hadde situasjonen vært en helt annen....
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
                  Nå har det seg vel sånn at vi kan diskutere i timesvis om EMMA eller dB Drag Racing drives på rett vis - i etterpåklokskapens navn så har vi gjort endel "teite" ting og det samme har EMMA gjort, en ting som er sikkert er at INGEN av disse organisasjonene vil tjene massevis av penger i dagens bilstereomarked, det er realiteten...

                  Du bør sjekke det en gang til ang foreninger og organisasjoner... I en forening så har "daglig leder" de samme forpliktelser/ansvar som en daglig leder i ett enkelpersonforetak... Det er noe helt annet enn i ett NUF/AS...
                  Helt enig i at både EMMA og Db Drag kunne gjort veldig mye annerledes. Vi gjør alt vi kan for å drive på best mulig måte, og det gjør sikkert dere også

                  Men, uten at jeg har lyst til å gå inn på noen videre diskusjon (fordi det er off-topic og i denne sammenhengen også egentlig uinteressant) må jeg faktisk arrestere deg litt når det gjelder ansvarsfordeling i foreninger. Jeg nøyer meg med å sitere Brønnøysundregistrene, som vi får tro vet hva de snakker om:

                  Ansvarsforhold
                  Deltakerne i en forening, innretninger og lag kalles medlemmer. Medlemmene har begrenset ansvar for selskapets forpliktelser, og ansvaret begrenser seg til medlemskontingenten som medlemmet har innbetalt.
                  Her er det selvfølgelig viktig å merke seg at en forening er selveid, slik at det kun er medlemmene som "eier" en forening, og ingen medlemmer er "mer" medlem enn andre. Det er ingen "daglig leder" i en forening, men man har et formannsverv - uten at formannen er mer medlem enn de andre ut over at han fungerer som formann for foreningen. Ergo har man heller ikke mer ansvar enn den medlemskontigent man har innbetalt, noe som selvfølgelig kan være kjekt i mange tilfeller.
                  Espen Skogen
                  espen@emmaweb.no
                  ---
                  Webmaster for www.emmaweb.no.

                  Comment

                  Working...
                  X