Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Panel Flex"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Panel Flex"

    har egentlig ikke tenkt på det på denne måten før men ser nå logikken i det.

    http://www.youtube.com/watch?v=Mt65xM4apFQ

    hva synes dere om temaet han tar opp?
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

  • #2
    Han har ett jævlig godt poeng da.. Det er jo ikke uten grunn at SPL gutta gjerne sveiser ekstra rammeverk rundt vinduer, dører, tak etc.. Det er rett og slett ett tap av db hvis bilen flekser. DOG, når det er sagt, så er det veldig show å filme flex som ett "bevis" på at anlegget ditt spiller bra.. Selv synes jeg ikke det er så tøft med masse flex i bilen...

    Siste kommentaren han kom med; Remember that next time you are filming flex in your car, remember that you are filming a problem.

    Den synes jeg faktisk var jævlig bra.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Pete er jo som en liten verson av Einstein i bilstereoverden, han har peiling på det meste! Det er vel ikke noe nytt at man taper dB når panelene flekser, er jo derfor mesteparten demper bilene eller forsterker med stål i ekstreme tilfeller.

      Men jeg synes det er moro med litt flexing uansett, men ikke når man skal gjøre TL målinger
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        virker som om han har peiling på det han driver med.
        liker spessielt de videoen hans der folk får gjette hva han har i bagasjerommet.

        meeen tilbake ON topic:
        de fleste om ikke alle nybegynnere tar flexing som en pekepinn på hvor kraftig systemet i bilen er.
        og jeg skal innrømme at jeg også var en av dem.
        synes selv det er artig å se hvor mye flex man får til på biler med gode systemer.
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment

        Working...
        X