Announcement

Collapse
No announcement yet.

DB måler spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DB måler spm

    Halo, skal være med å arrangere ett lite db drag "konkuranse" i helgen for å ha det som en liten "aktivitet" samt en liten utstilling av biler for klubben vår,ikkje noe storserjøse greier, men er en som har fått lånt en DB måler, er usikker på vilken måler det er, hadde håpet at det var termlab, men om det er slik billigsak, vil det beste å få høyest db resultat via musikk for å spille høyest eller spl basstest hz lydspor? altså om en slik billig db måler funker best på høye lyse lyder? , eneste eg har fått vitet hittil var at db måleren skulle klare opp til 180db ,,så såg for meg en bra db måler men veit ikkje meir enda.. har lastet ned noen soundtrack feks fra 1hz til 130hz slik det skulle bli likt for alle type kasser med div tuning.. evt kom med tips til en bra musikklåt med bra bass som trøkker,eller trøkker bra i mellomregisteret o.l..

    kom med tips ang spm mitt gjerne...skal prøve å finne ut mer i mellomtiden vilken måler den personen har fått tak i...
    Last edited by Terranoise; 20-09-2012, 00:05.

  • #2
    En billig måler som klarer å måle db opp til 180 dB tviler jeg på at det finnes.
    Generelt sett så er det ikke så mange andre målere en Term-Lab som går opp til 180 dB (som jeg veit om), men er nok en grunn til at NASA bruker Term-Lab.

    Finn ut hvilken måler det er dere har fått tak i først og fremst.
    TEAM RE-LOUD
    http://www.teamreloud.com

    Norwegian Champion 08

    Comment


    • #3
      Ok, er veldig usikker hvor mye måleren går opp til, kan være eg hørte feil for den del. men ok,skal se om eg finner mer info før helgen.

      Comment

      Working...
      X