Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgiftsfri diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avgiftsfri diesel

    Er det noen som kjenner folk som har blitt stoppet med avgiftsfri diesel på tanken?
    Hvis ja, hvor stor var boten?

    Leste om en som ble stoppa i østerdalen eller noe? han fikk 43500kr i mult

  • #2
    Originally posted by Stianuno View Post
    Er det noen som kjenner folk som har blitt stoppet med avgiftsfri diesel på tanken?
    Hvis ja, hvor stor var boten?

    Leste om en som ble stoppa i østerdalen eller noe? han fikk 43500kr i mult
    Vi kan jo teste. Jeg fyller,og du kjører
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #3
      hehe
      Jeg har testa en del, men fant ut at gevinsten er for liten i forhold til risikoen:P

      Comment


      • #4
        Husk å skift dieselfilter etter testinga da

        Comment


        • #5
          Ja

          .

          Comment


          • #6
            Jeg har også hørt at det er i 50.000-kroners-klassen, ja!

            Avgifts-Norge på sitt beste.

            "Hva - har du spart 5.000,- i avgifter de siste ti årene, sier du? Da må du betale ti ganger det beløpet som straff!".

            Comment


            • #7
              Sikkert ett teit spørsmål, men hvordan finner dem ut at man kjører med avgiftsfri Diesel?
              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

              Comment


              • #8
                Stikkprøve fra drivstofftanken. Avgiftsfri diesel er tilsatt farge for å skille den fra avgiftsbelagt.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Haakon O View Post
                  Stikkprøve fra drivstofftanken. Avgiftsfri diesel er tilsatt farge for å skille den fra avgiftsbelagt.
                  Takk for svar
                  Men er det vanlig at de tar slke tester da? har blitt stopet maaange ganger med min Dieselbil uten at det har vært aktuelt med en slik test.
                  Ikke at jeg bruker det, men ble litt nysgjerrig
                  Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                  Comment


                  • #10
                    Det var vel en gang i handelen et stoff som skulle "fjerne" fargen på avgiftsfri diesel? Jeg har hørt at som privat får du rundt 5000 i bot. Men som næringsdrivende får du, som dere reffererer til, bot i 50'-klassen. Men det er bare noe jeg har hørt. Har aldri testet selv.

                    En bekjent av meg ble sjekket på E18 gjennom Grenland for mange år siden. Han er den enste jeg har hørt om.

                    Vil dere snakke om hårreisende avgifter, så ta for dere straffe-tollingen man må gjøre om man flytter skilleveggen i f.eks Touran noen cm og blir stoppet av tollvesenet. Hadde det vært tilfelle for min bil så hadde regninga kommet på noe sånt som 250.000 i avgift + ca 50.000 i bot
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Haakon O View Post
                      Stikkprøve fra drivstofftanken. Avgiftsfri diesel er tilsatt farge for å skille den fra avgiftsbelagt.

                      I dagens diesel er det og tilsatt et sporstoff som ligger i systemet lenge, fordel og skifte filter.

                      Comment


                      • #12
                        Har også lurt på når og hvor de kontrollerer dette med avgiftsfri diesel, har jo aldri sett noen, det var vel og merke frem til de hadde kontroll langs e18 for 1 mnd siden eller no..
                        Der stod tollvesenet og hanka inn maaaaaaange biler og lastebiler.
                        Fant ikke artikkelen om det, men tror ikke det var så mange som ble tatt med feil diesel på tanken.

                        Men tror de er blitt mer oppmerksomme på både diesel og varebilvegger i det siste.

                        Varebilkontroller
                        http://www.agderposten.no/article/20...KAL8/290859781

                        Comment


                        • #13
                          http://www.bilforumet.no/annet-bilre...dieselbil.html
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            ikke værre nei. De må jo få inn penger på et aller annet vis
                            SQ Saab 9-3
                            Team dynaBel

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Runek View Post
                              ikke værre nei. De må jo få inn penger på et aller annet vis
                              Hallo, det er jo snart julebord for de også.. må jo samle opp litt nå da
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                              Comment

                              Working...
                              X