Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinoprosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kinoprosjekt

    Hei!

    Tenkte jeg kunne lage en liten tråd her ang. et hjemmekinoprosjekt jeg har på hånda.

    Har bestilt 2stk 2x21" høyttalere som skal drives av en stor PA forsterker

    PA forsterker: Veier 47kg og yter 7000W RMS @ 2 Ohm
    Høyttalere: 2x21" i hver høyttaler og veier 83kg/stk

    Hver høyttaler spiller ned til 18hz, og har 6 bassporter hver. De skal holde til konserter med over 600 mennesker og kostet ikke langt unna et Z18 element

    Skal ta masse bilder så snart jeg får dem av DHL, og kan legge opp noen videoer også når jeg får koblet dem opp og spilt dem inn litt. Garanterer at det skal flekse like mye i kinostuen holdt jeg på å si, som i en av de store bassnarkomanenes biler her på forumet

    Har også bestilt masse utstyr til den nye Audi-en men det får komme i en prosjekttråd for seg selv når jeg har fått montert det og tatt bilder

    Prosjektoren er en Optoma HD65, nokså billig men best i test mange plasser og prosjekterer for øyeblikket et 100" stort bilde. Den er jo for demo slik at kunder kan teste ut en billig men god prosjektor før kjøp. Selger jo også prosjektorer vet dere

    Bare å legge igjen kommentarer

    EDIT: OPPDATERT MED BILDER: SIDE 5
    Last edited by DD-Henrik; 18-11-2009, 17:41.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    2 stk 2x21" = 4x 21"?! hørest ganske heftig ut spørr du meg Kinosalen vår hadde for noen år siden et av norges største kinoanlegg. Mener på det tilsammen bak lerretet er 10 stk 21" DHL'er! Men så er det jo i tillegg en trollstor kinosal..
    4 slike i en hjemmekino må jo gi ganske heftig lyd ^^
    Mvh
    Asbjørn Aarø
    2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

    Comment


    • #3
      Du er en syk mann med svak hørsel og behov for å flytte mye luft

      Hvor ble det av børstraktoren din??
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Du får jo mer membranareale i kinoen enn det jeg hadde par år siden i min kino
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Assa91 View Post
          2 stk 2x21" = 4x 21"?! hørest ganske heftig ut spørr du meg Kinosalen vår hadde for noen år siden et av norges største kinoanlegg. Mener på det tilsammen bak lerretet er 10 stk 21" DHL'er! Men så er det jo i tillegg en trollstor kinosal..
          4 slike i en hjemmekino må jo gi ganske heftig lyd ^^
          Dette SKAL gi heftig lyd ja. Har funnet ut at jeg er drittlei av å ikke ha sjansen til en gang i blandt flytte på tunge objekter rundt meg med lydanleggene mine, så nå måtte det bestilles noe STORT!

          Originally posted by InstallBay View Post
          Du er en syk mann med svak hørsel og behov for å flytte mye luft

          Hvor ble det av børstraktoren din??
          Hahaha. Å flytte luft er gøy

          Børstraktor? mulig det er litt sent for mine hjerneceller å fungere skikkelig, så jeg velger å spørre hva du mener?

          Originally posted by Hifonic View Post
          Du får jo mer membranareale i kinoen enn det jeg hadde par år siden i min kino
          Hehehe. Bør så absolutt spille høyt hvertfall. Kunne vært kult å legge dem inn i en caravelle uten bakseter, og koblet dem opp til 7000W RMS forsterkeren min og se hva dem kunne gjort med bilen
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            børstraktoren er vel range roveren
            mvh Sindre Carlsen

            Comment


            • #7
              Originally posted by sicarlse View Post
              børstraktoren er vel range roveren
              jepp .
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Åja hehehee

                Børstraktoren ble solgt ja, og kjøpte meg ny Audi A4 Stv istedenfor. Mindre, finere og sprekere hadde jeg behov for akkurat nå
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Er det ikke på tide at du får bytta ut den 47 kg klossen av en forsterker til noe nyere og lettere med switch mode teknikk?

                  Samtidig burde du jo ganske heller ha snoka litt på PT-AE4000 fra Panasonic. Fin HD projektor det også.
                  Men skal det være skikkelig kino, da er det PT-DZ12000 som gjelder, men da kan du like gjerne begynne å pantsette huset.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10
                    Hehe

                    Bildet er godt nok pr i dag, men det er lyden det aldri kan bli nok av

                    switch mode teknikk er jeg ikke kjent med. Forsterkeren er ikke så veldig stor. Tar 2 plasser i høyden i et PA-rack, men veier mye pga en helt kolossal strømforsyning, og så er det en 15cm vifte på den til avkjølingen. Har aldri opplevd noe så kraftig i mitt liv for å si det slik som kjører på 230v, og forsterkeren kostet mangfoldig mange lapper så kvaliteten bør være god
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #11
                      Hva høyttalere er det som har 2 stk 21"? Hva annet består de av eller er det rene suber?

                      Comment


                      • #12
                        diskanthorn
                        mvh Sindre Carlsen

                        Comment


                        • #13
                          gale man Og jeg som trudde en kamerat som hadde peavey(skrivemåte?) 2x1000watt på soverommet var gal:P Den tok sikringen og måtte "lades" opp ved at man slo opp igjen automat sikringen til den sto oppe.. funka greit til og vekke naboer noen 100 meter unna med 4 stk høytalere med 2x8" i hver :P

                          Så sånn ut bare at det sto 2x1000 watt

                          http://images02.olx.pt/ui/2/03/78/26329578_1.jpg
                          Last edited by LLH; 29-10-2009, 01:17.
                          sound.vision.soul

                          Type R

                          Comment


                          • #14
                            Hehe Morro skal det være hvertfall!

                            Høyttalerne består av:

                            2stk 21"-ere pr stk
                            6stk bassporter pr stk
                            2" mellomtone/diskant horn



                            Hornet er 55cm bredt. Høyden er jeg usikker på men er vel rundt 30cm.

                            Høyttalerne i seg selv er nesten 160cm høye, 55 cm brede og 61cm dype, og når hver høyttaler veier nesten 85kg kan dere jo tenke dere fraktkostnaden

                            Importerer dem via DDaudio.no
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #15
                              Har du en link til disse kassenè?

                              De var jo ikke så store da... Usher D2 med 2x15" pluss horn er ca 180 cm og over 300 kg stykket...
                              Last edited by freddie; 29-10-2009, 17:34.

                              Comment

                              Working...
                              X