Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forebygging av kriminalitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forebygging av kriminalitet

    Vet liksom ikke om jeg skal le eller grine jeg.
    På vei til jobb i dag hørte jeg på radioen at politiet nå skulle få ned antall fyllekjørere.
    Rett og slett ved å frata lappen fra de som ofte er ute på byen. Smart tenkt.


    Er vel ikke lenge før de kommer på utestedene og begynner innsamling av førerkort.
    Last edited by Legatia; 20-01-2010, 16:15.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    Dette har vel tred i kraft enkelte plasser. I Rogaland har 15 personer mistet lappen pga. alkohol-og rusforbruk uten at de er tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand.

    Comment


    • #3
      Dette er gammelt nytt, var vel artikkel nr 3, jeg har lest i media i dag:
      http://www.dagbladet.no/2010/01/20/n...rhet/10015220/

      Ser ikke ut som de har befolkningen med seg akkurat, når man leser kommentarene.

      Comment


      • #4
        Det blir for dumt, rett og slett.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Har de rett til og gjøre dette da?
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

          Comment


          • #6
            tragiske greier, rett og slett helt patetisk politi/politikk...
            Mvh Werner Harstad

            Comment


            • #7
              Og jeg som trodde man var uskyldig til det motsatte er bevist og ikke motsatt.
              sigpic
              /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

              Kna Bodø Gatebil

              Comment


              • #8
                Dette er noe av det dummeste jeg noen gang har sett!

                Vel, om staten skal begynne med denne typen forebyggende tiltakt, må jeg bures inne for voldtekt.. - Jeg har jo penis, og jeg liker å bruke den.. Det vil jo si at jeg også kommer til å voldta en stakkar jente, selvsagt!
                Mvh.
                Roy
                Mob: 40 30 99 06

                Comment


                • #9
                  Sola skinner for de med mye makt som kan gjøre hva de tilsynelatende vil

                  Dette er jo helt absurd! At politiet i det hele tatt klarer å sprenge sine egne grenser ved å gjøre noe så umoralsk og "diktatorisk" gjør meg nesten flau over å være nordmann

                  Det er dette vi absolutt bør bruke penger på... - På å ta fra førerkortet til unge mennesker som fester mye. Dette vil selvsagt føre til flere rettsaker, og stort pengeforbruk.

                  Men å bruke penger på kampanjer mot fyllekjøring som er mye mer forebyggende, nei det skal vi ikke

                  Hva skjer med festeglade mennesker som mister lappen? - Jo dem kommer hvertfall ikke til å drikke mindre, og lage mindre bråk på byen. Og da virker saken med sin hensikt, men utløser verre situasjoner!
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    de kommer å tar lappen din snart henrik....
                    naboene har klagd på høy musikk!
                    mvh Sindre Carlsen

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, mitt sertifikat skal dem ikke ta. Det er nå helt sikkert
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        altså den "nye trenden" er at vi er potensiele forbrytere -uansett bakgrunn eller holdning- dette er enda en overtramp overfor menigmannen. Husk at det skal vedtas å lagre all trafikk komunikasjons som vi foretar oss -i tilfelle vi skulle finne på noe galt... så "vi er skyldig og mistenkt inntil det motsatte er bevist"...

                        Dette med å ta lappen på grunn av mistanke er vel en gamel lov som ikke ble tålket på denne måtten men en viss nisse i politi etaten fant ut at dette kunne brukes som forebyggende tiltak og tok dette i bruk -uten rettslig ulemper så langt. Men da blir vel også eldre som kommer til å miste lappen for å kunne finne på å kjøre feil i rund kjøringer, mot kjøreretning i motorveier og å kjøre for sakte -før eller imorgen... hva skal vi si om jenter bak rattet? blondiner?
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          Dette her er maktmissbruk i mine øyne.
                          Man har jo rett til og ha førerkort sålenge man oppfører seg i trafikken, selvom man er et rashøl ellers..
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

                          Comment

                          Working...
                          X