Announcement

Collapse
No announcement yet.

Internett oppgradering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Internett oppgradering?

    Hei jeg trenger hjelp fra noen som kan internett litt mer enn meg.






    Har en router på topp og modem nederst.
    trenger en oppdate av disse boksene og lurer på hva jeg kan kjøpe. tror linja mi er på 3 mb

    disse boksene har jeg vell hatt snart i 6 år. og tror det er på tide å oppdatere routern og modemet.

    Routern heter så mye som
    SMC networks (Baricade 108Mps wireles broadband router) smcwbr14T-G

    Modemet heter
    Zyxel Prestige 600Series


    Hvis det er noen som kan komme med tips og råd er jeg hjertelig takknemelig.
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Modem får du enklest ved å melde fra til din internettleverandør om at ditt er ødelagt eller gammelt.
    (Bare å klage på masse ustabilitet, evt. nappe det ut og si at linja er død, modemet er dødt eller noe.)

    Når det gjelder router så er det jo mange som bruker D-Link eller Linksys pr. i dag, og fra D-Link så vet jeg at denne er populær.
    Fra Linksys så er det vel denne populær, mens denne er langt mer fremtidsrettet

    Jeg har aldri konfigurert noen av disse, men jeg vet at det finnes mange andre dyktige folk som har vært borti de
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      Ut i fra det jeg leser så vil du ha raskere nettlinje? Eller? Og hvorfor skal du oppgradere om dette fungerer fint? (Du nevner ikke at det er noe feil noe sted, så bare antar her)
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Jeg bruker selv D-Link DIR-655. Den råeste routeren jeg har vært borti med tanke på pris. 300mbps trådløst, og gigabit på alle portene inkludert WAN. Wan pleier å være på maks 100mbps, og du trenger jo absolutt ikke behov for mer, men funksjonen er der alikevel. En knallrouter med lang rekkevidde og siste teknologi innen trådløst (801.11n. Dog bare draft inntil videre. Derav hastigheten på 300mbps som er det raskeste nå til dags).

        Enkel å sette opp og med et hav av muligheter. Port forwarding er også veldig enkelt å gjøre.

        Det følger også med cd for instillinger i te-skje modus
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          For trådløst nettverk med hastighet anbefales forslaget over.
          Mitt forslag er å oppgradere til ADSL2. Skal være trådløst nettverk og 4 porter til nettverk på dette modemet/ruteren.
          Er vertfall det på min og hastigheten er nokså brukbar
          | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

          Comment


          • #6
            zyxel prestige 660hwt (alt i ett fra telenor) med 10mbit/700mbit linje fra telenor her, såkalt turbo uten kundeservice. Funker fett, tørr jaggu påstå at det ikke har vært noe som helst krøll med modem/router siden jeg fikk det. i motsetning til den løsningen jeg hadde før med modem, + router+motager på dataen.. ble masse bokser over alt og en kabel salat du ikke vil se
            sound.vision.soul

            Type R

            Comment


            • #7
              Den SMC router'n du har er ganske bra den, sålenge den funker som den skal da.
              Bruker selv akkurat samme selv jeg, å har ingenting i klage på i farten.
              1989 Volvo 740 GL

              Comment


              • #8
                Du trenger da ikke byttet noen av boksene for kraftigere internett.

                og den trådløse boksen din gjør jobben raskt nok med sine 108 mbit.


                ring internett leverandøren din, be om oppgradere linjen din. du kan nok oppgradere til 8 mbit uten å bytte ruter (zyxel )

                om du skal videre i hastighet så får du nok en ny ruterboks fra din isp din som støtter større hastighet. --- > over 8 mbit.


                hva internett lev har du ?


                mvh
                Last edited by macgyver; 11-01-2010, 12:24.

                Comment


                • #9
                  Lurer egentlig på bare en ting jeg da, hva er ønsket med oppgraderingen?
                  Er det noen problemer i dag?

                  Tja, de boksene har sikkert sett siden bedre dager de, men de lyser da fortsatt
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Må henge meg på med flere her...

                    Funker det, så er det greit, la det stå
                    Du kan risikere mer feil ved å bytte til nytt enn hva du har med det gamle, så lenge det gamle funker som det skal

                    Ergo: skal du oppgradere linja di så fikser din ISP(internettleverandør) nytt modem til deg om det du har nå er for gammelt.
                    La resten stå.
                    Skal du ikke oppgradere linja, la ting være som de er, disse boksene leverer det de skal inntil det skjer noe med de, og det merker du
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment

                    Working...
                    X