Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pc problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pc problemer

    Har en følelse av at det er en del dataeksperter på dette forumet så jeg prøver her.
    Kjøpte meg ny bærbar pc nettopp, men tydligvis ikke i grevens tid.
    Gamle-pc'n greide å knele før jeg fikk flyttet over viktige programmer og filer.

    Gamle pc'n: HP pavillion av ett eller annet slag.
    Når jeg slår på pc'n starter vifter og jeg hører antydning til harddiskarbeid, men skjermen er helt svart.
    Ikke tegn til så mye som et lite blink.

    Finnes det en mulighet til å få ting ut av harddisken?

    På forhånd takk for hjelp.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

  • #2
    Såklart! (Forutsetter at harddisken fortsatt lever, most likely though!)

    Løsningen vil vel være å nappe ut disken fra den gamle maskinen og koble den på en annen for å se om man får lest ut noe data. Jeg har utstyr til det om du vil låne eller noe.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Veldig gjerne!
      Litt svekka som "kasseguru" uten programmene jeg kjenner!

      Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

      Comment


      • #4
        Hehe

        Hadde jeg visst dette i går kunne jeg svingt innom, var innom han derre andre på Revetal som tror han kan noe om bilstereo

        Må du ha det i dag eller kan det vente et par dager? Skal helt sikkert nedover der en dag snart igjen.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Nå skjedde det et under her:
          Jeg truet gamle pc'n med at han derre Tony skulle stikke fingrene inn i innvollenne på den og da funket den igjen! :-)
          Fra spøk til kanoner, jeg koblet til en ekstern skjerm i tilfelle det bare var dårlig kontakt elns, og da kom det bilde på begge skjermene!
          Vel vel, vi får se om den holder til overføring av en bunke giga, hvis ikke kontakter jeg deg.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Du kan også prøve, hvis du har en "vanlig" pc skjerm tilgjengelig, å koble til denne til pc'n.
            Må trykke "FN" + den f knappen med bilde av en skjerm på(vanligvis f4) etter du har kobla til for å få bilde.(kan hende du må trykke flere ganger for å få opp noe.)

            Verdt ett forsøk om du har skjerm tilgjengelig ihvertfall

            Edit: Ett minutt for sent, hehe
            1989 Volvo 740 GL

            Comment


            • #7
              Om skjermene skulle tulle igjen eller annet skulle skje er det greit å ha en slik:

              http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=350789

              Denne ta alle disker, og kobles rett i USB-en slik at harddisken din kommer opp som en ekstern harddisk på en annen PC.

              Kan selge deg en slik for 299,- om du skulle være interessert
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                299,- inkl. frakt eller eks. frakt?
                Den koster 295,- på komplett bare + frakt :P


                Men fra spøk til side Dag:
                Mulig dårlig kontakt på skjermkortet eller det er på tur til å ryke.
                Men bra du fikk orden på det så langt

                Og slik til alle andre som lurer, det skal en del til før IT-folk ikke klarer og få tak i data ifra pc'er som ikke virker
                2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                Comment


                • #9
                  Låner denne tråden litt da de siste innleggene var interessante. Jeg har 2 løse harddisker som inneholder MYE som jeg vil ta vare på, bl.a gamle bilder og slikt. Begge er fra Maxtor eksterne harddisker som har sluttet å virke, og har tatt diskene ut av de. Men har bare laptop for tiden, så jeg har ikke noe kabinett å koble disse inn i for å overføre dataene. Kan jeg bruke en slik adapter som det er vist til her da for å koble opp mot laptopen via usb?
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    Det spørs litt...
                    Det er absolutt verdt et forsøk, for all del
                    Om du så kjøper USB-adapteret så kommer du garantert til å få bruk for det en eller annen gang i senere tid også.

                    Eneste jeg vet er at en del eksterne harddisker må ha styringskortet/kretskortet sitt for å fungere, mens andre ikke trenger det.

                    Men jeg ville ha prøvd me USB-adapteret uansett jeg
                    Maxtor er ikke kjent for å ha kranglete oppsett på sine eksterne disker, så vil tro det skal gå
                    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by J.T. View Post
                      299,- inkl. frakt eller eks. frakt?
                      Den koster 295,- på komplett bare + frakt :P


                      Men fra spøk til side Dag:
                      Mulig dårlig kontakt på skjermkortet eller det er på tur til å ryke.
                      Men bra du fikk orden på det så langt

                      Og slik til alle andre som lurer, det skal en del til før IT-folk ikke klarer og få tak i data ifra pc'er som ikke virker
                      Uten frakt naturligvis

                      Ser ikke helt spørsmålet? Må jeg være like billig som komplett på alt?

                      Er mye billigere enn komplett på alt av flatskjermer, prosjektorer osv, så da må noen andre ting også bli dyrere
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by J.T. View Post
                        Det spørs litt...
                        Det er absolutt verdt et forsøk, for all del
                        Om du så kjøper USB-adapteret så kommer du garantert til å få bruk for det en eller annen gang i senere tid også.

                        Eneste jeg vet er at en del eksterne harddisker må ha styringskortet/kretskortet sitt for å fungere, mens andre ikke trenger det.

                        Men jeg ville ha prøvd me USB-adapteret uansett jeg
                        Maxtor er ikke kjent for å ha kranglete oppsett på sine eksterne disker, så vil tro det skal gå
                        Har hatt disse liggende en stund, og vi fikk overført endel filer ved å koble de inn som vanlige harddisker i et standard kabinett (gamle-maskinen), men jeg hadde ikke nok plass på disken i maskinen til å overføre alt. Kan lett stå i 300kr bare for å prøve, skal de sendes inn til "eksperter" for å hente ut dataene koster det nok en smule mer føler jeg
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har en slik, og den fungerer meget godt.

                          Frode

                          Comment


                          • #14
                            dag: er det en laptop du har? som knela.. i så tilfelle så er det noe som heter 'inverter' og den har mest sannsylig tatt kveld.

                            akkurat samme skjedde med min acer for noen mnd siden og den er vel 6 år gammel nå. harddisker jobbet som vanlig, men skjerm var svart. kunne faktisk se veldig veldig svakt bilde ved å tilte skjermen i en viss vinkel. dette er uansett en smal sak å fikse og koste under 500,-. dette gjør en lett selv


                            http://www.insidemylaptop.com/remove...dv6000-laptop/
                            Last edited by pgoutlaw; 29-11-2009, 18:34.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har sånn harddisk-box du kan låne Dag. Stapp inn disken og plugg den i USB, så får du tilgang til innholdet.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X