Announcement

Collapse
No announcement yet.

kvalitets cd'er

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kvalitets cd'er

    jeg driver å oppgraderer cd samlinga mi litt for tida, og lurer på om dere har anbefalinger.

    Kriteriene mine er at inspillingene bør være bra, og inneholde mye dynamikk, og gjerne være litt krevende å gjengi
    Musikk som for min del er utelukket, vil være trance, køntri og punk for det meste.

    Her er min foreløpige liste;

    Tori Amos - American Doll
    Rebecka Törnqvist-A Night Like This
    Tool - 10,000 days
    Dire Straits - on every street
    toto - the essential toto
    Kari Bremnes - Eirindring
    Chesky Record's - Ultimate Demonstration disc
    Nils Lofgren - Acoustic Live
    STOCKFISCH - closer to the music Vol.2
    Dire Straits - Love Over Gold
    Patricia Barber - Mythologies
    Tom Petty - Wildflowers
    Peter Gabriel - So
    og til slutt - Emma disc'n

    Noen av cd'ene er anskaffet, andre under veis og noen bare under vurdering

    Håper noen av de litt erfarne i faget kan bidra med noe likendes
    Last edited by Legatia; 31-08-2007, 01:15.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    alle yello cder..
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      En skikkelig SQ-cd er D'sound, Spice of life. Meget detaljert og god lyd, med skikkelig dynamikk!
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Joakim View Post
        En skikkelig SQ-cd er D'sound, Spice of life. Meget detaljert og god lyd, med skikkelig dynamikk!
        aah, sånt liker jeg.. den skal definitivt på lista..
        Men den de har på cdon, er en "new version" sak, samma greia, eller er den annerledes fra originalen?

        Angående yello, så er det masse pling og plong, men helt ærlig er det ikke det jeg setter meg ned å hører på
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Dimmu Borgir - in sorte diaboli....

          Comment


          • #6
            Toto - Tambu er veldig bra.. Bra innspilling også.

            Diverse fra Kirkelig Kulturverksted har jo veldig brae innspillinger. Mye tøff musikk også!

            Også Yello er selvfølgelig tøft.
            Øyvind Kalbækken

            Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

            Comment


            • #7
              ja, kirkelig kulturverksted har faktisk kanon inspillinger!
              Tambu har jeg også vurdert...
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                mente ikke at yello er et knall band, men du spurte etter god innspilling og bra dynamikk de har annet enn pling plong og

                hva med noe kraftwerk? depeche mode?
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  hehe, sant det.. vet godt hva yello har å tilby

                  Kraftwerk har jeg ikke hørt om før, kanskje noe å sjekke opp i mtp. at forsterkerne mine heter det samme
                  depeche mode har jeg ikke heller hørt noe serlig på, men det virker litt rart kanskje etter min smak

                  vet jeg er vanskelig
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    hehe.. lov å være vanskelig veit at kraftwerk går ann å laste ned i mp3 med sinnsykt høy bitrate (typ: 21.000)

                    hvis ikke ville jeg sjekka ut skivene til pagans mind..
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by klovnster View Post
                      hehe.. lov å være vanskelig veit at kraftwerk går ann å laste ned i mp3 med sinnsykt høy bitrate (typ: 21.000)

                      hvis ikke ville jeg sjekka ut skivene til pagans mind..
                      høyeste bitraten på mp3 er vel såvidt jeg vet 320kbps..
                      får sjekke litt rundt, og se om dette er noe tess da
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by sqwannabe View Post
                        ja, kirkelig kulturverksted har faktisk kanon inspillinger!
                        Tambu har jeg også vurdert...
                        Nydelig
                        Øyvind Kalbækken

                        Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                        Comment


                        • #13
                          Men her må da være fler som vet om bra cd'er! SQ-messige....
                          Alle dere innbarka stereo-folk??..

                          Liquid Tension Experiment er forresten å anbefale.. fikk akkurat lyttet litt på
                          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sqwannabe View Post
                            aah, sånt liker jeg.. den skal definitivt på lista..
                            Men den de har på cdon, er en "new version" sak, samma greia, eller er den annerledes fra originalen?

                            Angående yello, så er det masse pling og plong, men helt ærlig er det ikke det jeg setter meg ned å hører på
                            Synes de senere albumene har litt overdreven bass iforhold til den første, men på samlecd'en er det igrunn bra lyd. Men jeg sverger til den orginale "Spice of life" når jeg skal kosespille.. Har ikke hørt "new version" men de kan vel ikke ha ødelagt den helt..
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              nei, får ikke håpe det, ville jo igrunn vært litt rart å..
                              annet lurt å anbefale?
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment

                              Working...
                              X