Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svine influensen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svine influensen!

    Dette har rast over media en hel stund, hva er deres tanker om dette? Hva syns dere om vaksinen? har du hatt det?

    Personlig synes jeg dette er helt på trynet, en vaksine laget i hui og hast for å forhindre at vi blir "syke" uten å ha kartlagt alle bivirkninger og produsenten har fratatt seg alt ansvar fra uheldige omstendigheter.
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    er enig med deg der jeg personlig kommer nok aldri til å ta vaksinen, grunnet som du sier mangel på dokumentasjon av bivirkningene og det faktum at svineinfluensan i de fleste tilfeller er mildere en vanlig influensa.
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

    Comment


    • #3
      Akkurat! Hva skjer med de gravide når de tar vaksinen og fosteret? Har hørt en del historier om gravide som har tatt vaksinen og spontanabortert rett etter, I noen land gir de ikke vaksinen til gravide en gang! Jeg skal ikke ta vaksinen, delvis pga at jeg er ganske sikker på at jeg har hatt den og at hvis du tar den, varer ikke beskyttelsen mer enn 6-9 måneder.

      Okey, risiko gruppene går først i køen i vaksinen, men det er jo det som har dødd av selve vaksinen, hvor ligger logikken? man kan begynne å lure på om vaksinen er farligere enn selve sykdommen?
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        det jeg synes er merkelig er jo at vaksinen allerede var laget FØR den såkalte svineinfluensaen brøt ut og media skapte hysteri. tror hele greia bare er bullshit! var vel noen for noen år siden det var fugleinfluensa. lurer på hva det neste blir.............

        Comment


        • #5
          Neste år kommer Elg influensaen :P

          Jeg tror det bare er media oppblåst dette. Og den vaksinen har ødlagt mange liv allerede. Jeg ska IKKE ta vaksinen. Da dør jeg heller av den såkalte svineinfluensaen....

          Her er det to familier som mistet barnet sitt pga svineinfluensa vaksinen: http://www.nordlys.no/nyheter/article4713110.ece
          Og her ei som mista noe jeg ikke tror noen vil miste: http://pub.tv2.no/nettavisen/nyheter/article2764092.ece
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            HVERT eneste år er det en ny influensa, HVERT eneste år kommer det en ny vaksine, men det er bare denne vaksinen folk har reagert sånn over?

            Hva kan det ha seg, noen som kan svare fornuftig på det?

            Edit:
            Jeg har forøvrig hatt svineinfluensaen med påfølgende lungebetennelse, hadde på det meste nesten 42 i feber..
            Både fruen og jentungen hadde forøvrig tatt vaksinen og har ikke blitt syke
            Last edited by dBcompaniet; 01-12-2009, 08:47.

            Comment


            • #7
              Ironisk nok, så er dette det første året jeg IKKE har blitt syk denne høsten Still going strong! Kan hende det er fordi jeg er en gris da
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Fugleinfluensaen finnes fortsatt, men den smitter ikke så lett som man fryktet først. Og fugleinfluensaen er MYE farligere enn svineinfluensaen.

                Har hørt mye stygge historier om vaksinen, men tror ikke på alle konspirasjonsteoriene noen folk kommer med

                I går satt jeg på den finske irc kanalen for maxboom og der måtte sjefen til en de på kanalen dra til legen i full fart da datteren var blitt vaksinert på skolen. Hun hadde svimt av etter noen minutter og etterhvert sluttet og puste normalt. Ikke hørt mer om åssen det gikk..

                Så er vel med vaksinen som det er med influensaen; de fleste merker den såvidt, mens for andre kan det være katastrofalt. Ingen vaksine på meg heller gitt

                Vi grisene tåler da en liten influensa nøffnøff
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Da jeg hadde svineinfluensa var jeg innom legen for å få sykmelding jeg kunne levere på jobben, og da spurte jeg litt om denne vaksinen, for jeg syntes det var meget rart at før folk ble oppmerksomme på vaksinen var det ingen som tenkte noe særlig over det. Men med en eneste gang vaksinen kom ut i media o.l. ble folk hysteriske og tok helt av for å få denne vaksinen.

                  Legen fortalte at 9 av 10 telefonsamtaler dem fikk på legekontoret var om selve vaksinen. Og hver eneste samtale begynner med en automatisk telefonsvarer som forklarer hvem som kan ta den og om dem er tomme for vaksinen eller ikke. Til tross for dette ventet folk for å komme igjennom bare for å få bekfreftet dette av resepsjonen.

                  Jeg hadde influensaen som sagt, og det var jo ille med alt oppkastet og slikt, men klarte meg da helt fint med den.

                  Føler det er noe merkelig med hele opplegget jeg. Og produsentene hyler vel av glede siden dem selger så ekstremt mye av vaksinen. De har jo flere millioner "doser" i bestillingskø, og jeg tror kanskje det kan ha noe med dette å gjøre, at det dekkes så godt over dem som har fått alvorlige konsekvenser av vaksinen.
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Typhon View Post
                    Ironisk nok, så er dette det første året jeg IKKE har blitt syk denne høsten Still going strong! Kan hende det er fordi jeg er en gris da
                    Haha, samma her standarden min er å ligge syk minst ei uke i løpet av Oktober/November men har merkelig nok vert oppegående hele denne tida! kanskje Svineinfluensaen har gjort meg immun?!
                    Mvh
                    Asbjørn Aarø
                    2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

                    Comment


                    • #11
                      Jeg tror jeg har hatt svineinfluensaen, på sensommeren var jeg jævli syk med feber og fikk bronkitt, tok over en måned å bli helt frisk. uansett om jeg hadde influensan eller ikke, så skal jeg ikke ta vaksinen.

                      Og som Nils sier, hvert år er det en ny influensa, ny vaksine. Virker som det har blitt en moteting fra legemiddelindustrien å komme med en ny vaksine til forskjellige sykdommer, hvem er det egentlig som gjør en profitt av dette tro? Millioner av doser og nye medisiner til sykdommen=$$$$ til produsenten.

                      Kimmen, det finnes vaksiner for alle mulige sykdommer omtrent. Sykdommer som enda ikke finnes, er det laget vaksiner for som skal brukes i tilfelle det oppstår en epedemi. Tror det var ett forsknigssted i Frankrike langt under jorda der man lager vaksinener for eksisterende sykdommer og for potensielle sykdommer som kan dukke opp i fremtiden.

                      Hva blir det neste år mon tro? museinfluensa, grevlinginfluensa? skråningsulvinfluensa? Kommer iallefall ikke å ta den vaksina heller
                      Mvh Werner Harstad

                      Comment


                      • #12
                        Profitt er nødvendig overalt, ikke bare legemiddelindustrien. Men jeg er alldeles ikke skeptisk til at han som fikser tennene mine eller hun som bipper dagligvarene jeg kjøper må ha lønn for å leve.

                        Vaksiner har vært brukt siden før 1800-tallet, så det er slett ikke noe nytt. Og at det utvikles nye vaksiner hele tia synes jeg virker like naturlig som at det utvikles nye datakomponenter eller nye bilmodeller. Verden går fremover, og alle skal tjene penger. Ingen grunn til å bli mistenksom av det

                        Comment


                        • #13
                          Helt enig! Men, den skremselspropagandaen med svineinfluensaen de har drevet med kunne de spart seg for.
                          Mvh Werner Harstad

                          Comment

                          Working...
                          X