Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor høyt spiller din hjemmekino?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor høyt spiller din hjemmekino?

    Hvor høyt spiller din hjemmekino?

    Verktøy for simulering: http://myhometheater.homestead.com/splcalculator.html
    (Kilde: Minibooms nye bilstereoblogg)


    Jeg fikk dette resultatet med mine 4stk 21"-ere



    For moroskyld så sjekket jeg hvor mange watt jeg trenger for å spille like høyt som Alan Dante og jeg trenger visst 35 000 000 Watt. Tror mine høyttalere har røket før det, men er ikke sikker gitt
    Last edited by DD-Henrik; 25-02-2010, 15:14.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Hadde jeg brukt de to ampene som står i gangen så hadde det blitt 151,7dB men det er ca like sannsynlig som at jeg ikke kommer hjem i kveld...

    Comment


    • #3
      Interessant teori, men det forutsetter vel at man taster inn målt følsomhet v/ f.eks. 40hz, for at sammenlikningsgrunnlaget skal være gyldig fra system til system.

      Jeg fikk 109dB med min 15" og 150 watt, 3 meter unna. Frekvens uvisst.

      Comment


      • #4
        Ved 40Hz får jeg 104.6dB med 2x15", 3m og 30W.

        Frode

        Comment


        • #5
          hadde jeg visst følsomheten på elementene hadde jeg funnet ut nøyaktig, men ca. 120dB.
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio
          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

          Comment


          • #6
            Kom på 112,8 db med Dali concept 10 og Nad 372/Nad 272 brokoblet.Ca 350 watt rms pr høytaler.

            Comment


            • #7
              Originally posted by dBcompaniet View Post
              Hadde jeg brukt de to ampene som står i gangen så hadde det blitt 151,7dB men det er ca like sannsynlig som at jeg ikke kommer hjem i kveld...
              What? Og hvilke amp-er er dette og hva har du av elementer? Siden du klarte å få 151.7 ut av den kalkulatoren.
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                Jeg vil gjerne se på kino hos deg, Henrik!
                Det ser fryktlig morro ut med de tallene der
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                Comment


                • #9
                  Hehe, jeg kan gå god for ekstrem morro faktor 100" lerret med HD projektor og luftflytting på høyt plan er å foretrekke for min del. Dem spiller helt ned i 18hz og er tunet til 21.5hz

                  Bare så synd at det er vanskelig å fange opp med kamera, da veggene naturligvis ikke flexer 2cm lissom. Men etter en aldri så liten fest er det sjelden bilder igjen på veggene

                  SQ er jo en annen sak da. Låter tålig fint når jeg har tunet mine 31 bånd på EQ-en men noe operalytting egner det seg ikke til. Men kommer nå heller aldri til å lytte til opera. Å flytte luft er min sak, uten at det må forveksles med bare bass og ingen lyd i de øvre frekvenser
                  Last edited by DD-Henrik; 26-02-2010, 18:48.
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment

                  Working...
                  X