Announcement

Collapse
No announcement yet.

nvidia windows kernel mode driver 196.21 slutter og virke..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    GT220 eller hva det heller vel mot 2år, det er ikke "rimelig nytt" hardwaremessig sett, mitt 2år gamle kort driver å dør på meg nå.
    Irriterende som fuck.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      Skjermkortet ogdata er 11mnd gammel i mitt bruk. Og det har vært sånn tull med de 3-4 driver oppdateringene jeg har prøvd siden januar, eneste som funker er den eldste. Så det spørs om det blir og holde seg til den, da er jo i utgangspunktet problemet løst, men er litt irriterende uansett.. hehe

      Om jeg skal ha nytt skjermokort og noe enda litt bedre må jeg sikkert ha ny strømforsyning også, den som sitter der er på 250watt..
      Last edited by LLH; 06-11-2010, 16:27.
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #18
        Mitt 8800GTS kort funker fortsatt glimrende. (forøvrig så har et Gefore 2 titanium (elns) som er vel nærmere 10 år gammelt som fortsatt funker)

        250W

        Wow, det er lite. Faktisk så tror jeg det er grunnen til at pc'en ikke funker som den skal. Et GT 220 kort bruker jo for fanken 218W når det står på "tomgang"...

        http://www.guru3d.com/article/geforc...-review-test/3

        Prøv med en annen PSU, du trenger minst en 600W PSU.

        Bruker du denne: http://www.thermaltake.outervision.com/Power

        Jeg la inn, 2 HDD 7200rpm, 1 DVD drive, 3 80mm vifter, 1 lydkort, og at du bruker 3 ram brikker på 2gb hver, pluss den infoen i din første post så ble det 510W. 450W PSU hadde fungert, men en 250W PSU er alt for lite.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          OM det er nyere GT220(det er ikke mer enn 11måneder), så er det lagd på ny arkitektur/NM og bruker VELDIG mye mindre strøm enn rated på de eldre korta.

          Og om det er en ferdigmaskin, så er nok PSU _akkurat_ stor nok. Så 600watt er nok meget overrated.

          Men at du kunne hatt godt av en 400+ er nok ikke feil.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Testen jeg linket er fra 2009, regner med at det er det samme kortet.

            edit:

            Klarte å lese veldig feil på den testen... Idle var jo for hele systemet, ikke kortet... Kortet brukte bare 47W. Men den utregninga Fra Thermaltake stemmer fortsatt. Jeg la på litt tykt, som 2 HDD og et PCI lydkort, men utregningen viser sånn ca hva du bør ha.

            Kan hende at en ny driver gjør at kortet drar mer strøm fordi det bruker sine 3D akseleratorer annerledes og dermed så krasjer systemet fordi det får ikke nok strøm.

            PC feil som du har er som regel prøv og feil, kan hende at det er noe feil på selve PSUen som gjør at kortet ikke får nok strøm. Kan også være selve grafikk kortet. Det kan være Hovedkortet. Eller det kan være software feil.

            Jeg hadde funnet noen du kjenner som kan låne deg komponenter og så hadde jeg begynt å bytte ut diverse komponenter for å se hva som er evt feil.

            Første jeg hadde gjort er å putte grafikk kortet i en pc som funker og prøvd en av de nyeste driverne.
            Last edited by Dammed; 07-11-2010, 04:14.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Før jeg hadde dilla med sånn.

              RECOVERY.

              Det er så kjipt å bytte hardware i eninga, for å finne ut at det er en OS feil.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment

              Working...
              X