Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel til Db-drag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    go for a Panda
    Reinhardt

    Comment


    • #17
      Har ingen planer om å drive med db vær gang det er en konkuranse, men blir vel for morro ett par ganger, så noe topp anlegg tenger jeg ikke, vil bare at det skal spille greit



      Originally posted by Dag Johansen View Post
      Litt kaldt vann i blodet på deg: Audi A4 stv er _kanskje_ den dårligste bilen du kunne finne på å bruke i dB-Drag.
      I alle fall hvis du sikter på å gjøre det bra.
      På en annen side; 140dB er faktisk ikke spesiellt høyt, så det kan nok hende du får det til.

      Mvh
      Dag Johansen

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jolle View Post
        Har ingen planer om å drive med db vær gang det er en konkuranse, men blir vel for morro ett par ganger, så noe topp anlegg tenger jeg ikke, vil bare at det skal spille greit
        For all del, å få skikkelig trøkk og morro er lett å få til i den bilen, det er kun de høye tallene i dB-Drag som uteblir.(for det har nødvendigvis ingen sammenheng)
        Jeg har hørt biler som har vært nær ved å revne av basstrykket, men som ikke har hatt spesiellt høy dB i konk.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #19
          Jeg har en 8501, 2stk 9815 og et apollo 1750 foran... Det spiller høyt! (kjører2ohm jeg da)
          Men jeg har får litte strøm nå, hadde 2 stk apollo 1750 i bagasjen før og da hadde jeg mere nok strøm

          Så du må nok gå får 2 av dine batterier vis du skal burpe med en 8501 ,
          Men 8501 er en knall forsterker!!, tror du vil komme over 140db vis du burper i 0,5ohm
          Jørgen Dyver - 95 78 60 52

          Comment


          • #20
            Er dynabel forsterkeren stabil 0.5ohm? trudde den bare var stabil 1ohm?

            Godt å høre det kan bli litt trøkk hvertfall


            Originally posted by OpelPower View Post
            Jeg har en 8501, 2stk 9815 og et apollo 1750 foran... Det spiller høyt! (kjører2ohm jeg da)
            Men jeg har får litte strøm nå, hadde 2 stk apollo 1750 i bagasjen før og da hadde jeg mere nok strøm

            Så du må nok gå får 2 av dine batterier vis du skal burpe med en 8501 ,
            Men 8501 er en knall forsterker!!, tror du vil komme over 140db vis du burper i 0,5ohm

            Comment


            • #21
              Og en ting til...

              Den dynabelforsterkeren har ingang for 2strømkabeler, hvis jeg skal ha ett batteri bak, må jeg da ha 2 like strømkabeler fra batteriet forran som er fra batteriet bak og til forsterker?

              Det var dårlig forklart, men håper noen skjønner

              Comment


              • #22
                Trek en 50mm2 fra batteri foran til batteri bak, så trekker du 2x50mmm2 fra batteri bak til forsterkeren...

                Du må aldri finne på å spille musikk i 0,5ohm med 8501 da brenner du den, men du burper i 0,5ohm
                Du klarer deg lenge med 2ohm og 2800rms når du spiller vanelig musikk på gata, jeg har sprengt mine høytalere i 2ohm.. Så du har mer enn nok...

                Se på prosjekt-tråden min så får du kansje noen ider og løsninger..
                Jørgen Dyver - 95 78 60 52

                Comment


                • #23
                  Her var det mange morsomme svar å lese egentlig, men jeg er ikke helt sikker på om du skal satse på street B om du har lyst på bra plassering og ikke er intr. i å investere penger i anlegget ditt... Er et prosjekt her inne som stillte i street B på rudskogen å spillte over 155Db.

                  Men er jo bare å starte i ene enden... hektet blir du nok uansett :P
                  TEAM RE-LOUD
                  http://www.teamreloud.com

                  Norwegian Champion 08

                  Comment


                  • #24
                    Det meste klarer 140dB så det er jo ikke så mye å trakte etter. Spilte 142dB med 2x 12" kicker CVS. Noe billig greier i orginalkasse. Dette i en meget luftig og lite isolert stasjonsvogn.

                    Vel og merke med en overkill forsterker, men strømmen min var begrenset til et org.batteri.
                    MSN: smack_me@hotmail.com
                    IRC: #bimmers.no @ quakenet

                    Comment


                    • #25
                      Nå har jeg fått to tilbud på forsterkere, men klarer ikke helt bestemme meg..

                      Trenger hjelp

                      alt.1.JBL Power serie mono forsterker - BPx2200.1 er http://strommen-bilradio.no/product_...oducts_id=1113

                      alt.2. dynaBel BF8701 http://www.mamut.net/dynabel/subdet729.htm


                      alt.1. får jeg for 6780
                      alt.2. får jeg for 7500

                      Hvem skal jeg velge? blir til to stk Dynabel DY9812

                      Noen som har peil?

                      Comment


                      • #26
                        Tja, skal du bare rape rundt, spille slurvete og flytte masse luft ville jeg nok gått for Dynabel. Men skal du kanskje spille litt mere normalt også ville jeg kanskje valgt JBL. Dette er hva jeg syns og det virker som Dynabel sin er laget kun for ett formål.

                        Men kanskje du kan få prøvehørt dem før du velger?


                        Men vil nevne igjen, at man må straffe forsterkeren ved å burpe i 0,5 ohm for å oppnå 140dB. Da er det noe som seriøst ikke stemmer. :S Som nevnt tidligere så klarte jeg 142dB i en dårlig isolert Passat stv fra '93. Kan sikkert sammenlignes med din A4 bare din er kanskje et hakk bedre isloert
                        Dette var med kicker CVS(2ohm) som faktisk selges i bøtter og spann for under 2000,- på finn og diverse steder.
                        Last edited by wabby; 18-08-2008, 14:45.
                        MSN: smack_me@hotmail.com
                        IRC: #bimmers.no @ quakenet

                        Comment


                        • #27
                          det å spille 140 Db er ikke noe problem de som sliter med å komme på det nivået gjør noe alvorlig feil.
                          jeg spillte 140.8 med en dynabel D4501 sammen med 1 stk Spl 12"
                          så det er bare å handle så ser du, men skulle jeg valgt en av de forsterkerene der ville jeg valgt Dynabel ampen. ettersom der har du mer en nok effekt om du ønsker å bytte sub etter en stund.

                          Har du bestemt deg for hvilken sub. du skal buke enda?
                          TEAM RE-LOUD
                          http://www.teamreloud.com

                          Norwegian Champion 08

                          Comment


                          • #28
                            Om han klarer 140+ er vel sikkert, og jeg tror han kommer langt med en 8701...
                            140+ var vel bare et mål han hadde i første post....
                            Jeg har en 8501, og den synes jeg er ekstrem selv om den kjøres i 2 ohm...
                            Jørgen Dyver - 95 78 60 52

                            Comment


                            • #29
                              Regner med det blir 2stk.Dynabel 9812 jeg ender opp med. og en dynabel forsterker ser det ut som...

                              Comment


                              • #30
                                Hvorfor får du den så bilig? brukt?
                                Jørgen Dyver - 95 78 60 52

                                Comment

                                Working...
                                X