Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal ha ny firmabil, noen tips utover dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Finnes ikke noe bedre enn nye transportern med 4motion nei..
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #17
      Var i dag ute å testa Transporteren igjen, hadde den i ca 2-3 timer og kjørte litt rundt i det snøherja Aust Agder, var ikke noe problem å komme seg verken fremover eller oppover, god å kjøre, stille osv

      Comment


      • #18
        Gå for Transporteren ja. Hiacen har jo skuddsikker kvalitet når det gjelder pålitelighet og driftsikkerhet. Når det gjelder handling har de en smidighet på linje med et australsk roadtrain. Et annet minus med Toyotaen, er at du omentrent må være bestekompis med Kjell inge Røkke for å klare drivstoff utgiftene.
        Raymond Pedersen

        Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

        Comment


        • #19
          Jeg har selv en 2007 vivaro, og jeg anbefaler virkelig ingen å kjøre opel varebil. SATAN så det bråker..Hiace er værre, for all del, men damn!..... av disse, ville jeg garantert valgt transporteren. Den har en veldig bra statistikk med tanke på garantisaker ettersom jeg fikk med meg i ett eller annet magasin her for noen mnd tilbake.

          OG, støydemper du denne litt, og eventuelt får tak i deg en comfort wall til den (hvis det finnes), så er veldig mye gjort.
          Sture Vedal

          Comment


          • #20
            har selv en transporter T5 2007mod som firmabil, og er generelt den beste varebilen jeg har vært borti.
            når man skal velge en bil som kommer til å bli brukt mye, er det helhets inntrykket som gjelder, serviceavtaler, reparasjonskostnader, dieselutgifter, og ikke minst om sjåføren trives med bilen.
            (+at transportern trekker mer damer enn hiace)

            utenom det at vi sliter ut 3-4 sett med dekk i året på den bilen, så har ikke vi byttet så mye på den, den passerte i helga 150 000km, og nå må vi bytte stabstag forran.
            å starte den bilen i -30grader uten motorvarmer, er ikke å anbefale siden den ikke klarer å gå på tomgang
            de første 5min
            men ellers en flott bil
            Attached Files
            Ørjan Nicolaisen
            Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

            Comment


            • #21
              Har '07/'08 Transporter som firmabil jeg og... Gått 55.000 km. Ikke så utrolig flott bil, spør du meg, i såfall håper jeg det har skjedd noen forandringer til 2010, om det skal være tilfellet i dag.

              ESP/ABS har nettopp sluttet å fungere (igjen), den DRIKKER motorolje, vindusspylerne er en vits, den SPISER lyspærer. Min bil (varebil) bråker noe inni helvete både på vinter- og sommerdekk. De originale høyttalerne er en skrekkhistorie uten sidestykke, var langt bedre i PT Cruiser'n min, og den er fra 2001. Dog er vel ikke det et problem for deg. :P

              EDIT: Glemte å nevne det han over også nevner... elendig å starte i kulda! Blir det under -15 grader, så er den helt håpløs. Har måttet bruke startkabler fra privatbilen ved et par anledninger...

              Et annet irritasjonsmoment, er at dørhåndtakene er laget slik at den bevegelige plast-delen (selve håndtaket) kan gni borti lakken når man opererer håndtaket. M.a.o.: Tre av dørene mine mangler lakk rundt dørhåndtakene, flere av kollegene mine har samme problem... Burde vært et avstandsstykke/shims e.l., så det ikke kunne bli direkte kontakt mellom håndtak og dørside, men det dreit VW i. :P

              Skal faktisk til Møller sitt bilskadesenter i morgen for reklamasjon pga lakken som mangler.

              Plusspoeng for utseende og komfort, though. Sett bort ifra støynivået, så klart...

              Om du skal stå økonomisk ansvarlig for denne bilen selv, gå for Toyota. Om du vil ha komfort og driter i kostnadene, er Transporter et OK valg.

              OT: Du bytter firma ifm endringene i Telenoravtalen?

              Comment


              • #22
                @Mininoob:
                Om du skal ha den til Møller bilskade i Tønsberg, så pass på at de gjør skikkelig jobb!! De ødela min med å "reparere" lakkskader! Den ble lakkert fra vinduene og ned pga "blærer" i lakken (på garanti) og etter ett halvt år så rusta den som F!! Den var faktisk bedre FØR de gjorde noe.. De somla bort dørstoppere og det var masse småting som ikke var som det skulle. Er ett skikkelig drittverksted! Useriøs behandling etterpå, da det ble klaget på jobben og generelt lite proff oppførsel.

                Just my 2 cents..
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #23
                  Hørtes ut som et helt typisk karosseri/lakkverksted

                  Siden du på død og liv ikke skal ha Peugeot (Beste varebilene ever) så hadde jeg valgt Citroen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Stianuno View Post
                    Hørtes ut som et helt typisk karosseri/lakkverksted

                    Siden du på død og liv ikke skal ha Peugeot (Beste varebilene ever) så hadde jeg valgt Citroen
                    Desverre så er det nesten regelen og ikke unntaket!
                    At det er så lite yrkesstolthelt ute og går gjør meg nesten mere trist enn forbanna...
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Miniboom View Post
                      Har '07/'08 Transporter som firmabil jeg og... Gått 55.000 km. Ikke så utrolig flott bil, spør du meg, i såfall håper jeg det har skjedd noen forandringer til 2010, om det skal være tilfellet i dag.

                      ESP/ABS har nettopp sluttet å fungere (igjen), den DRIKKER motorolje, vindusspylerne er en vits, den SPISER lyspærer. Min bil (varebil) bråker noe inni helvete både på vinter- og sommerdekk. De originale høyttalerne er en skrekkhistorie uten sidestykke, var langt bedre i PT Cruiser'n min, og den er fra 2001. Dog er vel ikke det et problem for deg. :P

                      EDIT: Glemte å nevne det han over også nevner... elendig å starte i kulda! Blir det under -15 grader, så er den helt håpløs. Har måttet bruke startkabler fra privatbilen ved et par anledninger...

                      Et annet irritasjonsmoment, er at dørhåndtakene er laget slik at den bevegelige plast-delen (selve håndtaket) kan gni borti lakken når man opererer håndtaket. M.a.o.: Tre av dørene mine mangler lakk rundt dørhåndtakene, flere av kollegene mine har samme problem... Burde vært et avstandsstykke/shims e.l., så det ikke kunne bli direkte kontakt mellom håndtak og dørside, men det dreit VW i. :P

                      Skal faktisk til Møller sitt bilskadesenter i morgen for reklamasjon pga lakken som mangler.

                      Plusspoeng for utseende og komfort, though. Sett bort ifra støynivået, så klart...

                      Om du skal stå økonomisk ansvarlig for denne bilen selv, gå for Toyota. Om du vil ha komfort og driter i kostnadene, er Transporter et OK valg.

                      OT: Du bytter firma ifm endringene i Telenoravtalen?
                      Det er en av grunnen til at jeg bytter jobb ja.

                      Ford Transit er også med i vurderingen enda da jeg fant ut at de faktisk leverer 4wd så skal teste en slik i morra håper jeg..

                      Men de transporterene jeg har testa (2 stk) har vært mye stillere enn alle de andre jeg har testa, inkl Hiace, sitteposisjonen i Hiace med orginalsete er heller ikke helt bra, mens den var helt konge i transporter.
                      Er nok også gjort noe med den nye vil jeg tro.

                      Comment

                      Working...
                      X