Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miste lappen? :S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miste lappen? :S

    Fikk akkurat tlf fra en bassgal kompis. Han hadde vært ute å kjørt , så skulle han innom en butikk.

    I det han går ut av bilen å mot butikken ringer mobilen , å anropet kommer i fra lensmannen...

    Han kjefter og forteller at hvis han spiller så høy musikk en gang til , så kommer han til å miste lappen!!

    Noen her som har peiling på regler? Ser ikke for meg at de har lov å ta fra noen lappen for å spille usaklig høy musikk. I verste fall kunne jeg sett for meg at de hadde delt ut bot for ordensforstyrrelse eller hva det på fint heter.

    Noen som vet noe om dette?

  • #2
    Han er jo ikke skyldig i uvettig kjøring men heller ordensforstyrrelser, så jeg tipper en bot er det lengste lensmannen kan gå. Men nå er ikke jeg advokat heller

    Kan bare ikke se for meg at lovverket i Norge er så dumt at man ikke kan spille musikk i bilen sin. Det er også opptil hver enkelt hvor høyt man kan spille før man blir ukonsentrert, og hvem skal lissom bedømme dette mot hans eget ord?
    Last edited by DD-Henrik; 14-01-2010, 16:16.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      klippet rett fra lovdata.

      § 181. Ordensforstyrrelse

      Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som ved slagsmål, støy eller annen utilbørlig atferd forstyrrer
      a) den alminnelige fred og orden,
      b) lovlig ferdsel,
      c) omgivelsenes nattero, eller
      d) omgivelsene på et sted hvor han uberettiget forblir tross pålegg om å fjerne seg.

      Tror nok kompisen din er trygg med tanke på lappen, ja.
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        Originally posted by DDaudio.no View Post
        Han er jo ikke skyldig i uvettig kjøring men heller ordensforstyrrelser, så jeg tipper en bot er det lengste lensmannen kan gå. Men nå er ikke jeg advokat heller

        Kan bare ikke se for meg at lovverket i Norge er så dumt at man ikke kan spille musikk i bilen sin. Det er også opptil hver enkelt hvor høyt man kan spille før man blir ukonsentrert, og hvem skal lissom bedømme dette mot hans eget ord?
        Helt enig! men er greit å vite dette 100% tror jeg :P kjedli å risikere lappen for å spille musikk , heheh

        Comment


        • #5
          nåja, virker som snutkuken gjør som dem vil her i landet uansett. tenker litt på han fyren i egersund (?) som mistet lappen i 2 år pga han var ute å festet hver helg. ikke lagde han støy, sloss, kjørte i fylla eller brøt noen lov som hadde med førerkortet å gjøre i det hele tatt. bare ett lite eksempel.

          Comment


          • #6
            Har hørt om en som mistet lappen til bil av og spille høy musikk på fest. Han hadde fått 3 klager, og anlegget blitt inndratt 2 ganger. Så siste gang tok de lappen hannes slik at han lærte.

            Om det er sant eller ikke skal jeg ikke si. Var noe jeg hørte hos naboen, og han sa at han så det på nyhetene.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Fant noe om det på nett: http://www.nettavisen.no/motor/article2766048.ece
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Ikke glem at paragrafer er til for å tolkes. Det er det vi har advokater til

                Den saken med han som mistet lappen uten å kjørt i påvirket tilstand er helt syk. Men sånn kan de dessverre gjøre. Se på Birgitte Tengs saken. Der fetteren ble frikjent for drapet, men ble dømt til å betale oppreisning. Man kan spørre seg, hvorfor måtte betale oppreisning for noen man i retten er blitt frikjent for. Absurd....


                Life goes on
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Hmm. Jaja , er vel egentli bare å spille vil jeg tro ;P

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jobbe88 View Post
                    Hmm. Jaja , er vel egentli bare å spille vil jeg tro ;P
                    Vel.

                    Hvis vi nå tenker oss om to sekunder, hvorfor ringte den mannen i andre enden og var potte sur?
                    Kaaan det tenkes at mr.bilstereokompis har spilt litt vel høyt et sted han ikke burde?

                    "jammen det står jo ikke noe i loven om at det ikke er lov?!?!?!"

                    Er lov å bruke litt sunn fornuft

                    PS: Kjører han volvo eller ford? :P
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment

                    Working...
                    X