Announcement

Collapse
No announcement yet.

kopiere fra ipod til ipod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kopiere fra ipod til ipod

    hei, jeg har 3 forkjellige ipod, nano, classic og en til -men jeg finner ikke ut hvordan man kan kopiere mellom disse, da det hadde vært mye enklere.

    - Finnes noe program som kan mappe opp innhold fra hver/flere så man kan kopiere/flytte over?

    -hvordan lager man en backup på det man har i spilleren? da det er lettere enn å lette gjennom mappene i hardiskene.

    -En program for å mikse "on the fly" avspilling fra flere ipod?

    -program for å lage "favorit lister/lignede" enn iTunes?

    -til slutt: en av de bedre flacc eller lignende -uten å mutilere lyden self- program for å legge til ipod self
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

  • #2
    Det skal ikke gå å overføre musikk fra en ipod til en annen. Apple har ordnet et Anti-tyveri system som gjør at når du overfører musikk til en Ipod så skal den musikken kun kunne leses av den bestemte Ipoden.

    Kanskje det finnes hack programmer der ute som klarer å hacke dette slik at du får overført, men det aner jeg virkelig ikke. Bare begynne å google for å se om du finner noe ala det.

    Dette er hovedgrunnen til at jeg aldri kjøpte meg en Ipod.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      okei, da må jeg bare leite i hard disken tenkte å spare tid først og fremst men har de aller fleste i wav original

      noen andre som vet om de andre spørsmål?

      -kan man lage en sikkerhets kopi av det som er lagret?
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment


      • #4
        Kjenner ikke så veldig til programvare til Windows, men det skal finnes et pent utvalg software som plukker innhold fra ipod til maskin. Og iTunes-alternativer som lar deg synce med iPod forøvrig. Jeg bruker Senuti (OS X) for å plukke innhold fra iPod, fungerer strålende. I "verste fall" må du først overføre fra én ipod til maskin og deretter synce/overførre til den andre ipoden fra maskina.

        Det beste du kan gjøre tror jeg er å overføre alt innholdet fra alle iPodene til maskina, og bruke ett av itunes-alternativene til å distribuere på nytt derfra.
        Last edited by epifant; 29-03-2010, 22:49.

        Comment


        • #5
          http://www.redchairsoftware.com/anapod/

          Lenge siden jeg har brukt ipod, men fungerte da før ihvertfall. Mulig å finne på diverse sider det ikke er lov til å linke til på forumet her hvis du ikke er lysten på å betale for det.
          1989 Volvo 740 GL

          Comment


          • #6
            Ellers kan du prøve sharepod, funket i alle fall tidligere, men husk at du ikke skal drive og oppdatere ipoden din da.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Originally posted by B2 Audio View Post
              Ellers kan du prøve sharepod, funket i alle fall tidligere, men husk at du ikke skal drive og oppdatere ipoden din da.
              hallå

              sharepod notert men ang det du nevner om oppdatering: er det ikke lov mener du? dette er tros alt min egen musikk som jeg har i stasjonar htpc i wav format der jeg bare brukte kopier til itunes, men lagret ikke noe spille liste -derfor mer jobb å sitte og leite i 500gb. Ellers mener jeg å ha lest at itunes måtte bare finne seg at vi kunne kopiere sangene vi hadde betalt for eller eier, så itunes ikke er en propietar format lenger eller husker jeg feil?

              jeg så på det alternative epifant -kopiere til pc så overføre- men siden dt er 3 forkjellige profiler får jeg ikke tilgang til de forkjellige samtidig. Derfor regnet jeg med at måtte være en aprogram men tenkte ikke som b2audio nevner: copy rigth? kan det være det? på min egen musikk som jeg eide før det ble overført til ipod?

              Det går på windows OS her i berget epifant, selv om jeg er blitt fristed til å bruke mac til musikk server men bruker denne htpcn bare til å overføre optisk til D/A konverteren.

              men siden det er "så vanskelig" får jeg vel bare bruke litt tid og kopiere fra wav igjen selv om noen "originale" mp3 filer er fra mp3s barndom så også brukerer disse en del plass i hard disken

              noen som har prøvd å spille flac fra ipod? eller lagre uten tap? hvilken program er å anbefale isåfall?
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Om du ikke har kjøpt musikken i iTunes Music Store skal det ikke være noen form for DRM på den nei. Jeg har aldri hatt problemer med å kopiere, flytte og slette musikk jeg har rippet selv.

                Jeg bruker ikke FLAC, men AIFF til alt innholdet på Classicen min (160GB). Får plass til +/- 350 fulle album. Kan kanskje bli problematisk på mindre iPoder riktignok... Vurderte både FLAC, WAV og ALAC (Apple Lossless), men førstnevnte krever workaround, WAV støtter ikke albumbilder og tags og ALAC er litt problematisk mtp. støtte i annen programvare (selv om det riktignok kan avspilles i VLC).

                Comment


                • #9
                  Songbird kan vel strippe en ipod for musikk.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment

                  Working...
                  X